Citat:
Ursprungligen postat av
MrConwell
Inte for att peka ut nagon, men nar jag laste detta sa tankte jag pa "starka band mellan garningsman". Det har ju dryftats om broder/grannar/jobbarkompisar/etc vad galler dessa "starka band" men savitt jag vet har ingen tankt pa idrott. Spelare och eller spelare/tranare kommer varandra mycket nara efter ar ihop med traning och tavling. Det ar ju manga som spekulerat i detta hypotetiska band mellan garningsmannen (om det nu ar tva) och har ar val en vinkel som kanske inte dryftats annu. Just my two cents.
Jag förstår inte ens varför de behöver ha starka band emellan innan sig för att hålla tyst om ett mord.
Detta är ju visserligen GW hypotes men den behöver såklart inte stämma.
Har två eller tre varit närvarande vid mordet på Helena är de ju alla skyldiga till en viss del i mordet, de såg på när hon dödades, de hjälptes åt att gömma kroppen. Så varför skulle dessa skvallra på någon, då de alla riskerade att åka dit och sen stå med skammen?
Hypotes. BW träffar H utanför Stadt och berättar att han ska få skjuts hem, föraren är PU, alternativt en vän till PU. H erbjuds skjuts hem, alternativt åker de efter H och plockar upp henne efter vägen?
Både PU, BW tränade väl på gymmet, där även H ofta var.
Vad jag förstått så tog väl båda dessa anabola?
Och alla vet väl att anabola steroider och alkohol inte är en bra combo?