2023-04-12, 12:11
Medlem
Det er ganske innlysende at ny informasjon og kunnskap kan gi grunnlag for et nytt syn og hvordan man ser på saken.
Citera
2023-04-12, 12:18
Medlem
Politiet er veldig klar over THs alle forsøk på å villede dem i denne saken. Det største forsøk på villeding er selvfølgelig at han har fingert en kidnapping for å kunne kvitte seg med sin kone.

Kanskje staten en gang i fremtiden går til søksmål søksmål mot den/de som blir tiltalt og dømt i saken. Disse aktive forsøkene på villeding har som kjent ikke kostet rent lite.
Citera
2023-04-12, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Det kan jo i så fall forklare en del. VH sier jo inne i der at hun kun ville stille opp i et intervjuet med TV2 når det gjelder offentlige uttalelser om saken, men her gjør hun likevel et unntak.

Kvalmende at VH er mer opptatt av hun kanskje ble hemmelig overvåket av politiet, enn hva skjebnen til AEH er.

"Hun dro vel frivillig eller ble kidnappet da". Så mye ofret hun på det temaet i podcasten.

Nok en gang elendig mediestrategi fra The Hagens med SH på lasset. Umulig å ikke sitte igjen med inntrykket av at TH står bak.

For øvrig var SH forsiktig når han skulle forklare dette med dusøren, ettersom han nok har fått huden full av TH for å i ett tilfelle påstå at også oppklaring av saken også ville gi dusør. Noe som selvsagt ikke er tilfelle.

Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hørte på dette nå. Mine kommenterer.

Selv om VH trodde litt på frivillig forsvinning med det samme hun fikk høre at AEH hadde forsvunnet så begynte hun å le når de var inne på GG-teorien i intervjuet..

VH mente samtidig at ektepakten og skilsmissepapirer ikke hadde relevans og at hun ikke hadde hørt om at AEH ville skilles eller at ekteskapet gikk mot slutten.

Da står man igjen med at AEH kommuniserte ekteskapsproblemer med ulike personer:
"seks dager før forsvinningen"
"i forkant av at hun forsvant"
"kort tid før forsvinningen"

Fra filmen Gone Girl om hva som skal gjøres like før forsvinningen:

"Fortelle henne detaljene om ditt harde liv.»

«Henne» hentydes til venninner som skal få denne informasjonen rett før forsvinningen fordi de skal huske det og fortelle politiet om det. Klikk🧩

——-

VH hadde heller ikke noe godt svar på hvorfor angivelige kidnappere kommuniserte slik de gjorde i etterkant av plottet og at ingen livsbevis ble sendt. Tror ikke familien skal le så hardt av Gone Girl hypotesen. (AEH kunne også blitt manipulert og lurt av noen)

—-

Med tanke på hva som har kommet frem med tidspunkt for planleggingen av plottet - hva er sannsynligheten for at AEH’s kommunikasjon av ekteskapsproblemer rett før forsvinningen har noe med planleggingen å gjøre hvis TH er skyldig?
Citat:
"VH trodde litt på frivillig forsvinning med det samme hun fikk høre at AEH hadde forsvunnet"

"VH mente samtidig at ektepakten og skilsmissepapirer ikke hadde relevans og at hun ikke hadde hørt om at AEH ville skilles eller at ekteskapet gikk mot slutten."
Kanskje det var VH som hadde trodd dette med "religiøs sekt"?

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Interessant at hun trodde litt på frivillig forsvinning. Det ble tidligere i tråden referert
til snakk innad i slekta fra helt i starten at AE var drept eller på krisesenter.

Man kan lure på hvorfor. De må ha hatt sine grunner til å tenke slik.
Det rimer dårlig med det VH sier i intervjuet om det "tette og gode"
ekteskapet til AE og TH. En selvmotsigelse å tro at AE kunne ha forsvunnet
frivillig, mener jeg.

Ellers skal du ha kudos for at GG-teorien din har nådd like inn i Hagen-familien.
De som lager podcasten har ihvertfall lest i tråden, sikkert folk i familien også.
Så VH trodde litt på frivillig forsvinning, men hun kom ikke med noen teori om hvorfor AE skulle ha forsvunnet frivillig.
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-12 kl. 12:39.
Citera
2023-04-12, 12:30
Medlem
Ja her ble det mange innlegg og gamle reposteringer, bare for å gjenta at VH for snart 5 år siden var inne på tanken om frivillig forsvinning.
Citera
2023-04-12, 12:36
Medlem
På snakk om forsøk på villeding. På snakk om film.

