2023-04-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jennybenny12
Spännande! Ja jag är sugen på att prova byta, men rädd för biverkningar. Illamåendet ibland är inte att leka med hehe.

Har du biverkningar av din medicin?

Citat:
Jag missade inlägget ovan! Skönt att vara utan biverkningar!

Väldigt många verkar få biverkningar så det är otroligt skönt att slippa. Så länge din medicin fungerar så är det bara att köra på.
Citera
2023-04-27, 08:16
Medlem
Ja! Den funkar. Har inte så mycket biverkningar, lite idag dock med magen. Kniper och är lite jobbigt, men de kan ju bero på annat. Har iaf gått ner -1,5 kg sen 11 april så är nöjd.
Citera
2023-04-27, 08:47
Medlem
hazard simpsons avatar
Slut på lager i min stad. Samma med ozempic. Är trulicity ett alternativ?
Citera
2023-04-27, 11:00
Medlem
Finns det inte att beställa via nätet heller? Rybelsus finns nämligen vet jag.
Citera
2023-04-29, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livetpaenpinne12
Hej,

Jag började för två månader sedan och tar just nu 7mg men kommer gå upp till 14 om en vecka. Har inte känt något illamående alls, äter mindre men blir hungrigare snabbare. Så egentligen, kalorimässigt, är jag på plus minus noll. Hoppas det blir ändring när jag går upp till 14.

Är nu uppe i 14 mg och är inte alls lika sugen på mat eller godis. Kan inte heller äta lika mycket längre. ’Letar’ fortfarande efter något som jag är sugen på men kommer sen på att jag inte är det. Känns som att hjärnan inte hänger med… Behöver bli bättre på att välja bättre mat och inte småäta istället för middag.
Citera
2023-04-30, 09:53
Medlem
Skönt! Själv har medicinen verkligen kickat in på mig senaste dagarna. Yr, illamående och känner mig allmänt sjuk. Vet inte om ja orkar fortsätta om det ska vara såhär. Går ner i vikt men man orkar inte med diaree och illamående..
Citera
2023-05-05, 09:07
Medlem
Citat:
Skönt! Själv har medicinen verkligen kickat in på mig senaste dagarna. Yr, illamående och känner mig allmänt sjuk. Vet inte om ja orkar fortsätta om det ska vara såhär. Går ner i vikt men man orkar inte med diaree och illamående..

Vad märkligt! Jag har inget av det du beskriver. Inte ens illamående. Känner däremot ingen lust att äta mat, eller ens laga mat.
Citera
2023-05-06, 07:53
Medlem
Nä det blev så illa att jag fick sluta. Har fortsatt med underskott. Hunger jämfört med hur jag mådde på rybelsus är inga problem. Glad ändå att jag fick perspektiv! Har tagit -0.6 kg på egen hand än så länge.
Citera
2023-06-19, 12:09
Medlem
hazard simpsons avatar
Rybelsus kan fara åt helvete. Har aldrig mått så dåligt och blodsockret bara rusar. 10 toabesök på natten och sen bara fortsätter det. Har ringt min sköterska och hon sänkte bara dosen. Mår illa varje dag. Ingen kraft och allmänt risig😵‍💫
Citera
2023-07-01, 23:03
Medlem
Alltså, har blivit extremt sjuk i magen, trött och hängig.
Inte alls vad jag räknat med eller hört andra uppleva
Citera
2023-07-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMVB
Hej,

Jag körde i 3 v men fick ingen effekt eller viktnedgång, så nu har jag bytt till Trulicity. Nu händer det verkligen grejer med mättnad och hunger

Vad är det för tablett trulicity.
Har ätit mysimba
Passar ej mig . Är så arg att jag löste ut alla min husläkare skrev ut direkt va rädd att de skulle bli restade.
( för 12mån ) så 13000kr fattigare
Måste hitta nån annan medecin
Citera
2023-12-15, 20:46
Medlem
Salivins avatar
Citat:
Hej!
Började med rybelsus för ungefär 5 dagar sen. Det är främst för att gå ner i vikt för ligger på gränsen till diabetes typ 2. Så behöver ner 16 kilo.

Är det någon här som använder sig av rybelsus? Jag käkar nu på 3 mg och känner inte en jätte stor skillnad på min aptit eller mättnad, dock äter jag mindre portioner för att jag behöver gå ner.

Jag vet många använder sig av ozempic men den är restnoterad.

Jag är nyfiken som sagt på er resa, hur mycket ni gått ner, biverkningar samt hur aptiten förändras över tid.

Jag har ätit Rybelsus 3 mg i 15 dagar. Kan inte ära godis och dricka alkohol utan att känna mig illamående. Det går över då jag dricker vatten. Efter 30 tabletter ska jag gå upp till 7 mg.
Undrar om det alltid ska vara så? Någon som gar några erfarenheter av det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in