Citat:
Ursprungligen postat av
Kokadu
På snakk om forsøk på villeding. På snakk om film.
Jeg har sett på film at enkelte drapsmenn, forsåvidt også kjent med dette fra virkelige drapssaker med drapspersoner som har litt sånne særegne egenskaper hvor de ikke bare villeder, men de veileder som i en form for lek med politiet og noe de kan kan nyttiggjøre seg av som en form for «masturbering» i eget hode for egen nytelse.
Noen som har gjort seg noen tanker om hvorvidt de/den som står bak drapet på Fru Hagen kan være drevet av samme type galskap? Stadige forsøk på villeding er forsåvidt samme type galskap, men tenker mer i retning av hvorvidt det aktivt kan være gjort forsøk på ikke bare villeding, men veiledning i dette? Som da i form for spenningslek med dumme politiet.
Mulig jeg er helt ute, ikke at det bekymrer meg. Humrer.
Du berører vel her det som omtales som "hybris" - enkelte menneskers overdrevne
tro på egen intelligens og fortreffelighet. Toska kan vel sies å være litt i den kategorien.
TH også, gitt det vi har hørt om hans personlighet.
Man ser jo også hvordan det som for GM ser ut som et "vanntett" opplegg, i virkeligheten
ikke er det. Toska hadde dette vinduet i Nokas, det skulle knuses uten problemer.
Vi vet hvordan det gikk. Det ble hans "Waterloo", så å si.
I THs tilfelle er det kanskje den "limbo-tilstanden" han nå står i, som ikke var helt forutsett.
Jeg kan ikke tenke meg at det hadde blitt resultatet dersom det var fremmede som kidnappet
AE for løsepenger. Politiet ville sjekket ham ut for lenge siden.