2023-04-15, 20:00
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Sen har de en åldrande befolkning och har skaffat för få barn ända sedan 70-talet, så de är rökta även utan en kommande industrikollaps.
Tråkigt, gillar Tyskar! :/
Senast redigerad av Vitman-33 2023-04-15 kl. 20:02.
Citera
2023-04-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Tråkigt, gillar Tyskar! :/

Ja, det gjorde jag också förr innan jag började träffa dem...

Är ju lika i hela Europa tyvärr, vi i Sverige har enbart positiva födelsetal "tack" vare massinvandringen....
Citera
2023-04-15, 20:07
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:

Är ju lika i hela Europa tyvärr, vi i Sverige har enbart positiva födelsetal "tack" vare massinvandringen....
Aa sålänge det är fint på "papper" usch och fy säger jag. Men Tyskarna kanske har en masterplan, vi får hoppas det. Men aldrig träffat en otrevlig Tysk men diskuterat detta med flera. Och samtliga håller ju med mig/oss.
Citera
2023-04-15, 20:07
Medlem
CrackerPowers avatar
-
Gröna kommunisttomtar måste vara de absolut farligaste för mänskligheten.
Dödskulten lägger grunden för inbördeskrig och massmord.
Citera
2023-04-15, 20:14
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Till deras försvar får man väl ändå vara lite sannenlig och säga att dom tog beslutet långt innan. Och då såg precis allting väldigt bra ut. Ekonomin och världsläget var hur lugnt som helst.

Och att kärnkraften var en parantes är ju numera självklart. Åtminstone för dom som kan räkna.

Men timingen är ju oerhört dålig kan man ju säga idag . Om man är korkad. För nerstängningen startades långt innan och det är ju inte direkt som att trycka på en AV/PÅ knapp.

Men det är ju kul för vissa att swinga lite i diskussioner. Alltid av sådana som aldrig tagit ett långsiktigt beslut. Det är tydligen få förunnat att tänka längre än blott 10 år.

Tyckte det stod att stängningen skulle ha skett förra året med sköts upp pga krisen.
Och nu genomför dom det ändå.

Verkar som att de kan skjuta upp det om de vill men väljer nu ändå.
Vill man så vill man tänker jag 😳
Citera
2023-04-15, 20:29
Medlem
otellos avatar
Helt ofattbart. Den moderna, västerländska vänstern har uppenbarligen inte kapat banden med Ryssland (Soviet). Jag ingen annan förklaring.
Citera
2023-04-15, 20:30
Medlem
otellos avatar
Citat:
Sen har de en åldrande befolkning och har skaffat för få barn ända sedan 70-talet, så de är rökta även utan en kommande industrikollaps.
Nja, robotar tar över mer och mer, många jobb är påhittade/onödiga bara för att människor ska ha någonting att göra.
Citera
2023-04-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Aa sålänge det är fint på "papper" usch och fy säger jag. Men Tyskarna kanske har en masterplan, vi får hoppas det. Men aldrig träffat en otrevlig Tysk men diskuterat detta med flera. Och samtliga håller ju med mig/oss.

De har aldrig varit otrevliga, bara att de haft luriga åsikter. Tycker det att alla jag träffat från fd DDR säger att det var bättre förr är väldigt intressant.
Citera
2023-04-15, 21:05
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Tyvärr så handlar det ju om kvalitet och inte kvantitet En miljon somalier är ju inte till någon hjälp..
Citera
2023-04-15, 21:49
Bannlyst
Svenskar är så blåsta!

Ja det var ju bara otur man stänger ner reaktor samma dag Tyskland stänger ner sina

Ja det var inte i syfte inte driva upp elpriserna?

Ja den korrupta medvetna korruptionen och inflationen ska fortsätta!

Klart som fan priserna även ska bli dyrare under sommaren när det blir varmare man kommer använda AC!!

https://sverigesradio.se/artikel/kar...-for-underhall

[Klockan 16 på lördagen kopplades reaktorn bort från elnätet vilket sammanföll med att Tyskland stängde sina tre kvarvarande kärnkraftsreaktorer.

Magnus Thorstensson, elmarknadsanalytiker, säger till TT att det kan göra att elpriserna stiger i Sverige på kort sikt.[/quote]

https://www.gp.se/ekonomi/reaktorn-i...der-1.97104737

Citat:
Sveriges största kärnreaktor, Oskarshamn 3, håller stängt i 55 dygn för ett årligt planerat underhåll.

Klockan 16 på lördagen kopplades reaktorn bort från elnätet. Till och med den 9 juni ska 2 234 underhållsarbeten genomföras.

– Det är som en årlig bilbesiktning fast i jätteformat, säger Désirée Liljevall, kommunikationschef på OKG, till TT.
Citera
2023-04-15, 22:02
Medlem
Kh4ns avatar
Jag klarar inte av att se logiken på något som helst plan. Man tycker ju att det funnits hur mycket väckarklockor som helst för att få de flesta ideologiskt, maniskt inställda att tänka om, men icke.
Citera
2023-04-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Tyvärr så handlar det ju om kvalitet och inte kvantitet En miljon somalier är ju inte till någon hjälp..

Det stjälper, snarare än hjälper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in