2023-04-10, 00:36
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det måttet borde kunna stämma med rörledningarna.

Ja kanske stämma med att slå i ett vattenrör eller med ett hårt platt fall av ett rundat huvud mot golvet?
Ts DNA återfanns på två ställen i badrummet - på de nedmonterade duschdrapperistängerna som låg på golvet och i golvbrunnen.
Oklart dock hur mycket någon städat efteråt i badrummet.
Senast redigerad av coli 2023-04-10 kl. 00:42.
Citera
2023-04-10, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ja det som hänt är verkligen fruktansvärt. Först för T och nu det som hennes anhöriga måste genomlida.

Det som gör mig så irriterad och ledsen idag är att de båda åtalade faktiskt inte var beredda att hjälpa anhöriga ens genom att berätta var Ts kropp låg.
De höll båda två tyst, det var polisen som med hjälp av telefondata lyckades hitta kroppen först efter 16 dygn.

Visst de hoppades väl att kroppen inte skulle hittas, men med tanke på att Ts sambo visste att T gått hem till JJ med JJ och MH, att grannen sett Ts cykel där och att JJ hade sin telefon med sig när kroppen dumpades var det ju bara en tidsfråga. Häktade var de ju redan båda två.

Det är en sådan enormt egoistisk handling att inte berätta för anhöriga och hundratals MP folk som söker efter T. Om det nu verkligen inte var planerat att T skulle dö, borde de ju definitivt berättat.

Just för att det inte enbart var JJ, som framstår som mer aktiv och förhärdad, utan även MH som försöker framställa sig som mer passiv och styrd, som ljög under alla förhör - så är den framställda mediabilden fr a av MH nog inte riktigt korrekt.
Hade MH verkligen varit en svag lättstyrd person, inte deltagit vid mordet och haft ett uns av empati med Ts anhöriga hade hon berättat för förhörsledarna och inte ljugit under åtta veckor i häktet.
Jag tänker också på det att de höll tyst
Så fruktansvärt kallsinnigt och egoistiskt
Det borde vara ett långt straff enbart för tystnad/lögner

Precis som du säger
Hade M varit en kännslostyrd person så som hon beskrivs så hade hon berättat när polis tog in henne
Dessa lögner hon har hållt på med visar en helt annan personlighet
Får inte båda livstid så är det ett ett respeklöst hån mot T anhöriga
Citera
2023-04-10, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ja kanske stämma med att slå i ett vattenrör eller med ett hårt platt fall av ett rundat huvud mot golvet?
Ts DNA återfanns på två ställen i badrummet - på de nedmonterade duschdrapperistängerna som låg på golvet och i golvbrunnen.
Oklart dock hur mycket någon städat efteråt i badrummet.
Jag tror att J har städat med starka rengjöringsmedel
Misssat duchstång och nere i golvbrunn
Citera
2023-04-10, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det måttet borde kunna stämma med rörledningarna.
Det tror jag också

Jag tänker på vissa deckare
Mest Engelska så är de noga att mäta och syna varje detalj och jämföra med bla kroppsskador

Kanske görs det på riktigt i Sverige också?.
De hittade ju T så sent så de hade antagligen redan släppt brottsplatsen
Senast redigerad av Anedin 2023-04-10 kl. 01:02.
Citera
2023-04-10, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
M erkände att hon inte spytt men håller ändå kvar vid att hon mådde dåligt och att det var därför J åkte till Donken. Eller har jag missat något?
Det kanske är jag som missat något?
Hur som så har hon ändrat sitt vittnesmål och kört med för mycket lögner
Citera
2023-04-10, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Tack för det här inlägget. Jag har velat fram och tillbaka, och inser nu att om jag vore i ”juryn” så skulle jag döma MH för mord. Det går inte ihop annars.
Juryn?
Citera
2023-04-10, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har aldrig sett någon avlida av kvävning, men eftersom du säger att dödskramper därifrån skiljer sig från andra dödsorsakers får jag väl försöka tro dig.

Det går ändå trögt att få in att T skulle kunnat kämpa 4-5 minuter med J sittande på bröstet pressande sina tummar mot hennes hals när rättsläkaren menat att medvetslöshet inträder efter någon sekund.
Om inte jag minns fel så kunde de se skadorna i hjärnan som visade att det troligtvis tagit några minuter
Det är så jobbigt att höra just de bitarna av rättsläkarens beskriving
Förstår att T anhöriga gick ut fr rättsal då det kom till rättsmedicins förhör

Någon som vet om J och M fick sitta kvar och lyssna ?
Citera
2023-04-10, 01:49
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har aldrig sett någon avlida av kvävning, men eftersom du säger att dödskramper därifrån skiljer sig från andra dödsorsakers får jag väl försöka tro dig.

