Citat:
Ursprungligen postat av
ST4L3M4T3
Min gissning
Arvid+Ida -
Chans: 8/10
Agust+Caroline -
Chans: 5/10
Alexander+Lina -
Chans: 6/10
Stina+Fredrik -
Chans: 2/10
Min gissning efter första avsnittet, kommer säkert ändras:
Arvid och Ida, chans 3/10.
Ida ville ha en Tarzan men fick en Carl Hamilton men ok det är close enough. Attraktionen vid första mötet var det heller inget fel på, Ida ville knappt släppa Arvid vid bröllopskyssen och det är väl sannolikt att de fullbordar bröllopsnatten. Problemen tror jag kommer komma ganska snabbt när de ska börja få ihop sina liv, Arvid lever ett väldigt organiserat liv med en stark uppfattning om hur ska saker ”ska vara”, kompromissen ligger längre bort för honom och frågan är om han blir tillräckligt kär för att avstå en del av sina behov, jag tror inte det oavsett vad mormor tycker. Arvid borde matchas med en tjej från samma regemente och från samma sociala bakgrund som han själv.
Agust och Caroline, chans 6/10.
Det här paret tror jag mest på. Han har ring i örat och hon ring i näsan, en bra början. Agust verkar vara en stabil person med rätta glimten i ögat, en trygg famn för Caroline att vila i när ångesten kommer över henne, eftersom han kommer vara attraherad av henne vill han finnas där för henne.
Alexander och Lina, chans 2/10.
Det anonyma paret. Här kanske man behöver se mer av dem för att ranka deras chanser bättre. Min spontana känsla är att det här är helt fel sammanhang för Lisa att kastas in i bl.a med tanke på hennes problematik. Tror att hon är en sådan person som behöver tid på sig och en påtvingad situation som denna gör att hon hellre flyr, vem hon matchas med spelar mindre roll, killen verkar ok. Stor risk för att det börjas byggas kuddmurar redan på bröllopsnatten.
Stina och Fredrik, chans 3/10.
Den stora risken här är att de matchat Stina med en väninna istället för en kärlekskamrat. Jag kan lätt tänka mig ett par avsnitt in i serien att paret (läs Stina) konstaterar att de är jättebra vänner men att kemin inte finns för något mer. Det finns ju en anledning till att Stina är singel, hon har väldigt höga krav och hur stackars Fredrik ska kunna motsvara alla dem förstår jag inte. Även här finns det risk för kuddmurar.
Som någon sa tidigare i tråden, säkert misslyckas produktionen avsiktligt i vissa matchningar annars skulle det inte bli bra tv.
Till sist, efter avsnitt två kommer det bli mycket lättare att uppskatta parens chanser då alla träffat varandra, efter avsnitt ett är det ju bara ett par som träffat varandra och där slog det ju gnistor.