2023-04-11, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Du menar att man ska vakna mitt i natten med värkande pick & bultande vagina, eller vkana med att man sitter & rider ranka på honom i sömnen, eller så var man inte kompatibla

Du förstår säkert vad jag menar om du tänker efter....kanske tydligare att skriva "delar säng" under bröllopsnatten
Citera
2023-04-11, 12:24
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Du förstår säkert vad jag menar om du tänker efter....kanske tydligare att skriva "delar säng" under bröllopsnatten
Nej, i Märtas fall så handlade det om att hon borde ha rivit kuddmuren & testat att sova tätt ihopslingrande enbart, och därifrån kan det hända saker, Kalle borde ha varit med under natten och regisserat, tystnad tagning! (i röven)

Det snubben måste göra under sådana här omständigheter som kan liknas vid ett ons (man fick inte välja utseende på kvinnan på krogen som nappade ) är att testa om pikken står, och gör den inte det så var det fel på hennes utseende och då måste han ägna resten av bröllopsnatten till att utforska vad han har för kompenserande böjelser hon kan gå med på

Och vice versa
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-11 kl. 12:54.
Citera
2023-04-11, 12:30
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Någon som kollat paren på mer info eller ratsit så man kan få besked om de fortfarande är gifta?

Svara i spoiler.
Och varför skulle någon normalt funtad människa vilja veta det i förväg istället för att bara följa utvecklingen på tv vecka för vecka?, du deponerar din dyrbara tid! och ska ha facit för att se om det är värt att titta på programmet? så vad vill du för att du ska fortsätta titta? att dom brutit med varandra eller stannat kvar?
Citera
2023-04-11, 12:44
Medlem
dialektikers avatar
Urk, jag var tvungen att spola över Arvid ihop med sin mormor. Kändes hur mossigt som helst, att han bor hos henne.
Så vedervärdigt att dejta en man som bor hemma hos sin mormor.
(Och det samröre mormorn och Arvid hade med varandra kändes inte sunt. Tänk att få henne på köpet då man dejtar honom.
Nåt skumt var det med honom också.
Ida är den som kommer sjappa i det paret. Tror jag.)

Nasse-Nalle Puh-ponken. Uj, uj, uj, vilken katastrof-matchning med Stina.
Iallafall första intryck är att hon verkar mer världsvan och dominant,
och att inte hennes typ alls är Nasse.
Men vi får väl se deras personligheter mer framöver.

Att de skulle matcha Järnabon med den rödhåriga veterinären med piercing gissade jag redan innan.
Senast redigerad av dialektiker 2023-04-11 kl. 12:51.
Citera
2023-04-11, 12:55
Medlem
dialektikers avatar
Edit: Men nu kom jag på. Om de inte skulle ha katastrofmatchningar, så skulle det ju inte bli något program.

Så på det sättet gör ju expertpanelen ett bra jobb, att de lyckas matcha katastrofer.
Citera
2023-04-11, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
OK, men jag ser inte riktigt vad det har med detta att göra? Dom har faktiskt inte valt varandra. Glöm inte det. I alla andra fall så gör man ett val. Dom har bara valt att vara med här och hoppas på det bäst. Det man snarare kan fråga sig är att somliga inte riktigt borde varit här alls och inte verkade riktigt förberedda. Som Märtha tex..som du nämnde. Man måste nog ha en viss typ av personlighet för att detta ska fungera i många fall från början.

Ang. bröllopet och festen så är det väl skit samma? Det är ju betalt och fixat redan av SVT så det är väl bara att köra. Alla vet ju ändå vad det är frågan om. Tror inte dom kan säga nej heller då utan att begå avtalsbrott antagligen.
Vi kanske inte står så långt ifrån varandra egentligen MEN jag känner ändå att du befriar Märtha från hennes personliga ansvar att inte bära sig åt som en bortskämd och empatilös prinsessa på ärten gentemot den make som hon parades ihop med. Visst, produktionen borde bedömt henne som olämplig för programmet men det var ändå HON som bar sig illa åt. Han den rödhårige skägglurven uppförde ju sig bara anständigt gentemot Märtha men fick noll positiv respons från henne i utbyte. Det gick till och med så långt att han gick med på att sitta med och hålla henne i handen i ett program som spelades in pga att "stackars" Märtha blivit utsatt för "hat" på sociala medier. Med tanke på hur hon behandlade honom när det gällde fysisk ömhet så borde han bara sagt, när produktionen frågade honom om han ville medverka, att: "Det skiter väl jag i vad folk skriver om den där horan!" Men det gjorde han inte eftersom han, till skillnad från Märtha, både har folkvett och empati med sin nästa.
Citera
2023-04-11, 15:07
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Klart att jag kan. Annars kan du ju slopa de övriga premisserna också. Varför "låtsas" att de gifter sig över huvud taget? Varför fråga dem om de vill ha varandra (har någon sagt nej framför altaret någon gång)? Varför ha en fest för släkt och vänner? Frågorna blir legio.

Vi lever i ett jämställt, emanciperat och sekulariserat samhälle 2023! Det är min fasta förhoppning att vi inte lever med en sexualmoral anno 1950 längre. Att förbli "oskuld" och hålla på sig fram till den "riktiga" bröllopsnatten kan du lämna till diverse religiösa och etniska svin.

