2023-04-16, 07:56
Medlem
Hej!
Började med rybelsus för ungefär 5 dagar sen. Det är främst för att gå ner i vikt för ligger på gränsen till diabetes typ 2. Så behöver ner 16 kilo.

Är det någon här som använder sig av rybelsus? Jag käkar nu på 3 mg och känner inte en jätte stor skillnad på min aptit eller mättnad, dock äter jag mindre portioner för att jag behöver gå ner.

Jag vet många använder sig av ozempic men den är restnoterad.

Jag är nyfiken som sagt på er resa, hur mycket ni gått ner, biverkningar samt hur aptiten förändras över tid.
Citera
2023-04-17, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jennybenny12
Hej!
Började med rybelsus för ungefär 5 dagar sen. Det är främst för att gå ner i vikt för ligger på gränsen till diabetes typ 2. Så behöver ner 16 kilo.

Är det någon här som använder sig av rybelsus? Jag käkar nu på 3 mg och känner inte en jätte stor skillnad på min aptit eller mättnad, dock äter jag mindre portioner för att jag behöver gå ner.

Jag vet många använder sig av ozempic men den är restnoterad.

Jag är nyfiken som sagt på er resa, hur mycket ni gått ner, biverkningar samt hur aptiten förändras över tid.

Hej!
Jag själv äter just nu Rybelsus 14mg alltså högsta dosen. Jag går ner mycket i vikt men det är pågrund av illa mående. Är inte sugen på mat eller godis alls längre. Innan kunde jag äta stora mängder både godis och mat per dag. Jag märkte faktiskt inte så stor skillnad förrän jag gick upp på max dos. Det var då det kickade igång.
Jag har även använt ozempic innan det blev restat. Jag fick samma effekt av det dock till en lägre dos.
Hoppas det hjälpte med svaret. Hojta till om du undrar något annat.
Citera
2023-04-17, 20:15
Medlem
Ja okej då förstår jag. Jag mår int alls illa. Men det ändrar sig säkert när jag höjer dosen. Däremot märkte jag igår att jag bara klarade äta en bit av en pizza, innan kunde jag äta en hel. Så konstig känsla men befriande att inte vilja sukta efter mer.

Hur många kilo har du tagit hittills? Är illamåendet konstant eller går det i vågor?
Citera
2023-04-18, 11:19
Medlem
Hej,

Jag började för två månader sedan och tar just nu 7mg men kommer gå upp till 14 om en vecka. Har inte känt något illamående alls, äter mindre men blir hungrigare snabbare. Så egentligen, kalorimässigt, är jag på plus minus noll. Hoppas det blir ändring när jag går upp till 14.
Citera
2023-04-18, 19:44
Medlem
Okej. Vad har du för startvikt? Ja jag hoppas verkligen de ska ge någon effekt, jag känner lite faktiskt att jag blir mättare snabbare och tar längre tid tills jag blir hungrig, konstigt nog. Börjat smyga sig på.
Citera
2023-04-18, 21:10
Medlem
Hej,

Jag körde i 3 v men fick ingen effekt eller viktnedgång, så nu har jag bytt till Trulicity. Nu händer det verkligen grejer med mättnad och hunger
Citera
2023-04-20, 20:40
Medlem
Spännande!
Vad har du för biverkningar? Jag känner av lite på 3 mg. Mättnad snabbare och det går längre mellan måltiderna. Jag är en sådan person som har svårt att känna mättnad, därav övervikten antar jag. Så det är en härligt känsla. Dock vill jag helst ha ozempic för enkelhetens skull, men den är restnoterad :/
Citera
2023-04-20, 20:41
Medlem
Minskade aptiten kom inte direkt, utan det har smugit sig på. Ätit tabletterna i 10 dar så verkar ta lite olika lång tid. Kände inget alls av de första dagarna. Från dag 5 och framåt började det.
Citera
2023-04-23, 08:55
Medlem
Hej,

Jag har inga biverkningar alls så det är väldigt skönt. När jag gick på Rybelsus så sa min läkare att det kunde ta 4-6 v innan man känner av effekten. Det tycker jag är väldig lång tid. På Trulicity tog det 1 dag. Jag fick välja mellan Trulicity och Rybelsus när jag startade så ångrar att jag inte tog Trulicity direkt. Alla verkar reagera olika på medicinen så det gäller att hitta den som funkar.
Citera
2023-04-23, 08:59
Medlem
Det är även skönt att bara ta en spruta 1 gång i veckan än tablett varje dag. Så betydligt enklare med Trulicity. Det funkar så bra med Trulicity att jag kommer inte vilja byta till Ozempic när/om det kommer in i lager. Det verkar som att Mounjaro kommer bli godkänt först och den medicinen har ännu bättre viktnedgång än Ozempic.
Citera
2023-04-23, 20:31
Medlem
Spännande! Ja jag är sugen på att prova byta, men rädd för biverkningar. Illamåendet ibland är inte att leka med hehe.

Har du biverkningar av din medicin?
Citera
2023-04-23, 20:32
Medlem
Jag missade inlägget ovan! Skönt att vara utan biverkningar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in