2023-04-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Hon får massa prispengar tror jag
Peter Bygg skulderna växer och nya anmärkningar kommer löpande.

Men firman har väl inga anställda? Hur kan deras skulder växa? Anmärkningar på vad?
Citera
2023-04-14, 22:53
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3000
Hur kan deras skulder växa?

Inga inbetalningar, men tickande räntor, är en gissning
Citera
2023-04-14, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Hon får massa prispengar tror jag
Peter Bygg skulderna växer och nya anmärkningar kommer löpande.
Tror absolut inte det blir några prispengar, snarare en massa tävlingsanmälningsavgifter och allt runtomkring.
På sin höjd kommer isprinsessan hem med en jumbopokal till finskåpet..

Det är otroligt pinsamt och jag skulle inte bry mig om det inte vore för att det drabbar barnen, hennes dröm om att bli isstjärna
Citera
2023-04-15, 06:58
Medlem
Citat:
Ja hur mycket pengar lägger hon egentligen på sin hobby? Tävlingar i Estland, dräkter, lektioner, hyra av ishall, etc

Att påstå något om henne som inte stämmer ( ex Estland har hon inte ens varit i någon gång i hela sitt liv).. lagom förtal och dumma gissningar
Citera
2023-04-15, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du radar upp många direkta personangrepp, utan att ha någon som helst aning om skribenterna. Att det skulle röra sig om nerknarkade alkoholister som vill se hockey i isen, tror jag inte alls.

Människor reagerar på det ansvarslösa i att som förälder inte prioritera tak över huvudet och en trygg uppväxt med sunda värderingar och verklighetsförankring.

Att leka isprinsessa, till priset av att barnen blir hemlösa, är så dumt att jag inte finner ord.

Bara det du skriver är en rad påståenden som kan anmälas för förtal.
Påstå att barnen är hemlösa och att de skulle vara ansvarslösa och en rad andra påståenden som saknar verklighetsförankring är ju bara tragiskt .. att man sitter och har tid att diskutera andra människor som man inte ens känner.. det enda man har är era gissningar.

På tal om att jag är moderator åt henne, det finns faktiskt något som heter, att man vill göra något åt någon, utan att vilja ha något i gengäld.. förstår inte hur folk tänker i världen numera men uppenbart så existerar inte vänskap och riktig samröre med andra människor.
Dessutom att angripa folk med diagnoser som en annan gör i detta tråd, serien angående Köping och påstå att Julia skulle vara med där i Special Olympics.. det bevisar ju bara hur ni här på fb har uppenbart ingen aning om hur saker och ting fungerar.

Inga barn i hennes familj är hemlösa och en av föräldrarna har faktiskt fått ett jobb och firman har dessutom uppdrag.

Samtliga texter här på fb är fotade och anmälda för förtal.

Bara så ni vet.

Att skriva en massa om en vuxen människa är en sak men att påstå falska saker om barn och folk som har funktionsvariationer är riktigt lågt.
Trodde faktiskt att folk hade någon som helst medmänsklighet och empati kvar. Tydligen inte.
Hon har i alla fall bett mig att jag inte behöver kolla på tråden här längre,

På tal om det där med text .. så är det så att hon bestämmer vad jag ska skriva och hur jag ska skriva, för det är och var meningen att ni skulle tro att det var hon som skriver dessa svar ( vilket det inte är). 🤣
Citera
2023-04-15, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniupps
Ja, hon ser lite klumpig ut på isen.

Vill ogärna ta i med överord. Jag lyckades hålla mig innan, men inte nu. Jag vågar påstå att jag skulle greja det hon gör där med inte alltför mycket övning. Trodde hon skulle blixtra till på något sätt, men det där kändes beklämmande även mot bakgrund åt hennes numera legendariska kommentar om att det faktiskt är konståkning. Silver. ..hur många var med i hennes tävlingsgrupp?!? Gissar på 2-3.
Citera
2023-04-15, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egenfirma12
Påstå att barnen är hemlösa och att de skulle vara ansvarslösa och en rad andra påståenden som saknar verklighetsförankring är ju bara tragiskt .. att man sitter och har tid att diskutera andra människor som man inte ens känner.. det enda man har är era gissningar.

På tal om att jag är moderator åt henne, det finns faktiskt något som heter, att man vill göra något åt någon, utan att vilja ha något i gengäld.. förstår inte hur folk tänker i världen numera men uppenbart så existerar inte vänskap och riktig samröre med andra människor.
Dessutom att angripa folk med diagnoser som en annan gör i detta tråd, serien angående Köping och påstå att Julia skulle vara med där i Special Olympics.. det bevisar ju bara hur ni här på fb har uppenbart ingen aning om hur saker och ting fungerar.

Inga barn i hennes familj är hemlösa och en av föräldrarna har faktiskt fått ett jobb och firman har dessutom uppdrag.

