2023-04-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Prime Crime kommer lägga ut vet jag, tror de hamnar i appen först (som kostar) sen på Youtube
Hur lång tid brukar det ta?
Citera
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Majas hälso-app var nog inte särkilt hälsosam.

Hur som, domen förvånar. Jag antar att den färjas av stämningsläget på den lilla orten.

Den var hälsosam för rätt personer det vill säga Toves anhöriga. Guld värt.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Tingsrättens dom:

Johanna: LIVSTID

Maja: LIVSTTID

Tänk det finns någon rättvisa i världen!
Tack TR!!!!!
Citera
2023-04-19, 14:21
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är ju kameravinkel som är cp. Focal Length eller vad det heter, som gör att ansiktet ser udda ut.

Fel objektiv för porträttfotografering. Man har typ använt mobiltelefon. Det är därför näsorna blir så stora.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReinfeldtM
Ändrades inte detta häromåret?
Nej, inte såvitt jag vet. Det är Örebro tingsrätt som tidsbestämmer, man kan ansöka om att få det tidsbestämt efter tio år.
Citera
Medlem
Slutar de så här är de ju kanon, men har svårt att tro att de kommer sluta så här i hovrätten (iaf för Maja). Men positivt överraskad blev jag verkligen.

Vad säger du nu din senila gubb jävel (GW)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
G W kallade åklagaren för klantig o påstod att bara 20 åringen skulle bli fälld för mord-
han verkar helt slut i pallet numera.

Advokat Clea påstod att det inte fanns tillstymmelse till brottcase mot hennes klient

Detsamma sa iranspionernas advokat

Vad har vi för advokater nuförtiden - de är ju tootaalt omdömeslösa.

Man kan ju säga att åklagaren överdriver osv o har svagt eller tveksamt case men det är ju
att ta i när man påstår att åklagaren inte har något case alls o domen blir livstid
Svensk advokatsed har väl blivit alltmer "amerkaniserad" . Gäller att vinna mål, no matter what, och för att få stjärnstatus som försvarsadvokat ska deras klienter helt frias från brott med vilka taffliga medlem som helst.
Citera
Medlem
TonaldRumps avatar
Riktigt skönt att det blev livstid. Båda är livsfarliga och ska inte vara ute i det fria. Johanna, rätt tydlig psykopat med noll konsekvenstänk, kylig och manipulativ. Man märker direkt att det är ett tvättäkta psyko. Alla bränder, hot, skumma texter, sjuka google-sökningar osv.

Maja är i samma nivå då hon lyckas få vissa att tvivla på hennes involvering... Hon är en bättre kamoflerad psykopat

Men skönt med domen. Får bara hoppas att det blir samma i högsta domstolen sen...

Nu har de iaf tid att tänka på om det var värt det? Var det ett sånt jävla pass hat som gör det värt att sitta livstid? Jag har då gjort några dåliga deals här i mitt liv,men aldrig något som jag bytt bort minst 25 år av mitt liv på.
Citera
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Det var som f*n! Klart Leif GW sa ju att domaren var lite eljest eller vad man ska säga.

Blir helt klart överklagat och jag tror man ska vänta med sista ordet tills dess.
Citera
2023-04-19, 14:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Eller för att de som dömer kan använda sin hjärna och tänka logiskt! och se igenom Majas skitsnack om att hon sover...

Så kan det va, möjligen?

Men räkna med att den här domen kommer bli omtvistad.
Citera
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
vad innebär "Det har också begärts att beloppet ska betalas solidariskt"

Solidariskt = delat betalningsansvar för parterna.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Fan är så jävla gla att man vill skicka tårta till Eksjötingsrätt och Rullman! för välutfört arbete!!!!! att göra Sverige till en liten säkrare plats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in