2023-04-17, 21:25
Medlem
VictoriaWestlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Så är det: Några användare vill få tråden att tro att RoEk drog direkt upp på Stockholmsvägen efter det att Stadt hade stängt medan han själv säger att han gick till badhuset för att umgås någon timme eller så. Alltså är ännu en i tråden planterad lögn genomskådad och bevisad!

Det är sedan länge helt uppenbart att Skvagg driver en aggressiv och falsk ryktesspridning mot BW.

Sant, ännu en lögn om BW avslöjad med Ebeneezer22 som avsändare. Man undrar vad det är som driver användare som Ebeneezer22, Pudelfrillan och Skvagg att ljuga i tråden. Det för ju inte direkt tråden framåt.
Citera
2023-04-17, 21:27
Medlem
VictoriaWestlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Vem var personen från Töreboda som lämnade falska vittnesmålet om ErAn? Kläm fram det så jag kan kolla att du har någorlunda koll. Skulle kunna bli din första rätt. Du påstår att det inte finns koppling till bw, då är det inte känsligt. varsågod och skriv ut hela namnet maskat.

Du visste ju att det var BW och nu undrar du vem det är... Vad vill du uppnå med att ljuga i tråden? Varför är det så känsligt för dig att folk bildar sig en egen uppfattning vid sidan av den du och Pudelfrillan propagerar för?
Citera
2023-04-17, 21:31
Medlem
Skrattar bäst som skrattar sist. Vänta och se vem som har rätt och vem som har fel. BW är skyldig. MK likaså.
Att du inte inser det fattar jag faktiskt inte. Du kanske är en idiot. Har den tanken slagit dig? Antagligen inte. Du tror att du är någon i tråden. Men du har inte fört fram tråden en endaste centimeter i rätt riktning. Varför inte? Du försöker vilseleda alla, men du misslyckas även med det.
Citat:
Det är märkligt vad mycket du "vet". Nu "vet" du att det var BW som låg bakom de anonyma tipsen om PR ... Du tror inte att det kan vara en annan person som låg bakom tipsen om PR? Den faktiske mördaren som inte alls är BW?

Du har gjort allt fel för att vara trovärdig. Om du inte hade skrytet om ditt "muntliga" (påhittade) samtal med GW Persson, om du inte med knytnävarna gång på gång hade tvingat på tråden BW, om du inte hade också hade börjat hinta om kontakter med Kalla fall, om du inte hade börjat ändra bostadsadress för BW i takt med att din "lösning" granskades av oss andra och började rämna, om du inte ..., ... Ja, då hade du haft en chans att komma någon vart. Dina fantasier blir bara dummare och dummare i takt med att du upprepar dem - samtidigt som du försöker att göra små smygkorrigeringar. Du ljuger och hittar på. Vi har genomskådat dig, Vi skrattar åt dig.
Citera
2023-04-17, 21:38
Medlem
Nej din kossa! Jag vet vem det är och det är inte bw själv såklart. Han är inte dum i huvudet. Tips: Det är en person från töreboda med ett sson namn. Skriv ut det så jag vet att du har koll. Annars har du ljugit för då kan du inte bevisa att det inte finns någon koppling till bw.
Du vet nog att jag alltid talar sanning. Du har däremot lite kvar att bevisa. Fram med namnet. Det finns inte här i tråden så får se om du också har bra källor.
Citat:
Ursprungligen postat av VictoriaWestling
Du visste ju att det var BW och nu undrar du vem det är... Vad vill du uppnå med att ljuga i tråden? Varför är det så känsligt för dig att folk bildar sig en egen uppfattning vid sidan av den du och Pudelfrillan propagerar för?
Citera
2023-04-17, 21:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Sant, ännu en lögn om BW avslöjad med Ebeneezer22 som avsändare. Man undrar vad det är som driver användare som Ebeneezer22, Pudelfrillan och Skvagg att ljuga i tråden. Det för ju inte direkt tråden framåt.

Innan du påstår att du har avslöjat en lögn:
Kan du lägga upp en screenshot av artikeln där RoEk påstås ha sagt detta?
Citera
2023-04-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Dessa tre skall ha tränat kampsport ihop med JF som tränare i en lokal i samma område där JF bodde.

