2023-04-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilgames
Som du säger, är 75 % av Sverige inte Stockholm. Följaktligen är det totalt efterblivet att utgå från Stockholm när man talar om Sverige i stort.

Dina källor lyser med sin frånvaro. Fram med dem!

Vad är det för jävla borgarresonemang?

Hur många invandrare gör det? Ser du många svältdrabbade invandrare som städar eller kör buss?
25 procent i ett och samma ställe är ekonomiskt sett betydligt mer än 75 procent spridda över hela landet. Då har jag inte ens räknat med Göteborg och Malmö. Totalt sett 35 jävla procent av Sverige befolkning.

Citat:
Vad är det för jävla borgarresonemang?
Haha du tror på allvar att sossar inte resonerar likadant?

Citat:
Hur många invandrare gör det? Ser du många svältdrabbade invandrare som städar eller kör buss?
Saken är den att det krävs att svensken svälter eller inte har något annat val för att ta skitjobben. Det är det som är min poäng.
Citera
2023-04-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Påståendet att svenskar ibte är villiga att ta vissa jobb, kom till just p.g.av invandringen. Helt plötsligt hade de inte samma status längre. Så utan invandringen hade svenskar i högre grad tagit dessa jobb.

Det finns många svenskar med mindre utbildning som skulle ta dessa jobb.
Även andra grupper i samhället.
Du tror alltså på allvar att Olle 23 år snart färdigutbildad ingenjör och Lisa 24 år snart färdigutbildad ekonom skulle kunna tänka sig jobba som städare bara för att invandrare inte fanns och att statusen på dessa jobb hade varit "högre"?
Citera
2023-04-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Ryssland har mycket högre BNP än Sverige. Betyder det att gemene man i Ryssland är mycket rikare än gemene svensk? Lichtenstein har mycket lägre BNP än Sverige. Betyder det att gemene man i Lichtenstein är mycket fattigare än gemene svensk?

Nu var detta inte vad Bobbyboi hävdade.
Citat:
Ryssland har mycket högre BNP än Sverige. Betyder det att gemene man i Ryssland är mycket rikare än gemene svensk? Lichtenstein har mycket lägre BNP än Sverige. Betyder det att gemene man i Lichtenstein är mycket fattigare än gemene svensk?
Jag pratar inte om BNP per capita. Invandraren i fråga genererar mervärde även om han bara trampar cykel med foodora-kläder på. Det är det som är min poäng. Du nonchalerar pakistanierns jobb och får det att låta som att Sverige gör en förlustaffär på den pakistanska cykeltrampande foodorabuden.

Citat:
Nu var detta inte vad Bobbyboi hävdade.
Precis och därför är det helt ointressant.
Citera
2023-04-12, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Indiska mopedbud tillför inte ekonomin något då detta är ett låglönejobb och budet kommer förmodligen att kosta samhället mer än vad denne genererar i skatteintäkter.

Med tanke på att svensken vill ha sin pizza för 150kr plus lev.agift och inte 300kr plus lev.avgift så blir det helt enkelt ett efterfråge överskott på pizzabud. Ändå vill svenskar inte ta såna anställningar. Och då beviljar migrationsverket arbetstillfällen åt de som vill göra det.
Vilket gynnar ekonomin.
Dessa indier betalar skatt och arb.avgifter så som alla andra. De köper svenska försäkringar och betalar hyra i svenska kronor. De konsumerar svenska varor och tjänster för att överleva.
De tar inte del av vår välfärd eftersom de är gästarbetare.

Så nej
Citera
2023-04-12, 20:57
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nydagnyatider
Så nu krävs källa för att bevisa att det jobbar fler invandrare som pizzabagare än svenskar?

Haha du min vän verkar ha en extrem form av källkritik.