För mig ingår det i "dealen" och själva programidén att paren skall testa att möta varandra på alla möjliga plan. I denna ingår även att de skall ha sex (vad gör annars Kalle "Kungen" Norberg där?). Okej, så de kan vänta, men vad är poängen med det? "In for a penny, in for a pound" som våra anglosaxiska vänner skulle säga. Pryda (hycklande) skogsvioler göre sig icke besvär, enligt min mening.

JAG skulle bli djupt sårad och förolämpad om min nyblivna hustru (på lek eller allvar) inte ville ha mig på vår bröllopsnatt. Frågorna dagen efter skulle bli många. Och inte skulle de bli lättare om hon senare, när hon "känt efter", ändrade sig och plötsligt ville ha sex. Varför ville hon vänta? Vad var det för attraktion som saknades inledningsvis? Har hon aldrig haft ett "one night stand" före det att vi möttes? Vad var det som fick henne att sära på benen då och inte på vår "bröllopsnatt"? Var han snyggare eller sexigare än jag? Nej tack, det där vill jag helst undvika.

Märta dömde ut honom så fort hon fick syn på honom.

Varför skulle hon ha sex med honom när hon visste att det inte skulle fungera?
Hon skulle ge bort en del av sig själv till någon som hon inte anser är tillräckligt bra för att para ihop sig med.

Självklart skulle du bli sårad om du blir avvisad på bröllopsnatten eller någon annan natt också för den delen men det betyder inte att kvinnan bör ha sex med dig för att inte såra dig.

Enligt mig var det matchningen det var fel på. Räckte med att titta på dem i 3 sekunder för att förstå att hon inte skulle vara attraherad av honom. Det borde "experterna" förstått också.
Citera
2023-04-11, 15:10
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Vi kanske inte står så långt ifrån varandra egentligen MEN jag känner ändå att du befriar Märtha från hennes personliga ansvar att inte bära sig åt som en bortskämd och empatilös prinsessa på ärten gentemot den make som hon parades ihop med. Visst, produktionen borde bedömt henne som olämplig för programmet men det var ändå HON som bar sig illa åt. Han den rödhårige skägglurven uppförde ju sig bara anständigt gentemot Märtha men fick noll positiv respons från henne i utbyte. Det gick till och med så långt att han gick med på att sitta med och hålla henne i handen i ett program som spelades in pga att "stackars" Märtha blivit utsatt för "hat" på sociala medier. Med tanke på hur hon behandlade honom när det gällde fysisk ömhet så borde han bara sagt, när produktionen frågade honom om han ville medverka, att: "Det skiter väl jag i vad folk skriver om den där horan!" Men det gjorde han inte eftersom han, till skillnad från Märtha, både har folkvett och empati med sin nästa.
Nja. Som sagt. Jag förstår inte riktigt bara varför du tycker att man ska ha sex när man inte vill? Annars är jag med. Märtha borde kanske inte varit med alls då hon verkar sakna den öppenhet och vidsynthet som krävs. Men oavsett så kunde hon skött det snyggare. Man behöver inte ha sex eller känna attraktion med en gång på bröllopsnatten med en vilt främmande person man blivit tilldelad bara sådär om man inte känner för det, det tycker jag absolut inte. Så har det varit med flera av paren så det är inget ovanligt i sig. Men man behöver inte ställa till sådana scener och bete sig som ett rövhål bara för det som Märtha gjorde. Där ligger problemet snarare. Sen måste man vara inställd på att det rör sig om en stackars månad där man åtminstone får ge en chans. Man har ju ändå möjlighet att skiljas sen. Mest pinsamt bara för Märtha. Inget annat. Sen även experterna med en sådan extremt värdelös matchning. Den var inte ens lovande på förhand på pappret.
Senast redigerad av Steff83 2023-04-11 kl. 15:53.
Citera
2023-04-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Miha och Niclas är bästa paret än så länge. De var oroligt naturliga med varandra redan från start. Skulle bli mycket överraskad om de gör slut innan döden skiljer dem åt.

De andra tre paren ovan var fina de också men de fick och får säkert fortfarande jobba mer på relationen.

I år är det svårt att sia. Framförallt undrar jag varför en tjej som Ida är singel när hon är 34? Vid ett första intryck har hon allt som en man kan önska sig. Så vad är hennes problem?

Miha och Niklas gav mig sektvibbar eller medlemmar i nåt kristet sällskap. Otroligt obehagliga och stela.
Citera
2023-04-11, 16:17
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Märtha verkar vara singel fortfarande.
Hon får nog svårt att hitta någon. Hon passar med någon lite äldre rik man typ. Hennes personlighet är inte attraktiv för fem öre.
Citera
2023-04-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Hon med hjärtfelet har en hund som avlats fram genom korsning mellan pudel och ett lamadjur.

Arvid är essensen av vad som är felet med försvarsmakten. Mest metrosexuella teoretiker. Tänk er honom i skarp situation. Brrrr.

”Metro”?
Jag får klara gayvibbar..
Citera
2023-04-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernes-ine
”Metro”?
Jag får klara gayvibbar..

Gay? Nej nej. Alltså hoppas på mer badsekvenser i framtida avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in