Citat:
Ursprungligen postat av
Egenfirma12
Och nej.. jag är inte Julia även om hon har haft detta konto tidigare som jag som sagt hanterar åt henne p g a hennes utsatta situation samt p g a hennes tidsbrist.
Förlåt, jag förstår inte logiken… Jag har själv sällan tid att hänga på fb, så då… är jag helt enkelt inte på fb. Varför skulle någon annan behöva ta över ett konto för att man själv inte har tid? Låt kontot vara och återkom när du har möjlighet.
När det kommer till skridskoåkningen missunnar jag inte Julia det i sak. Om det är en hobby som gör att hon mår bra så är det väl bara positivt. Det jag dock starkt ifrågasätter är hur hon ägnar sig åt sin hobby.
Har man fem barn, ingen uppenbar stadig inkomst, och enorma skulder så åker man runt själv på isen hemma och njuter av sin hobby. Man lägger inte pengar (som man dessutom inte har) på att åka runt och tävla. Det går hur utmärkt som helst att åka skridskor i ishallen på hemorten, och är man i Julias situation så åker man på egen hand utan tränare. Att lägga en enda krona utöver tillgång till ishall och den mest basala utrustningen på denna hobby är grovt vårdslöst och visar prov på ofantligt dåligt omdöme och ren och skär egoism. Att tävla i skridskoåkning är inte en mänsklig rättighet, det är en lyx man kan unna sig om man har råd.
Hon verkar inte fatta att de är skyldiga andra människor en jävla massa pengar. Skulderna är inte bara en abstrakt företeelse utan verkliga pengar som i själva verket tillhör andra människor.