2023-04-18, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Att hålla fast någon är inte mord. Mord är här att döda TT, vilket inte MH gjorde.
Det är medhjälp till mord, gravfridsbrott och skyddande av brottsling som MH minst har gjort sig skyldig till
Citera
2023-04-18, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Så med din logik så bör Putin fråntas ansvar? Det är ju inte han som är på fronten och dödar människor!
Putin leder ett helt folk. JJ tycks ha lett MH ?
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag gogglade på Hinseberg
Det ligger fint och där verkar de ha det bra med möjligheter för både utbildning och olika versamheter
Ja som de brukar säga där är: "Det som inte HinséBerg - finns i småsten Hinseberg välkommen hem".
Johanna Leshem Jansson passar där som en "napp" för Möllerskan som jag antar är där.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vi båda anser att J är slug och beräknande. Att hon tänker i flera led finns flera exempel på.

Tidigare har hon inte haft några problem med att helt skjuta över skulden på andra, t.ex bränderna och hatlåten. Detta är absurda lögner men hon chansar ändå. Då tycker jag det är rimligt att hon skulle chansa även här, när hon har så mycket att vinna på det. Det är betydligt vanligare att man lägger över huvudansvaret för gärningen på den andra och tar på sig en liten del själv. Men hon gör tvärtom. Det är anmärkningsvärt!

Skulle J vilja hämnas på M så kan hon inte överdriva tiden som M höll i armarna för det skulle då motsäga hennes story om 10 sek. Så den biten är inte så konstig. Men hon skulle kunna säga att M drog hårt i armen, slet henne i håret, höll för munnen, ja vad som helst för att förvärra för henne.

Men hon beskriver M s delaktighet som ytterst passivt och diffus som knappt hade räckt att fälla henne för delaktighet, om hennes plan om olycka skulle gå hem (hon tog ju bara bort händerna och höll ner dom några sek). Syftet med lögnen faller platt på det sätt hon beskriver M s handlingar enligt mig.

Om du kollar förhören innan, så pressar de Johanna mycket.
Det är insinuationer om hur de samlat bevisning och hur det visat sig att det Johanna inte säger stämmer.

Här är ett exempel, från 7/12. Man avslutar också abrupt,väldigt avsnoppande, för att markera att man inte tror på Johanna. Det här skapar osäkerhet hos henne vilket är meningen.

Lägg märke till att förhörsledaren pratar på väldigt mycket här:
Jag tror att Johanna är rädd för att lägga upp nya felaktiga uppgifter, samtidigt som hon ser att bevsiningen börjar byggas upp mot henne. Hon ser ju att påsen börjar dras åt. Hon är ingen yrkeskriminell och vet inte riktigt hur hon ska tänka, det är ju meningen med de pressande förhören.

Jag tror att Johanna tänker som jag säger att det låter som mest trovärdigt och kan vara lösningen för henne att slippa ett långvarigt straff. Hon är hal som en ål, om du frågar mig.

Och Johanna har förut i förhör försökt lägga ut misstankar på både Maja och andra vänner om att de kan hennes lösen för att komma in i hennes enheter.

Jag säger inte att det är ett hundra säkert att Maja inte var med om mordet, men jag tror inte det. Och jag litar noll, exakt noll på Johanna. Varje sak som hon kan ljuga om ljuger hon om, och lite till.

Hon hade inte behövt säga något alls till grannen om vare sig det ena eller andra, och sedan säga helt andra saker till kompisar och polisen dagen efter. Det visar bara på hur snabb hon är att tänka i lögnarbanor, medan andra som inte är vana att ljuga, skule vara mycket mer undvikande.

Det behöver inte vara mycket som irriterar Johanna. Det räcker med att du inte vill gå ut och festa, eller inte mår bra och du kan nästan få en dödsdom. Ett ex är ju J*ulia (A 153/653, och förhör Maja 1281 om mordbränningen som blev inställd för att det regnade).