Det går ändå trögt att få in att T skulle kunnat kämpa 4-5 minuter med J sittande på bröstet pressande sina tummar mot hennes hals när rättsläkaren menat att medvetslöshet inträder efter någon sekund.

https://streamable.com/ebqv47 1.10 in där... det är på sin höjd dessa ryckningar Tove kan ha fått...
Citera
2023-04-10, 02:13
Medlem
Copaibas avatar
Men det framgår inte några droger i toxikologiska rapporten i obduktionsprotokollet

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men herregud, du kan ju inte blanda mina ord om vad jag TROR! Jag skriver ju ut att JAG TROR!
Fakta å andra sidan ÄR att det finns ett förråd!! Och att det fanns tid för JJ att faktiskt placera kroppen där, ett tag! Fakta är också att MH SÄGER ATT HON INTE SETT KROPPEN INNAN DEN LÅG I HALLEN! MH kanske ljuger, men det är fakta att det står så i fuppen!!!

Du har väl själv trott ett och annat i tråden, bl.a. så TROR DU att MH var med inne i badrummet och höll TTs händer!! Vad har du för fakta på det??

Min hypotes om att TT KAN EVENTUELLT blivit drogad är inte alls "överbevisad" av rättsläkaren, inte på långa vägar!

Rättsläkaren säger att TT troligen var medvetandesänkt, men rättsläkaren säger inte varför, men nämner sina egna hypoteser om vad denna medvetandesänkning kan ha berått på.

Och om du menar vad RL säger i rättsalen, så svarar hen väl mest på frågor från advokater och åklagare, och ingen ställde kanske frågan om TT kunde varit OFRIVILLIGT drogad, eller av vad i så fall!

Världen är inte svart och vit för mig i alla fall!

Du förstår inte hur oprecisa akademiska protokoll, utlåtanden, rapporter, avhandlingar faktiskt är!! Och du förstår därför inte heller varför de oftast är oprecisa, öppna för flera tolkningar!
Citera
2023-04-10, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fel. Sista förhöret:

M: Eh, Johanna och Tove går och sätter sig i köket. Eh, och efter en stund så kommer jag, går jag upp ur sängen helt enkelt och säger att jag mår illa och så där och går till toan men jag spydde inte. Eh, det vet jag utan jag men jag kände att jag mådde illa men jag spydde inte där då. Eh, så jag, eh, så jag går tillbaka sen då när jag känner att det lugnat sig lite och alltså jag går tillbaka till sängen.

Många ”eh” i förhören som handlar om just mordögonblicket har jag lagt märke till.
Kanske behövs någon extra sekunds betänketid när det ska levereras en lögn.
Citera
2023-04-10, 02:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copaiba
Men det framgår inte några droger i toxikologiska rapporten i obduktionsprotokollet

Helt rätt!

Men man kan inte testa för alla droger som finns tillgängliga (kostnadsfråga), och ex GHB är mycket svårt att testa för då det finns i kroppen naturligt, samt att det eventuella överskottet försvinner fort ur kroppen.

Åklagaren har valt att testa JJ och MH för GHB (troligen för att se om de har haft ett eventuellt missbruk, då missbruk visar sig i hårtester), men inte TT, troligen för att man vet att det inte skulle synas på test i alla fall.

Och jag vill understryka att jag inte alls tror att TT använde droger, utan att TT i så fall blev ofrivilligt drogad av JJ, som ett led för JJ att lättare kunna misshandla och strypa henne.

Och jag vill även understryka att jag nu svarat på en fråga, så inte vissa går i taket och hävdar att jag "kör min värdelösa hypotes"!!
Citera
2023-04-10, 02:47
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Helt rätt!

Men man kan inte testa för alla droger som finns tillgängliga (kostnadsfråga), och ex GHB är mycket svårt att testa för då det finns i kroppen naturligt, samt att det eventuella överskottet försvinner fort ur kroppen.

Åklagaren har valt att testa JJ och MH för GHB (troligen för att se om de har haft ett eventuellt missbruk, då missbruk visar sig i hårtester), men inte TT, troligen för att man vet att det inte skulle synas på test i alla fall.

Och jag vill understryka att jag inte alls tror att TT använde droger, utan att TT i så fall blev ofrivilligt drogad av JJ, som ett led för JJ att lättare kunna misshandla och strypa henne.

Och jag vill även understryka att jag nu svarat på en fråga, så inte vissa går i taket och hävdar att jag "kör min värdelösa hypotes"!!

Men när ska de ha gett henne GHB? Till att börja med är det svårt att dosera... även vana användare utav droger och då kork har missat doseringen... + att det smakar satan...

För kork försvinner inte på en trollblink... det börjat bli tjatigt om kork från er här i tråden nu... 6-8 timmar efter intag så syns det... så det lär ju ha visats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in