Bara så ni vet.

Att skriva en massa om en vuxen människa är en sak men att påstå falska saker om barn och folk som har funktionsvariationer är riktigt lågt.
Trodde faktiskt att folk hade någon som helst medmänsklighet och empati kvar. Tydligen inte.

På tal om det där med text .. så är det så att hon bestämmer vad jag ska skriva och hur jag ska skriva, för det är och var meningen att ni skulle tro att det var hon som skriver dessa svar ( vilket det inte är). 🤣

Vad bra att du slipper bevaka tråden för Julias räkning framöver. Det låter ansträngande att försöka få till samma tonläge som en helt annan person.

Julia har aldrig varit i Estland, men kanske i Litauen? Ja, nu vet jag att du inte läser denna fråga, men... Hoppas ingen skriver något mer som kan vara åtalbart framöver, som du missar att ta del av.

Bra att byggfirman har uppdrag trots att det numera är skyddade uppgifter om vilka som äger den m.m. vilket torde försvåra något för marknadsföringen.
Citera
2023-04-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ja hur mycket pengar lägger hon egentligen på sin hobby? Tävlingar i Estland, dräkter, lektioner, hyra av ishall, etc

Litauen var det iofs, men pengar som läggs ner på allt detta du räknar upp hade kunnat användas till att betala av skulderna. Och hennes make tycks inte ha någon dyr hobby.
Citera
2023-04-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Inga inbetalningar, men tickande räntor, är en gissning

Men pengar till konståknings-hobbyn finns visst alltid.
Citera
2023-04-15, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uniupps
Litauen var det iofs, men pengar som läggs ner på allt detta du räknar upp hade kunnat användas till att betala av skulderna. Och hennes make tycks inte ha någon dyr hobby.
Han tyckte om att cykla, det fick han lägga ner och sälja av cyklarna till förmån för skridskoåkning. Tragiskt
Citera
2023-04-15, 16:24
Medlem
Demyxs avatar
Citat:
Med tanke på att du inte har en aning om hur det faktiskt låg till ( att Peter de facto INTE fick erbjudandet om jobbet utan att det var spel för galleriet) men uppenbart såna losers som kommenterar folk som de för övrigt uppenbart avundas för att andra faktiskt har ett liv, en familj och ett lyckligt liv ( man behöver inte ha pengar för att vara lycklig) men uppenbart är det så många nerknarkade alkoholister här på FB att jag förstår henne att hon ville att jag skulle ha koll på tråden här.
Du får ursäkta, men jag förstår fortfarande inte varför du använder hennes konto? Om du bara vill bevaka tråden kan du göra det utan att vara registrerad på forumet. Om du vill kunna kommentera vore det logiska och rimliga att du startade ett eget konto. Jag förstår inte viket syfte det fyller att använde hennes konto på fb? Det enda det skulle leda till är total förvirring.

Och for the record, jag är varken nerknarkad eller alkoholist. Jag diskuterar gärna på forumet men lämnar personangreppen därhän.
Citera
2023-04-15, 16:59
Avslutad
Citat:

Bara så ni vet.

Förtal faller under enskilt åtal, dvs det är inte åklagare som väljer om det ska tas upp till förhandling eller ej. Förtal är dessutom oerhört svårt att få NÅGON dömd för men OM det sker så är det med i avvägning av hur stor skada det som sprids kan tänkas ha. I detta fallet är det liten, om än någon skada då familjen redan har varit med i tv och inte visat sina klaraste stunder direkt. Det finns mycket som diskuteras i denna tråd som visats upp i just tv varför det inte räknas juridiskt som att det skapat större skada än det redan gjorts.
Vidare så när man "anmäler" ett förtalsbrott så gör man det via en ansökning, avgifter för detta är så vitt jag vet 2800 kr och det är BARA den som själv blivit utsatt som kan väcka enskilt åtal för förtal. DVS i detta fallet måste Julia punga ut med 2800 kr för att göra en anmälan.

Så drar vi det ett steg till. VEM ska åtalas? Här är ett anonymt forum som inte har offentliga register. Det är omöjligt att få fram vilka som ligger bakom användarnamnet och det finns inte en chans i helvete att ni ens får ut ip.numren för det här åtalet. Det krävs nämligen att polis eller åklagare begär ut uppgifterna från sagda hemsida och detta görs ju inte så lätt vid enskilt åtal, eftersom varken polis eller åklagare är inblandade och ärligt talat, hur många här har lämnat korrekta personuppgifter vid registrering av konto. IP.nummer går väl att få ut och det går ju att spåra till viss del men om jag tex loggar in på Flashback på min arbetsplats (med min privata lur) så har jag en ip-adress i Norrköping och jag har inte varit i närheten av Norrköping på flera år.

MEN visst, 2800 kr är ju inte så himla mycket, typ två månaders busskort på lokaltrafiken ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in