Inte for att peka ut nagon, men nar jag laste detta sa tankte jag pa "starka band mellan garningsman". Det har ju dryftats om broder/grannar/jobbarkompisar/etc vad galler dessa "starka band" men savitt jag vet har ingen tankt pa idrott. Spelare och eller spelare/tranare kommer varandra mycket nara efter ar ihop med traning och tavling. Det ar ju manga som spekulerat i detta hypotetiska band mellan garningsmannen (om det nu ar tva) och har ar val en vinkel som kanske inte dryftats annu. Just my two cents.
Citera
2023-04-17, 23:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Nej din kossa! Jag vet vem det är och det är inte bw själv såklart. Han är inte dum i huvudet. Tips: Det är en person från töreboda med ett sson namn. Skriv ut det så jag vet att du har koll. Annars har du ljugit för då kan du inte bevisa att det inte finns någon koppling till bw.
Du vet nog att jag alltid talar sanning. Du har däremot lite kvar att bevisa. Fram med namnet. Det finns inte här i tråden så får se om du också har bra källor.

Namnet finns i tråden.
Citera
2023-04-18, 00:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
En avskrift av en liten artikel, som jag någon gång skrev ut från bibliotekets arkiv (inte i Mariestad), har ingen titel (det är enbart löpande text), men är platsgiven Lidköping samt är skriven av en Ove Artursson. I den har RoEk uttalat sig. I artikeln framgår att RoEk berättat att han "var förutom gärningsmannen den siste som såg Helena i livet". Det är inget citat av RoEk själv, så det är antingen en formulering av journalisten själv, eller så har RoEk sagt just dessa ord till Artursson. Det framgår inte.

I artikeln framgår också att RoEk dansade "en av de sista danserna på Stadshotellet i Mariestad" med Helena, strax före 02.00. Efter det säger RoEk att Helena måste ha lämnat Stadt. Följande ur artikeln:

"-Vad vi pratade om minns jag inte exakt. Men kvällen var väl som alla andra lördagskvällar. Vi samlades hos en kompis och tog några öl innan vi gick ut.

-Efter Stadt stängt samlades hela gänget först på torget men där var Helena inte med. Efter det drog vi till badhuset. Det var en kille som hade gitarr med sig. Vi satt där någon timme innan vi gick hem, säger Ro.... Ek...."

Funderingar:

1. Det spelades tydligen gitarr på fler ställen än i Stadsparken denna natt. Är/var det långt mellan Stadsparken och badhuset? Är det någon som hört RoEk berätta om denna "samling", eller kanske någon annan som sagt något?

2. Enligt någon i tråden ska RoEk varit närvarande då BW ska ha kommit hem sent på natten/tidig morgon och kastat av de kläder han hade på sig, och kört dem i tvättmaskin. Någon mer som hört RoEk berätta detta, och i så fall om BW hade varit med vid "gitarr-samkvämet" vid badhuset?

3. Lite märklig text: "Ro.... var förutom gärningsmannen den siste som såg Helena i livet." Åtminstone hade BW (och två till?) pratat med hennes efter RoEk. Det behöver inte alls vara något konstigt med meningen, då en person kanske inte utvecklar riktigt noga för en journalist vad h*n menar, eller så kanske inte reportern är så noga med orden.

4. Har RoEk berättat för någon om han såg BW (eller andra) denna natt?

5. Vilka fanns förutom RoEk på efterfesten (?) vid badhuset denna natt?

6. Kan "badhuset" ha avsett badet (bassängerna) på Ekudden eller var det badhuset centralt som avsågs?

7. Vilka avsåg RoEK när han sa "hela gänget"? Vilka ingick där? BW? JoEr? Skulle Helena ha varit med där?

8. Jag har läst någonstans att även JoEr (förutom RoEk) dansat någon av de sista danserna innan stängning med Helena. Det var alltså de två: RoEk samt JoEr? Någon som kan bekräfta?

9. Var (hos vem) befann sig RoEk samt "gänget" och drack några öl innan de gick till Stadt? Var BW och JoEr med där?

Oj, många frågor blev det... Men jag hoppas att någon kan/vill svara.

