2023-04-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniupps
Här är Julia med och tävlar nånstans. Litauen?

https://youtu.be/TjKPd8fpwOw

Vet inte vad sånt kostar, men självklart är det helt ok med dyra hobbies. Fast är ju bra om man kan betala sina övriga räkningar också.

Oj, ärligt talat inte något himlastormande. Offra sin familj för detta känns bara tragiskt.
Citera
2023-04-14, 17:29
Avslutad
Citat:

Vet inte vad sånt kostar, men självklart är det helt ok med dyra hobbies. Fast är ju bra om man kan betala sina övriga räkningar också.
Det är resor, boende, utemat, för att inte tala om dom vackra dräkterna...
Citera
2023-04-14, 17:40
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:

Är det allt hon lärt sig på sin satsning över flera år? Hon är verkligen inte en naturlig talang.

I senaste avsnittet av Välkommen till Köping så provar Mike och de andra på att åka konståkning, Mike gör det för att han vill satsa på Special Olympics och ta en medalj, hoppas Julia ser det avsnittet så kan hennes dröm leva vidare, där kanske hon skulle kunna få vara med.

Hon är smidig som ett kassaskåp och hennes ben får mig att tänka på de gamla östtyska tyngdlyfterskorna som kunde krossa bowlingklot mellan låren.
Citera
2023-04-14, 18:26
Medlem
Demyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egenfirma12
Och nej.. jag är inte Julia även om hon har haft detta konto tidigare som jag som sagt hanterar åt henne p g a hennes utsatta situation samt p g a hennes tidsbrist.
Förlåt, jag förstår inte logiken… Jag har själv sällan tid att hänga på fb, så då… är jag helt enkelt inte på fb. Varför skulle någon annan behöva ta över ett konto för att man själv inte har tid? Låt kontot vara och återkom när du har möjlighet.

När det kommer till skridskoåkningen missunnar jag inte Julia det i sak. Om det är en hobby som gör att hon mår bra så är det väl bara positivt. Det jag dock starkt ifrågasätter är hur hon ägnar sig åt sin hobby.

Har man fem barn, ingen uppenbar stadig inkomst, och enorma skulder så åker man runt själv på isen hemma och njuter av sin hobby. Man lägger inte pengar (som man dessutom inte har) på att åka runt och tävla. Det går hur utmärkt som helst att åka skridskor i ishallen på hemorten, och är man i Julias situation så åker man på egen hand utan tränare. Att lägga en enda krona utöver tillgång till ishall och den mest basala utrustningen på denna hobby är grovt vårdslöst och visar prov på ofantligt dåligt omdöme och ren och skär egoism. Att tävla i skridskoåkning är inte en mänsklig rättighet, det är en lyx man kan unna sig om man har råd.

Hon verkar inte fatta att de är skyldiga andra människor en jävla massa pengar. Skulderna är inte bara en abstrakt företeelse utan verkliga pengar som i själva verket tillhör andra människor.
Citera
2023-04-14, 19:27
Medlem
NZDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demyx
Förlåt, jag förstår inte logiken… Jag har själv sällan tid att hänga på fb, så då… är jag helt enkelt inte på fb. Varför skulle någon annan behöva ta över ett konto för att man själv inte har tid? Låt kontot vara och återkom när du har möjlighet.

Detta görs i princip bara av stora influencers och artister, som verkligen inte har tid, och som behöver hjälp med PR. Och då exklusivt handlar det om kontroll på Instagram och annat skräp och brukar skrivas i inlägg att det är manager team som lagt upp något.
Att påstå att hon tagit en mod (och två andra) som tar hand om hennes konton när det inte händer något med hennes liv eller pyttelilla youtube är ett skämt, ännu töntigare att försöka påstå att hon skulle gett fb kontot till någon för att dela inlägg där hon försvaras, på ett konto som är bekräftat vara hennes (de mesta använder sock accounts för dessa töntigheter). Också roligt att hon slänger kommentar på vilka patetiska alkoholister med inget liv postar inlägg medan hon själv skriker PRATA INGET NI INTE VET NÅGOT OM när det vi diskuterar finns öppet på nätet och hon gör 100% gissningar på främlingar.
Hon försöker visst övertyga henne själv lika mycket som oss att allt är brabra, dock så är hon den enda som tror på detta

Tror ärligt Julia glömde att vi vet att kontot tillhör henne då hon inte sagt något på ett par år, och försökte bortförklara det väldigt dåligt.
Citera
2023-04-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det bevisar ingenting alls.

