2026-08-31, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
En vardag som man tröttnar på inom högst några månader.

Jag skulle kunna sluta jobba inom två år, och är då fortfarande under 50. Det skulle dock aldrig falla mig in att göra det om jag inte har en plan för fortsättningen, nån form av projekt att driva, till exempel starta ett företag.

Du lär få en chock den dagen du blir så pass gammal och blir pensionär på riktigt då..
Citera
2026-08-31, 19:51
Medlem
exquisitelys avatar
Hade gärna slutat jobba och levt på typ medborgarlön istället. Att fritt disponera min tid, att kunna sova mitt på dagen när man är megatrött, att få välja om jag överhuvudtaget ska gå utanför dörren eller inte osv. Att få slippa stress, kallprat, knäppa chefer, knepiga kollegor. Fy fan vad skönt
Citera
2026-08-31, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Ja precis, varenda individ i hela landet borde gå på bidrag, då hade allt varit frid och fröjd.
Om alla skulle gå i mina fotspår och bli förtidspensionärer då skulle det gå åt helvete för sverige. Tack till alla ni som jobbar och sliter för att bekosta min levnadsstil.
Citera
2026-08-31, 20:59
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerboy
Du lär få en chock den dagen du blir så pass gammal och blir pensionär på riktigt då..
Så blir det för ganska många. Därför är det viktigt att ha något annat som engagerar, som man tycker är viktigt och vill driva på och bygga upp.

Människor är varken mentalt eller fysiskt anpassade för inaktivitet, vi mår inte bra av det.
Citera
2026-08-31, 22:34
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Människor är varken mentalt eller fysiskt anpassade för inaktivitet, vi mår inte bra av det.

Det är fantasilöst och tragiskt att bli inaktiv bara för att man blir pensionär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in