Nyss skrev du städare och busschaufförer. Nu pratar vi pizzabagare.
Ja, du är ett hopplöst troll precis som flera här påpekat.
Citera
2023-04-12, 20:59
Avstängd
Citat:
Du tror alltså på allvar att Olle 23 år snart färdigutbildad ingenjör och Lisa 24 år snart färdigutbildad ekonom skulle kunna tänka sig jobba som städare bara för att invandrare inte fanns och att statusen på dessa jobb hade varit "högre"?
Hur vore det om du läste hela mitt inlägg innan du kastar dig på tangenterna??
Citera
2023-04-12, 21:00
Avstängd
Citat:
25 procent i ett och samma ställe är ekonomiskt sett betydligt mer än 75 procent spridda över hela landet. Då har jag inte ens räknat med Göteborg och Malmö. Totalt sett 35 jävla procent av Sverige befolkning.

Saken är den att det krävs att svensken svälter eller inte har något annat val för att ta skitjobben. Det är det som är min poäng.
Är du svensk?
Citera
2023-04-12, 21:08
Medlem
Citat:
Så svensken som i gemen är utbildad ska vara villig att ta städjobb, chaufförjobb, restaurangjobb, jobb på äldreboende? Det spelar ingen roll hur bra villkoren än må vara. Svenskar-Har-Det-För--Bra! Få in det i era skallar.

Och på det så föder ni inte ens barn för att täcka upp befolkningsökningen.

Hade du varit villig att jobba som städare hela ditt liv i utbyte mot att Sverige stoppar sin invandring?

Ni är fan efterblivna.
Nja .. det kommer alltid finnas folk som inte kommer utbilda sig på högre nivå och arbetar som städare mm. Men enligt dig så klarar inga invandrare några högre kvalificerade arbeten ?

Sen om du läser mitt inlägg igen så kanske di kan förstå det lite bättre. Schyssta vilkor för alla som arbetar i Sverige hade varit bra för alla som arbetar i Sverige! Det e bättre att en svensk medborgare (invandrad eller infödd) kan jobba för en ok lön än att de plockar in nån hitrest människa som jobbar för piss o ingenting.

Men du är bara ett argt litet troll som försöker elda på vi och dem samhället.
Puss på dig
Senast redigerad av Beastprey 2023-04-12 kl. 21:15.
Citera
2023-04-12, 21:12
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Han har fel. Det behövs inte importeras mängder av afrikaner/araber till vården. Det behövs bättre arbetsvillkor (löner, arbetstider, stressnivå) etc så finns det massvis med folk som kan jobba där.

Japp. Helt klart. Faktum är att alla "helt ok" instegs jobb för vanliga vita ungdomar har försvunnit. Sverige är så jvla rökt tack vare den här idioten.
Citera
2023-04-12, 21:15
Medlem
Bilgamess avatar
Citat:
Visst, men det är inte tillämpbart i detta fall. Vi pratar inte ekonomi, vi pratar andelen invandrare i okvalificerade arbeten.
Citat:
Man är inte sann vänster om man vill behålla en underklass. Det vill kapitalister.
Citat:
Du har ännu inte visat några källor till det du påstår. Visa mig källa på att inga svenskar vill ha skitjobb, samt ditt magstarka uttalande om att 80 % av busschaufförerna skulle vara invandrare. Som om busschaufför vore ett skitjobb, förresten.
Citera
2023-04-12, 21:17
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Och? De gör fortfarande det jobb som svenskarna inte är villiga att göra.
De flesta i utanförskapsområden gör inga jobb, därför kommer det pakis hit och kör Foodora.
Citera
2023-04-12, 21:17
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
De tar inte del av vår välfärd eftersom de är gästarbetare.
Problemet är väl att de väldigt snabbt börjar ta del av välfärden, i vissa fall redan från dag 1. Men normalt har de full tillgång till välfärdsstaten 2-5 år efter att de anlänt. Jag hade förstått dina argument om det var så att 20-årige pakistanier kom hit, direkt började jobba och sedan återvända till Pakistan när de var i femtioårsåldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in