2023-04-15, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
Hon vill inte vad? Vad menar du? Hänger inte med dig nu.

Snälla måste vi gå igenom allt för 100:e gången? Den här tråden är så gamet lång och svårt att hinna uppdatera sig i alla kommentarer som man drunknar i.

För er som inte har varit med i hela händelseförloppet finns det en fantastisk sammanställning över vad som hänt i detta fallet med länkar till ALLT på sidan 1 här i tråden av ”Greven”. Tack Greven!🙏🙏🙏
Citera
2023-04-15, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
Jag fattar vad du menar, hon kanske inte är skyldig till ”mordet i sig” men det är nästan lika illa det, att dumpa en kropp sen inte säga något. Då är man fan medskyldig.

Snälla!! Vi har analyserat detta SÅ många gånger redan.🙏🙏🙏
Citera
2023-04-15, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
På lördagskväll var de på Nöjet sen mördade de T på natten mellan lörd-sönd vid ca 02.30 Hemma hos J
På söndag em anmäldes T försvunnen av sin pappa
och polisen tog kontakt med J och M sönd kväll
På månd fm hämtade polisen båda två och låste in dom i häktet

Snälla hänvisa till Grevens sammanställning på sidan 1 istället! Den här tråden dränker snart sig själv och ingen orkar läsa!!
Citera
2023-04-15, 15:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det blir först ett mysterium efter att man negligerat den rimligaste förklaringen. Nämligen att någon höll i T s armar medan någon satt på hennes mage och ströp henne.
Nej. Även om det var fyra man runt överkroppen, skulle det vara märkligt att kunna sparka I väggen eftersom hon låg på rygg. Om hon legat på sidan kunde jag förstått.

Att sparka I sidled med ett ben i en paniksituation låter inte så troligt.

Kanske om hon låg I vinkel med benen upp mot väggen, men det har jag också svårt att tro.
Citera
2023-04-15, 15:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
En gissning från mig...
Någon gång under förloppet då Tove dödades fick hon hjärtstopp eller början till hjärtstopp det påvisades fynd av agonal hjärtrytmrubbning vid obduktionen, som betyder hjärtstopp.

Vid hjärtstopp inträder medvetslöshet direkt, man får krampanfall, andas konstigt, tungan kan åka ut så som J beskriver det.

Man krampar från topp till tå, ganska kraftigt vill jag säga då jag själv vittnat en hel del olika krampanfall.
Ljudet av ett sånt anfall är högt pga du har så kraftiga kramper, kan pågå i några minuter ( både kortare o längre tider förekommer )

Säg att Tove låg vid väggen ja då tar ju väggen emot krampsparkarna, huvudet krampar också och det kan låta hemskt när det slår i golvet, kanske hennes huvud krampade över duschstången? Eller över golvbrunnen?

De enda jag inte blir klok på är att dom skriver fynd av agonal hjärtrytmrubbning o sen inget mer.
För drabbades Tove av detta och ingen HLR påbörjades så dör man även av just ett Hjärtstopp.

I min tanke har Johanna mördat Tove genom att strypa henne men också orsakat att Tove fick hjärtstopp eller begynnande hjärtstopp.

OBS!!!
Mina egna tankar efter vad som stått i obduktionsprotokollet.
Kan vara fel, kan stämma till viss del.
Alltså min teori!!
Det där med kramper och spasmer av olika slag har jag varit inne på flera gånger, men fått det avfärdat av än den ene än den andre med bättre kunskaper än jag.
Citera
2023-04-15, 15:31
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Jag tolkar det som att du menar att sparkarna inte går ihop med att MH är oskyldig i så fall, och den enklaste lösningen på det dilemmat är ju att MH faktiskt är skyldig. Att göra motstånd med dom enda kroppsdelar man har fria är ju på nåt sätt en självklarhet.
Oavsett om M håller Ts armar eller ej kan jag få en bild i huvudet av Ts placering för att hon ska kunna sparka I väggen så många gånger.
Citera
2023-04-15, 15:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Jag kan hjälpa dig lite iaf, en möjlighet är ju att det som låter som slag är T:s spasmer av att hon inte kan andas pga J tryck till hennes hals. T behöver ju inte ens ha varit vid medvetande när det sker. Och de spasmerna kan då isf ha varit med hela kroppen eller vilken kroppsdel som helst. Att ljud hörs är otvivelaktigt, men det finns inget som säger med vilken kroppsdel dessa har gjorts.
Den idén har jag testat och fått avfärdad av dem som har dylik kunskap.
Citera
2023-04-15, 15:42
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Är det verkligen vanligt att två ostraffade skötsamma så unga tjejer orkar sitta och ljuga under 8 veckor i häkte med upprepade förhör om och om igen?

Jag har för lite egen inblick för att kunna värdera förhörsledarna kompetens, men just den långa häktestiden borde väl gjort en ostraffad ung tjej rätt så mör? Att ”sitta på erkännande” brukar det ju heta.

Då borde väl även en mindre kompetent förhörsledare kunna nå framgång utan att det ska ta så här lång tid med tanke på att de åtalade var två skötsamma tjejer? Men jag kanske har fel?
När man läser hur FL formulerar och omformulerar sina frågor till M märks det tydligt att de har full koll på vad de sysslar med och hur de ska ha möjlighet att nå fram till henne. Så jo, de är verkligen kompetenta.
Citera
2023-04-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nej. Även om det var fyra man runt överkroppen, skulle det vara märkligt att kunna sparka I väggen eftersom hon låg på rygg. Om hon legat på sidan kunde jag förstått.

Att sparka I sidled med ett ben i en paniksituation låter inte så troligt.

Kanske om hon låg I vinkel med benen upp mot väggen, men det har jag också svårt att tro.

Varför har du svårt att tro det? Ligger man på rygg i ett 210 x 255 cm badrum är det väl ganska stor chans att man kan sparka o väggarna?
Citera
2023-04-15, 16:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ok, men är det rimligt att någon av J eller M bankar i väggen när grannen precis har ringt på?
Är det rimligt att T skulle ha dödskramper eller spasmer som träffar väggen så hårt som 5-10 gånger utan att någon av gm flyttar på henne för att undvika att hon gör väsen av sig?

Är ändå inte den rimligaste förklaringen att det är T som sparkar? Eftersom det stämmer överens tidsmässigt med den höga dunsen, kamp på golvet i några minuter och till sist sparkar i väggen av T?
Nej, det är inte rimligt att de (J) inte flyttar T när hon sparkar I väggen med grannen utanför.
Citera
2023-04-15, 16:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Varför har du svårt att tro det? Ligger man på rygg i ett 210 x 255 cm badrum är det väl ganska stor chans att man kan sparka o väggarna?
Som du själv skrev innan lär det inte höras så mycket om tårna går i väggen.
Citera
2023-04-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nej, det är inte rimligt att de (J) inte flyttar T när hon sparkar I väggen med grannen utanför.

Fast det är ju skillnad att flytta på en livlös kropp som krampar än en kropp som kämpar för sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in