Citat:
Källan för tvätten är Ebeneezer22 och HiglanderTheOnly1. Notera att Ebeneezer22 säger att RoEk åkte till Stockholmsvägen efter Stadt för att spela poker. Uppgifterna i tidningen och Ebeneeezer22s uppgifter går alltså inte ihop.

BW är utsatt för en massa falsk ryktesspridning precis som PaRu. Jag vet att du tyckte drevet mot PaRu var fel, hoppas då att du inser att det är lika fel att gå in i drevet mot BW.

Citat:
Så är det: Några användare vill få tråden att tro att RoEk drog direkt upp på Stockholmsvägen efter det att Stadt hade stängt medan han själv säger att han gick till badhuset för att umgås någon timme eller så. Alltså är ännu en i tråden planterad lögn genomskådad och bevisad!

Det är sedan länge helt uppenbart att Skvagg driver en aggressiv och falsk ryktesspridning mot BW.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

Victoria och jag nöjer oss med Prinzezzans avskrift av en tidningsartikel (se citatet ovan).
Senast redigerad av Ugglan. 2023-04-18 kl. 00:10.
Citera
2023-04-18, 03:32
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Inte for att peka ut nagon, men nar jag laste detta sa tankte jag pa "starka band mellan garningsman". Det har ju dryftats om broder/grannar/jobbarkompisar/etc vad galler dessa "starka band" men savitt jag vet har ingen tankt pa idrott. Spelare och eller spelare/tranare kommer varandra mycket nara efter ar ihop med traning och tavling. Det ar ju manga som spekulerat i detta hypotetiska band mellan garningsmannen (om det nu ar tva) och har ar val en vinkel som kanske inte dryftats annu. Just my two cents.
Jag förstår inte ens varför de behöver ha starka band emellan innan sig för att hålla tyst om ett mord.
Detta är ju visserligen GW hypotes men den behöver såklart inte stämma.
Har två eller tre varit närvarande vid mordet på Helena är de ju alla skyldiga till en viss del i mordet, de såg på när hon dödades, de hjälptes åt att gömma kroppen. Så varför skulle dessa skvallra på någon, då de alla riskerade att åka dit och sen stå med skammen?
Hypotes. BW träffar H utanför Stadt och berättar att han ska få skjuts hem, föraren är PU, alternativt en vän till PU. H erbjuds skjuts hem, alternativt åker de efter H och plockar upp henne efter vägen?
Både PU, BW tränade väl på gymmet, där även H ofta var.
Vad jag förstått så tog väl båda dessa anabola?
Och alla vet väl att anabola steroider och alkohol inte är en bra combo?
Citera
2023-04-18, 06:08
Medlem
PartyVovvens avatar
Det ligger något djupt ironiskt att Pudelfrillan och Skvagg avkräver ViktoriaWestling bevis när deras egen teori vilar på lögner. Viktorias tidigare fråga om att lista vilka lögner som sprids om BW känns i allra högsta grad relevant.

Pudelfrillan! Varför vill du försvara Ebeneezer22? Har du, Skvagg och Ebeneezer22 samarbetat om att placera en falsk teori i tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

Citat:
Citera
2023-04-18, 08:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Victoria och jag nöjer oss med Prinzezzans avskrift av en tidningsartikel (se citatet ovan).

Det är klart att ni gör och det kunde man ju räkna ut med arslet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-18 kl. 08:22.
Citera
2023-04-18, 08:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVovven
Det ligger något djupt ironiskt att Pudelfrillan och Skvagg avkräver ViktoriaWestling bevis när deras egen teori vilar på lögner. Viktorias tidigare fråga om att lista vilka lögner som sprids om BW känns i allra högsta grad relevant.

Pudelfrillan! Varför vill du försvara Ebeneezer22? Har du, Skvagg och Ebeneezer22 samarbetat om att placera en falsk teori i tråden?

Hörrudu Vovven - nicket "Gubben I Lådan" hade passat dig bättre!
Du dyker upp från ingenstans och börjar direkt attackera mig, Skvagg och Ebeneezer22. Du har därmed noll trovärdighet i allt du skriver, NOLL (0)
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-18 kl. 08:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in