Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Förskräckligt om det är så ändå.
Många deltagare har verkligen varit utlämnade i den här produktionen.
Tänk om experterna bara ser något att hugga tänderna i som de kan mangla i bästa sändningstid?
Om inte, så är experterna såpass inkompetenta så de borde gå i terapi själva, för att lära sig läsa av andra människor.
Jag tror att Fredric genuint har viss inkompetens snarare än medveten ondska. T ex när har pratar om vikten av gemensamma värderingar tror jag att han tror att han hittat det (gemensamma värderingar).
Dock tror jag att han förmodligen är helt ute och cyklar med vad för "värderingar" som betyder något för en relation
Värderingar som spelar roll för ett par tänker jag är tex:
* När och hur ska man sova? Vilken tid, ska man alltid sova ihop?
* Hur ska man tillbringa sin fritid? Social på fest eller myskväll?
* Är det viktigt med ett städat hem?
* Hur mycket tid ska man tillbringa med sin partner vs hur mycket tid ska man göra egna grejer?
Medan jag tror att Fredric frågar:
* Vad röstar du på i riksdagsvalet?
* Har alla människor lika värde?
* Vad tycker du om Sverigedemokraterna?
* Ska vi ha fri invandring till Sverige?
Osv
Värderingar som man visserligen kan tycka är viktiga, men också värderingar man skulle kunna hålla käften om/inte diskutera med sin partner, och då skulle partnern vara lyckligt omedvetandes/inte märka av det och därmed inte påverkas negativt av det. Att din partner är grinig och inte vill med på fest alt att din partner är kall och bara vill festa istället för att vara med dig skulle du dock märka av jävligt snabbt och absolut påverkas av.