Jeg har sett på film at enkelte drapsmenn, forsåvidt også kjent med dette fra virkelige drapssaker med drapspersoner som har litt sånne særegne egenskaper hvor de ikke bare villeder, men de veileder som i en form for lek med politiet og noe de kan kan nyttiggjøre seg av som en form for «masturbering» i eget hode for egen nytelse.

Noen som har gjort seg noen tanker om hvorvidt de/den som står bak drapet på Fru Hagen kan være drevet av samme type galskap? Stadige forsøk på villeding er forsåvidt samme type galskap, men tenker mer i retning av hvorvidt det aktivt kan være gjort forsøk på ikke bare villeding, men veiledning i dette? Som da i form for spenningslek med dumme politiet.

Mulig jeg er helt ute, ikke at det bekymrer meg. Humrer.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-12 kl. 12:43. Anledning: Rette
Citera
2023-04-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu

Jeg har sett på film at enkelte drapsmenn, forsåvidt også kjent med dette fra virkelige drapssaker med drapspersoner som har litt sånne særegne egenskaper hvor de ikke bare villeder, men de veileder som i en form for lek med politiet og noe de kan kan nyttiggjøre seg av som en form for «masturbering» i eget hode for egen nytelse.
Noen som har gjort seg noen tanker om hvorvidt de/den som står bak drapet på Fru Hagen kan være drevet av samme type galskap? Stadige forsøk på villeding er forsåvidt samme type galskap, men tenker mer i retning av hvorvidt det aktivt kan være gjort forsøk på ikke bare villeding, men veiledning i dette? Som da i form for spenningslek med dumme politiet.

Godt å se at du humrer

Hvis det som skjedde stemmer med det som jeg skrev om i det scenarioet (se nederste avsnitt), så tror jeg at TH kan ha forsøkt å dytte/veilede politiet til å tro på bl.a. hypotesen frivillig forsvinning.
Hvis TH drev med slik veileding, var det først og fremst for å få politiet til å tro på feil hypotese tror jeg, men det kan selvsagt ha vært en spenningslek i tillegg.

(Det er flere ting som er litt "Donald-Duck-aktig" i denne saken: bl.a. det usannsynlige trusselbrevet og Pingvinmannen. Kanskje TH ønsket at politiet skulle tro at AE forsvant frivillig sammen med en GM som er litt "dum"?)

("det skulle se ut som en frivillig forsvinning samtidig som det var TH som planla plottet". I et slikt tilfelle ville det være sannsynlig å lage et trusselbrev som var mistenkelig (slik at politiet ikke skulle tro på hypotesen "kidnapping for penger") og å forsøke å lede politiet til å tro på hypotesen "frivillig forsvinning".).
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-12 kl. 13:01.
Citera
2023-04-12, 13:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Du berører vel her det som omtales som "hybris" - enkelte menneskers overdrevne
tro på egen intelligens og fortreffelighet. Toska kan vel sies å være litt i den kategorien.
TH også, gitt det vi har hørt om hans personlighet.

Man ser jo også hvordan det som for GM ser ut som et "vanntett" opplegg, i virkeligheten
ikke er det. Toska hadde dette vinduet i Nokas, det skulle knuses uten problemer.
Vi vet hvordan det gikk. Det ble hans "Waterloo", så å si.

I THs tilfelle er det kanskje den "limbo-tilstanden" han nå står i, som ikke var helt forutsett.
Jeg kan ikke tenke meg at det hadde blitt resultatet dersom det var fremmede som kidnappet
AE for løsepenger. Politiet ville sjekket ham ut for lenge siden.
Citera
2023-04-12, 13:05
Medlem
Citat:
Enkelte kan nok komme til å uttrykke tanker som dette ved at det dukker opp i eget hode som et alternativ, ved at man har hørt om dette eller at det ved at det nevnes av andre i en samtale planter seg som et alternativ.
Mitt forslag til kandidat basert på din vurdering om mulig alder i forhold til hvordan vedkommende har uttrykt seg, som jeg betrakter som en god vurdering, er en søster av TH.
Takk
Hva tenker du om følgende uttalelse fra TH? Veileding (+ eventuelt lek med politiet)?
04.10.2020. "Han hadde også liten forståelse for at noen skulle ønske å kidnappe Anne-Elisabeth."
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-i-avhor-familiemedlem-hapet-anne-elisabeth-var-blitt-lurt-av-religios-sekt/s/12-95-3424025838

Hvis TH hadde ønsket at politiet skulle tro på hypotesen kidnapping for penger, så hadde vel ikke TH sagt dette? Eller kanskje jeg tenker helt feil.

