Citat:
Nu tror jag att jag har det. Gällande vad PR sa. Alltså gällande de telefonsamtal han gjorde anonymt till Polisen och till någon journalist på en tidningsredaktion i Mariestad. Han sade ju följande: "Jag vet en som var i Mariestad den kvällen". Samtalet kunde sedermera spåras till just PR. (P4-dok. del 2.)
Jag har aldrig riktigt varit bekväm med den måste jag säga lite bisarra förklaring till detta/dessa samtal. Att det skulle gälla honom själv det här och han en gång för alla ville bli fullständigt utredd genom att rikta uppmärksamhet mot sin egen person. Jag tycker det är mycket konstigt förfarande det här. Men jag kan ju ha fel.
Det slog mig nu vilken person han menar om det inte då är han själv. TP- UAs dåvarande och nuvarande pojkvän/sambo. Helt klart så måste det i så fall vara fallet. Det kan vara därför systrarna så hastigt vill komma med den här förklaringen gällande PRs agerande (P4-dok., "Mardrömmen i Mariestad"). Jag har alltid som sagt tyckt denna förklaring vara underlig. Man kan då fråga sig igen och igen . Vad är det som skall vara så väldigt känsligt med att hemlighålla denna TPs eventuella närvaro i Mariestad den kvällen/natten ?
* UA kom inte ihåg vem den fjärde passageraren var i taxin från Töreboda in till Mariestad. Kan det
vara möjligt egentligen då ? Kan man fråga sig.
* KM sade i dokumentären (del. 1, tror jag) att det var en kille i sällskapet som betalade inträdet för
Helena. Var det den fjärde personen som gjorde det ? TP ? Eller var det ytterligare en taxibil från
förfesten i Töreboda ?
Om det inte är han själv PR menar, så är det helt klart denne TP som menas. Det vill jag nog mena. Varför i så fall gör han det ? Är det för att jävlas bara med UAs nye pojkvän och att han är sotis över detta ? Och vill rikta ljuset på någon annan ? Spekulation.
Man kan då spekulera i om det var endast för att hemlighålla denna övernattning. Antingen i syfte inför föräldrarna (kanske inte så troligt, de bör vetat) eller inför allmänheten för att det eventuellt ser dåligt ut (skuld) eller att bara då hålla bort TP från allmänhetens exponering. Eller var det då något mer allvarligare ? Nja, jag går ändå på det första i detta läge fortsatt. Men, men...fortsatt mystik som sagt över detta.
Jag har aldrig riktigt varit bekväm med den måste jag säga lite bisarra förklaring till detta/dessa samtal. Att det skulle gälla honom själv det här och han en gång för alla ville bli fullständigt utredd genom att rikta uppmärksamhet mot sin egen person. Jag tycker det är mycket konstigt förfarande det här. Men jag kan ju ha fel.
Det slog mig nu vilken person han menar om det inte då är han själv. TP- UAs dåvarande och nuvarande pojkvän/sambo. Helt klart så måste det i så fall vara fallet. Det kan vara därför systrarna så hastigt vill komma med den här förklaringen gällande PRs agerande (P4-dok., "Mardrömmen i Mariestad"). Jag har alltid som sagt tyckt denna förklaring vara underlig. Man kan då fråga sig igen och igen . Vad är det som skall vara så väldigt känsligt med att hemlighålla denna TPs eventuella närvaro i Mariestad den kvällen/natten ?
* UA kom inte ihåg vem den fjärde passageraren var i taxin från Töreboda in till Mariestad. Kan det
vara möjligt egentligen då ? Kan man fråga sig.
* KM sade i dokumentären (del. 1, tror jag) att det var en kille i sällskapet som betalade inträdet för
Helena. Var det den fjärde personen som gjorde det ? TP ? Eller var det ytterligare en taxibil från
förfesten i Töreboda ?
Om det inte är han själv PR menar, så är det helt klart denne TP som menas. Det vill jag nog mena. Varför i så fall gör han det ? Är det för att jävlas bara med UAs nye pojkvän och att han är sotis över detta ? Och vill rikta ljuset på någon annan ? Spekulation.
Man kan då spekulera i om det var endast för att hemlighålla denna övernattning. Antingen i syfte inför föräldrarna (kanske inte så troligt, de bör vetat) eller inför allmänheten för att det eventuellt ser dåligt ut (skuld) eller att bara då hålla bort TP från allmänhetens exponering. Eller var det då något mer allvarligare ? Nja, jag går ändå på det första i detta läge fortsatt. Men, men...fortsatt mystik som sagt över detta.
Har helt missat detta inlägg. Detta var verkligen poletten som trillade ner. PR visste saker som han ville skulle komma ut men han ville inte vara den som sa det utan han ville att någon skulle räkna ut det. "Ställ kritiska frågor" skrev han. Detta hemlighetsmakeri kring vem som åkte med i bilen, Ulrika som påstår att hon inte minns vem som är med. Ulrika har ändrat sig från vad hon sagt i tidigare program till vad hon sagt i senare program. Kanske har polisen i tidigt skede sagt åt henne att undanhålla viss information men det vet vi ju inte. Varför är det sånt hemlighetsmakeri kring denna TP? Var han med på festen i Töreboda? Var det han som var den fjärde passageraren? Var han på statt? Satt UA och väntade på att både HA och TP skulle komma hem? UA hade väninna hos sig när HA ringde hem vid 01.30 enligt journalisten och författaren Lotte Daalgard, är även detta en lögn? Var "väninnan" i verkligheten TP? Hann UA somna innan 02.15 när bråk hörs i området? Hur tog sig UA till Töreboda på söndagen? Inte konstigt att detta fall har förblivit olöst när lögnerna/undanhållandet av sanningen börjar redan hos UA. En vit lögn eskalerar och blir till en rullande snöboll. UA hade kunnat stoppa denna snöboll och klargjort en gång för alla hur allting hänger ihop kring resorna, samtalet hem, TP mm. Men hon väljer att vara tyst. Eller är det inte vita lögner utan något mycket värre?