Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Om jag vetat eller kunnat gissa, vore det inte något mysterium. Jag försöler treva mig fram men kommer ingenvart. Och någon hjälp får jag inte heller eftersom flertalet är övertygade om att det är T som sparkar I väggen och jag som är trög som inte får ihop det.
En gissning från mig...
Någon gång under förloppet då Tove dödades fick hon hjärtstopp eller början till hjärtstopp det påvisades fynd av agonal hjärtrytmrubbning vid obduktionen, som betyder hjärtstopp.
Vid hjärtstopp inträder medvetslöshet direkt, man får krampanfall, andas konstigt, tungan kan åka ut så som J beskriver det.
Man krampar från topp till tå, ganska kraftigt vill jag säga då jag själv vittnat en hel del olika krampanfall.
Ljudet av ett sånt anfall är högt pga du har så kraftiga kramper, kan pågå i några minuter ( både kortare o längre tider förekommer )
Säg att Tove låg vid väggen ja då tar ju väggen emot krampsparkarna, huvudet krampar också och det kan låta hemskt när det slår i golvet, kanske hennes huvud krampade över duschstången? Eller över golvbrunnen?
De enda jag inte blir klok på är att dom skriver fynd av agonal hjärtrytmrubbning o sen inget mer.
För drabbades Tove av detta och ingen HLR påbörjades så dör man även av just ett Hjärtstopp.
I min tanke har Johanna mördat Tove genom att strypa henne men också orsakat att Tove fick hjärtstopp eller begynnande hjärtstopp.
OBS!!!
Mina egna tankar efter vad som stått i obduktionsprotokollet.
Kan vara fel, kan stämma till viss del.
Alltså min teori!!