2023-04-15, 11:15
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Vad jag förstått är förhörsledare inte så proffsiga som folk tror.

Är det verkligen vanligt att två ostraffade skötsamma så unga tjejer orkar sitta och ljuga under 8 veckor i häkte med upprepade förhör om och om igen?

Jag har för lite egen inblick för att kunna värdera förhörsledarna kompetens, men just den långa häktestiden borde väl gjort en ostraffad ung tjej rätt så mör? Att ”sitta på erkännande” brukar det ju heta.

Då borde väl även en mindre kompetent förhörsledare kunna nå framgång utan att det ska ta så här lång tid med tanke på att de åtalade var två skötsamma tjejer? Men jag kanske har fel?
Citera
2023-04-15, 11:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Så vitt jag minns framkom att en arg MH sökte efter T inne på Nöjet after att JJ och MH diskuterat hur de skulle kunna slå T. Orsaken var att T och JJ haft en dispyt inne på stället något tidigare under kvällen och T skulle få ”betala för det”.

Minns du annat? Är det fel?
Kan försöka ta fram FUP texten om du vill ha mer exakt.
Nej, du behöver inte leta.
Som jag minns det var det endast J som sa att hon och M diskuterade hämndaktion och att M förnekade det.
Och vid bråket inne på Nöjet hade M gått emellan.

M fick i uppdrag av J att hålla koll på var T befann sig, enligt M för att J ville tala med henne. Troligtvis var det viktigare för M att fullfölja sitt uppdrag än att tala med vakten.
Visst kan hon varit arg eller sett arg ut, men det kan även vara att hon var fokuserad och inte ville bli störd.
Citera
2023-04-15, 11:17
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Bevis finns i fup
Du kanske själv har spart alla filer så sök då upp förhören med Albin innan du kallar andra för lögnare
Om du har läst hela fup så borde du också veta hur mycket tid det tar
Jag har läst förhören, inte enbart dom med Albin och Majas kompis.
Det finns inget påstående som styrker att "Maja bröt sig in i Albins lägenhet"
Ingenstans står det eller något liknande.

Varsågod, här kommer FUP att ladda ner:
https://www.swefup.se/infusions/downloads/downloads.php?cat_id=7&download_id=183
Citera
2023-04-15, 11:19
Medlem
ziracorns avatar
Ungdomar av idag är inte som dom var igår, so to say
Senast redigerad av ziracorn 2023-04-15 kl. 11:21.
Citera
2023-04-15, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Jag har läst förhören, inte enbart dom med Albin och Majas kompis.
Det finns inget påstående som styrker att "Maja bröt sig in i Albins lägenhet"
Ingenstans står det eller något liknande.

Varsågod, här kommer FUP att ladda ner:
https://www.swefup.se/infusions/downloads/downloads.php?cat_id=7&download_id=183
Vad är du vill ha sagt med detta?

Tjejerna var ute efter T
A fick köra bort dem
Det var inte ett vänligt besök de gjorde
Sen om det är exakt så att de trängde sig på eller bröt sig in är en mer tolkningsfråga beroende på hur man utrycker sig
Jag själv skulle säga att de trängde sig på
Om de inte hade gjort det så hade A ej heller behövt mota bort dem
Citera
2023-04-15, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ungdomar av idag är inte som dom var igår, so to say

Ungdomar är mycket klokare nu för tiden än de var för si sådär en 20 år sedan.
Citera
2023-04-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det blir lite knepigt när man tänker vad M borde gjort. Hon har bevisligen inte samma logiska tänk som vi, utan man behöver försöka sätta sig in I hennes tänk, med hennes förutsättningar.

Genom att konsekvent och envist hävda att hon sov kommer hon lindrigast undan rent mentalt. Hon behöver inte tänka på det obehagliga eller kämpa ned att formulera svar på några frågor. Hon kan vara kvar i sin bubbla.

Även om hon skulle berättat att hon knackade på dörren, skulle det gjort någon skillnad? Hade hon blivit trodd? Skulle det spräcka indiciekedjan Rullman anser sig ha?
Det är obestridligen tre in och två ut.

För mig är det faktiskt inte knepigt att tänka vad M borde gjort. Hennes diagnoser och övrig problematik är inget är inget unikt för just henne. Det finns 20 000 unga tjejer med adhd som inte hamnat i liknande situationer. En del av dom har garanterat inte det trygga, stöttande familjehemmet som M har. I hennes förhör behöver fhl förtydliga och upprepa vissa saker. Men i övrigt är det inget som sticker ut.

Att hävda att man sov, var för full eller inte minns pga. chock är dom äldsta och vanligaste undanflykterna som misstänkta personer tar till. Det är som bekant väldigt jobbigt att behöva stå till svars för sina avskyvärda handlingar. Kanske inte främst för polisen, utan för offrets anhöriga och sin egen familj. Och sen vill givetvis ingen sitta 15 år i fängelse. Så därför håller man fast vid någon av dom undanflykterna tills man blir överbevisad.

Trots att M s historia om sömn är orimlig så går den inte att motbevisa med något enskilt bevis. Det är då rimligt att hon håller fast vid lögnen. Sammantaget anser jag det dock som bevisat att hon var vaken, och då tänker jag främst på att mordet inte kunnat utföras av 1 under nämnda omständigheter samt att hennes telefoner rört sig anslutning till mordet.
Citera
2023-04-15, 11:30
Medlem
Citat:

Tjejerna var ute efter T
A fick köra bort dem
Sen om det är exakt så att de trängde sig på eller bröt sig in är en mer tolkningsfråga beroende på hur man utrycker sig

Efter vad jag har läst som en skribent skrev att de försökte ta sig in i hans lägenhet kan jag tolka det som att de trängde sig på.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Senast redigerad av Braskamin58 2023-04-15 kl. 11:34.
Citera
2023-04-15, 11:32
Medlem
Rompers avatar
Citat:

Tjejerna var ute efter T
A fick köra bort dem
Om de inte hade gjort det så hadd A ej heller behövt mota bort dem
Du Tycker att det är okej att komma med lögner helt utan substans för att förstärka saker som inte har inträffat,att skapa trådsanningar helt i onödan?

Clown beteende ifrån skribenten som envist kommer med själv uppdiktade falserier som inte kan styrkas...

Mycket Bevis ifrån FUP ifrån dig:

Postat av Anedin
Ursprungligen postat av Kriminallen
Källa på det!
Källan är fup
Citera
2023-04-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Definitivt inte, eftersom det är helt OT i sammanhanget liksom Zoloft, då inget indikerar att preparatet använts.

Nej det skrev vi ju oxå om du hade läst, jagmottelassie undrade om zopiklon hittats hos MH och JJ inte OT.
Senast redigerad av anteanti 2023-04-15 kl. 11:39.
Citera
2023-04-15, 11:35
Medlem
Rompers avatar
Citat:

Tjejerna var ute efter T
A fick köra bort dem
Albi* har inte motat bort dom.

Vänligen LÄS innan du kommer med villfarelser som du godtyckligt (ifrån din sida) publicerar.

Tolkningsteorier är totalt substanslöst!
Citera
2023-04-15, 11:41
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ungdomar är mycket klokare nu för tiden än de var för si sådär en 20 år sedan.

OK, alltid skoj att lära sig nåt nytt!

Exempelvis hur man kan lära sig att strypa nån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in