Vi tror inte riktigt lika, och ingen vet väl vem som har mest rätt. Jag bara ser att Johanna är en extrem person, med extremt hat, och ett extremt manipulativt sätt och när man ser hur Maja ändå försöker slingra sig ur att gå med att göra saker, tror jag att det är så hon agerar även här. Hon är för det mesta ganska passiv, och de grejor hon har aktivt gjort har inte legat i paritet med att tänka på att mörda, och att var med att mörda aktivt.
Citera
2023-04-18, 17:07
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Putin leder ett helt folk. JJ tycks ha lett MH ?

Det är ovidkommande... du påstår ju att eftersom MH inte var den som ströp så är hon oskyldig... då frågar jag anser du att Putin är oskyldig eftersom det inte är han som är i Ukraina och dödar folk.
Citera
2023-04-18, 17:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du tror att det bara har förekommit 2 snap för att det bara förekommer 2 snap i FUPen? Vad ligger i slasken?

Om du tror att Maja har blandat ihop det med någon annan dag så borde väl de snaparna finnas i FUPen på en annan dag? Eller så ligger allt som bedöms som irrelevant i slasken.

Varför skulle en så viktig sak ligga i slasken?

Tvärtom, föröker ju åklagaren och utredning visa att Maja varit vaken och varje kontakt mellan de två borde väl registreras för att visa hur agerandet varit hos var och en av dom och dom emellan.

Du menar att en kontakt mellan de misstänkta timmen efter mordet inte skulle registreras, medan Majas spel skulle vara väsentligare?

Jag tror du har helt fel.
Citera
2023-04-18, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det bedöms som mord. Att hålla nåns jacka medan den begår mord är mord.

Är det verkligen så ?
Är det inte så att det mördande slaget, skottet eller annat som gör att mordoffer dör. Mer straffbart än att hålla fast invivid som dör ?
Hur visste MH att JJ skulle ta död på TT ?
Citera
2023-04-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, och läggan?
Känns som just denna mening med kommatecken mellan varje post, är skriven vid ett och samma tillfälle.
Och var ligger pappas kontor?
Fick Johanna frågor om detta?

Jag har inte hört om dessa anteckningar innan men J lade väl ut ett redskap till försäljning på blocket på söndagen? Kan läggan vara det?
Pappas kontor kanske kan vara på gården?

På söndagen får M ett sms från AlW där han undrar om hon sett till T. M smsar då J och frågar vad hon ska svara. Det är nog riktigt att M forst på söndagkvällen fick tydliga instruktioner av J. (snacka med M).
Citera
2023-04-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Det är medhjälp till mord, gravfridsbrott och skyddande av brottsling som MH minst har gjort sig skyldig till

Jo. Men mördandet stod JJ för
Citera
2023-04-18, 17:12
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Tror det görs kanske från JJs önskan om att vänja sig, hon har ju ett tal år att vänta i fängelse..
Tror inte MH kommer gå fri efter imorgon, hoppas iallafall inte det!
Hon väntar väl familjebesök så kunskaperna i Imi Lichtenfelds lära kan friskas upp.
Nu blir det andra bullar när det dags att flytta ifrån häktet i Jönköping.

Undra om Maj* hamnar på anstalten i Ystad efter att dom har fallit.
Med tanke på bevakningen av J.Möller så kan hon inte bli en ny Johanna biatch
men det finns nog flera andra kandidater som är sugna på att få en ny personlig"vante" att jävlas med...
Citera
2023-04-18, 17:14
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1101900

Johanna har flyttats till Hinseberg, i väntan på domen.

Vilka fina vänner hon kommer knyta vänskapsband med!
Citera
2023-04-18, 17:15
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Ja som de brukar säga där är: "Det som inte HinséBerg - finns i småsten Hinseberg välkommen hem".
Johanna Leshem Jansson passar där som en "napp" för Möllerskan som jag antar är där.

Möller sitter i Ystad, tillsammans med ett gäng andra grova brottslingar och mördare.

Även Möller satt inledningsvis på Hinseberg där utredning genomförs innan de blir placerade. Samma sak kommer hända Johanna. Återstår att se om hon också hamnar i Ystad, men det är verkligen inte omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in