Jag tycker det är märkligt att en utsatt kvinna skulle anförtro sina digitala medier till någon okänd person, som hon aldrig träffat.
Tror inte hon skulle låta någon okänd person föra hennes talan.
Dessutom så har hon it-kompetens, enligt egen utsago, varför skulle hon ens behöva någon moderator, ännu hellre TRE moderatorer...

Självklart ska en mamma få ha hobbys, men det får inte påtvingas barnen, eller hindra barnens egna utveckling och upptäckarlust.

Jag har inte tiktok, kan inte kolla vad du länkat, vad det nu skulle bevisa.

Mansgrisar är vi allihopa...
Detta är flashback och en skvallertråd om lyxfällans minnesvärda loosers

Faktum är, vad vill du framföra i tråden?
Julia är uppenbart oförbätterlig, då hon sett till att fogden tog huset tillslut.

Det hade inte behövt gå så långt, Peter hade chans till ett arbete, men han fick inte ta det pga Julia, då det skulle konkurera med familjens nya satsning, som förövrigt gett många skratt, jag menar, det verkar inte vara bästa finishen, snett och vint, slarvit och icke fackmannamässigt utfört, av de bilder jag sett på instagram🤣

Med tanke på att du inte har en aning om hur det faktiskt låg till ( att Peter de facto INTE fick erbjudandet om jobbet utan att det var spel för galleriet) men uppenbart såna losers som kommenterar folk som de för övrigt uppenbart avundas för att andra faktiskt har ett liv, en familj och ett lyckligt liv ( man behöver inte ha pengar för att vara lycklig) men uppenbart är det så många nerknarkade alkoholister här på FB att jag förstår henne att hon ville att jag skulle ha koll på tråden här.
Citera
2023-04-14, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Är det allt hon lärt sig på sin satsning över flera år? Hon är verkligen inte en naturlig talang.

I senaste avsnittet av Välkommen till Köping så provar Mike och de andra på att åka konståkning, Mike gör det för att han vill satsa på Special Olympics och ta en medalj, hoppas Julia ser det avsnittet så kan hennes dröm leva vidare, där kanske hon skulle kunna få vara med.

Hon är smidig som ett kassaskåp och hennes ben får mig att tänka på de gamla östtyska tyngdlyfterskorna som kunde krossa bowlingklot mellan låren.

Ja och du är lika smart som en krukväxt .. i rest my case
Citera
2023-04-14, 20:19
Medlem
Citat:
Med tanke på att du inte har en aning om hur det faktiskt låg till ( att Peter de facto INTE fick erbjudandet om jobbet utan att det var spel för galleriet) men uppenbart såna losers som kommenterar folk som de för övrigt uppenbart avundas för att andra faktiskt har ett liv, en familj och ett lyckligt liv ( man behöver inte ha pengar för att vara lycklig) men uppenbart är det så många nerknarkade alkoholister här på FB att jag förstår henne att hon ville att jag skulle ha koll på tråden här.

Men varför hjälper DU henne, vad får du ut av detta?

Har du - precis som Julia - ett liv, en familj och ett lyckligt liv?

Eller hänger du på Flashback för att du är en nerknarkad alkoholist - så som du menar att det är fullt av här?

Julia har inte tid att vara här, skriver du, men du har det. Är du livlös, ensam och olycklig? Se upp så inte Julia utnyttjar dig, det är väldigt ovanligt att sköta en annan persons flashbackkonto, och har Julia lyckats övertala dig till detta så är du förmodligen en udda och desperat person.
Citera
2023-04-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Oj, ärligt talat inte något himlastormande. Offra sin familj för detta känns bara tragiskt.

Ja, hon ser lite klumpig ut på isen.
Citera
2023-04-14, 21:31
Avslutad
Citat:
Du radar upp många direkta personangrepp, utan att ha någon som helst aning om skribenterna. Att det skulle röra sig om nerknarkade alkoholister som vill se hockey i isen, tror jag inte alls.

Människor reagerar på det ansvarslösa i att som förälder inte prioritera tak över huvudet och en trygg uppväxt med sunda värderingar och verklighetsförankring.

Att leka isprinsessa, till priset av att barnen blir hemlösa, är så dumt att jag inte finner ord.
Citera
2023-04-14, 22:00
Medlem
Ja hur mycket pengar lägger hon egentligen på sin hobby? Tävlingar i Estland, dräkter, lektioner, hyra av ishall, etc
Citera
2023-04-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3000
Ja hur mycket pengar lägger hon egentligen på sin hobby? Tävlingar i Estland, dräkter, lektioner, hyra av ishall, etc
Hon får massa prispengar tror jag
Peter Bygg skulderna växer och nya anmärkningar kommer löpande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in