Edit:
Kanskje TH overdrev sin veiledning med å få politiet til å tro på hypotesen frivillig forsvinning, og at politiet dermed forsto akkurat hva som hadde foregått? : ("det skulle se ut som en frivillig forsvinning samtidig som det var TH som planla plottet". I et slikt tilfelle ville det være sannsynlig å lage et trusselbrev som var mistenkelig (slik at politiet ikke skulle tro på hypotesen "kidnapping for penger") og å forsøke å lede politiet til å tro på hypotesen "frivillig forsvinning".)
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-12 kl. 13:37.
Citera
2023-04-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Godt å se at du humrer

Hvis det som skjedde stemmer med det som jeg skrev om i det scenarioet (se nederste avsnitt), så tror jeg at TH kan ha forsøkt å dytte/veilede politiet til å tro på bl.a. hypotesen frivillig forsvinning.
Hvis TH drev med slik veileding, var det først og fremst for å få politiet til å tro på feil hypotese tror jeg, men det kan selvsagt ha vært en spenningslek i tillegg.

(Det er flere ting som er litt "Donald-Duck-aktig" i denne saken: bl.a. det usannsynlige trusselbrevet og Pingvinmannen. Kanskje TH ønsket at politiet skulle tro at AE forsvant frivillig sammen med en GM som er litt "dum"?).

Eller at han har disse tankene om de som hjalp han i drapet på hans kone?
Fru Hagen var vel også betraktet som et 0 i familien.
I en av mailene til politiet morer jo noen seg med å bytte ut o med 0 i advokat også. SH er faktisk er kanskje da vurdert til å være ett 0.
Tror vi kan konkludre med at den som står bak dette betrakter de fleste som nettopp et 0 jeg og ser sitt snitt hver gang det lar seg gjøre til å få folk til å føle seg som ett.

Vanlig hos de med litt særegne forstyrrelser i det vi alle bærer på toppen av kroppen.
Citera
2023-04-12, 13:15
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

Ja du har rett i at det finnes en del voldsfilmer med drapsmenn som lurer politiet. Men er temmelig sikker på at filmen Gone Girl har noe med saken å gjøre - om TH står bak eller ikke. Tenk om z-z-z’ s teori stemmer? Da ble vertfall jeg grundig lurt.

Men tenker at du har rett i at den/de som står bak er en «villeder» og har kanskje villedet noen før?

Burde politiet se etter personer som beviselig har villedet noen før for å sjekke om de kan ha en relasjon til TH?
En ide
Citera
2023-04-12, 13:24
Medlem
Citat:
Eller at han har disse tankene om de som hjalp han i drapet på hans kone?
Fru Hagen var vel også betraktet som et 0 i familien.
I en av mailene til politiet morer jo noen seg med å bytte ut o med 0 i advokat også. SH er faktisk er kanskje da vurdert til å være ett 0.
Tror vi kan konkludre med at den som står bak dette betrakter de fleste som nettopp et 0 jeg og ser sitt snitt hver gang det lar seg gjøre til å få folk til å føle seg som ett.

Vanlig hos de med litt særegne forstyrrelser i det vi alle bærer på toppen av kroppen.
Det kan hende at du har rett i det. Enkelte personlighetsforstyrrelser er vel slik at noen av de som har disse ser på andre mennesker som ting og behandler de deretter, i tillegg til at de ser ned på mange mennesker.

En gammel spekulasjon (fra et annet forum) om beskrivelser av telefonaktiviteten på AEs mobil, som kan stemme med ting som flere her har skrevet:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2023-04-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Du berører vel her det som omtales som "hybris" - enkelte menneskers overdrevne
tro på egen intelligens og fortreffelighet. Toska kan vel sies å være litt i den kategorien.
TH også, gitt det vi har hørt om hans personlighet.

Man ser jo også hvordan det som for GM ser ut som et "vanntett" opplegg, i virkeligheten
ikke er det. Toska hadde dette vinduet i Nokas, det skulle knuses uten problemer.
Vi vet hvordan det gikk. Det ble hans "Waterloo", så å si.

I THs tilfelle er det kanskje den "limbo-tilstanden" han nå står i, som ikke var helt forutsett.
Jeg kan ikke tenke meg at det hadde blitt resultatet dersom det var fremmede som kidnappet
AE for løsepenger. Politiet ville sjekket ham ut for lenge siden.

Nettopp, hybris. Det jeg stiller spørsmål rundt er hvor langt han kan ha dratt det i troen på sin egen intelligens og fortreffelighet.
Kan han ha begått tabber i sin overiver etter bekreftelse på sin egen fortreffelighet som kan lede til en løsning på saken eller funn av Fru Hagens levninger?

La oss si TH er hettemannen og valget falt på en jakke av merke Missing Link bevisst. Da snakker vi om en helt spesiell drapsmann med noen helt særegne egenskaper som definitivt liker denne form for «masturberering» i hue som jeg nettopp har vært inne på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in