2023-04-09, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eftersom J inte visste vad M berättat tror jag hon insåg att risken var för stor att lägga skulden på M. Om hon gjort det kunde M berättat hur det egentligen förhöll sig. För att få kontroll, försöka styra förloppet, verka trovärdig och inte provocera fram sanning ur M erkände hon då en lättare misshandel och olyckshändelse. Men någon form av hämnd ville hon ha, så M angavs som delaktig så hon inte skulle komma undan.
Hur vet du att M inte var delaktig?
Citera
2023-04-09, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Bra där. Jag missförstod helt. Tidigare i tråden har det ju funnits andra, som tex. velat misstänkliggöra vittnen. Av vilken anledning är ju svårt att veta.
De kanske vill utge sig för att vara smarta Sherlock Holmes? 🧐

Det är inte alltid så lätt att veta vad som är trådsanning eller fakta i ett sånt här forum
Citera
2023-04-09, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är någon skribent som vill ha det till att T blev drogad av J så hon kunde mörda T ensam
En trådsanning för att fria M
Obduktionsrapporten visar att T Inte var drogad

Jag lyssnade på klippet där rättsläkaren vittnade och hon nämnde inte att Tove skulle ha någon drog i kroppen. Så det är nog en trådsanning.
Citera
2023-04-09, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Hört talas om folk som droppar droger i glaset på krogen? TT + MH + JJ + Nöjet...

Ja, det har jag men jag tror inte att det var så i detta fallet.
Citera
2023-04-09, 07:36
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eftersom J inte visste vad M berättat tror jag hon insåg att risken var för stor att lägga skulden på M. Om hon gjort det kunde M berättat hur det egentligen förhöll sig. För att få kontroll, försöka styra förloppet, verka trovärdig och inte provocera fram sanning ur M erkände hon då en lättare misshandel och olyckshändelse. Men någon form av hämnd ville hon ha, så M angavs som delaktig så hon inte skulle komma undan.

Hur vet du att M inte varit delaktig?
Jag skulle vilja säga att allt tyder på att hon varit delaktig hur mycket hon än ljuger
Citera
2023-04-09, 08:03
Medlem
Citat:
J hade kunnat sagt att det var M som misshandlade och strypt 10 sek
Sen kan vi inte hittepå att M höll på med cannabis och därför är avtrubbad och oskyldig
som en förklaring till hennes beteende som inte finns

Nej precis. Isf kan man göra detsamma med J. Hon hade väl haschkaka i frysen/kylen.

Läste ett förhör med en tjej (minns ej namn) som menar på att J som över en natt blev helt annorlunda efter mars 2020. Innan var J omtänksam och snäll.
Tror hon nämnde att J då jobbade inom vården. Kan J ha fått tag på några narkotikaklassade läkemedel då och börjat testa?
Citera
2023-04-09, 08:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Det fanns inga droger i T kropp
Det har ju flera skribenter förklarat redan för dig

Det testas inte för exakt ALLA droger som finns, inte ens vid en mordobduktion! Det är alldeles för DYRT!

Polisen lämnar en lista till obducenten som man vill ha testad! TTs "lista" är ändå ovanligt lång, men täcker inte alls exakt allt.

Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Att T fick något i glaset är möjligt. De hittade dock ingen dna från T på vinglasen i köket. Men hon kan ju druckit från något annat som J gömt undan eller dylikt. Jag tror dock att överfallet skedde när T var på väg hem och först tänkte gå på toa. Det stämmer bättre med grannens tidsmässiga iakttagelser. Eller alternativt gick hon till toaletten för att hon inte mådde bra. Och då såg J sin chans.

Det användes väl plastglas på förfesten, vad jag förstår, och vid fyndplatsen fanns en halvbränd ciderburk. Ett plastglas kan ju ha brunnit upp där, i soppåsen som JJ verkar ha bränt upp också.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det förutsätter ju att Tove varit i liv över 1timma och att det endast var 1 kork GHB...

Jag vet inte men det känns omöjligt inom den tidsramen? Eller är jag ute och cyklar ?

Jag håller med om att tidsramen är snäv, mycket snäv, och jag vet faktiskt inte riktigt hur GHB "uppför" sig i en död kropp.

Ett alternativ kan ju vara att JJ ställer till denna scen inne på Nöjet (bråket med TT) för att kunna komma åt TTs glas och lägga i något där. Kanske också då viktigt att MH går in och håller koll på TT så hon inte blir för lealös och "tas om hand" av någon annan. Då kan tidsramen för GHB stämma.

Eller att JJ bjuder på ett plastglas vin (med GHB i) på hemvägen, mellan Nöjet och JJs lgh.

TTs cykel lär ju också vara uppställd och låst på ett slarvigt sätt, TT lär ha varit rädd och försiktig om cykeln, det var inte likt TT att parkera cykeln slarvigt, enligt vissa av hennes familj/vänner.

Det finns ju fler tillfällen faktiskt, än bara i lgh.

Men bara en hypotes......

Polisen utreder ju även ett rykte om att GHB el. liknande har droppats i drinkar på Nöjet helgen innan, eller något sådant. Står i fuppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Läser i tråden att en del är inne på GHB.
Men används det verkligen som drog fortfarande?
Har inte hört det användas på typ 20 år eller nåt.
Har aldrig heller hört talas om att nån använder det på hästar.
Jag har sysslat med hästar i snart 40 år och aldrig hört talas om det. En snabb googling gav väldigt få träffar.

" Gamma Hydroxybuterate (GHB) and Gamma-Butyrolactone (GBL)

GHB and GBL are previously unlisted drugs that have been added to the Banned Substance list because of a ‘high potential for abuse to improve athletic performance.’ GHB is the active compound and GBL is a prodrug that is metabolized into GHB after administration.

In humans it has been shown that GHB stimulates the production of growth hormone, up to five times baseline levels. This effect has been used and abused by bodybuilders to increase muscle gains and could have the same effect on our horses, though no studies have been performed to evaluate the safety of GHB in horses or whether it produces any anabolic effects.

If this drug name sounds familiar to you in an ominous way it’s because it is more well known as ‘the date rape drug,’ due to its action as a narcotic sedative and ability to produce drowsiness, dizziness, loss of consciousness and even amnesia. None of these are effects that you would want to produce in your horses, no matter how great the athletic gain. In human medicine it is legally used to treat sleep related disorders such as narcolepsy by increasing slow-wave sleep but this use is closely regulated by the FDA through a patient registry. Not only is this medication illegal to use in FEI horses but in many US states it is a class I drug carrying fines up to $5 million and jail sentences as long as 20 years."

https://horsesport.com/magazine/health/up-to-speed-on-medication-control/
Citera
2023-04-09, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, eller hur. Att kremera någon tar lång tid med mycket bränsle eller kremeringsugn.

*klipp*
Ja det åtgår enorm värme och mycket bränsle för att förinta en kropp.
Citera
2023-04-09, 08:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Nej det är inte en del, det är 1 skribent.

Men den drogen testades vid obduktionen och är därmed överbevisad, men skribenten tror fortfarande att Tove blev drogad med GHB och att det är rimligt och möjligt även när det bevisligen inte är så.

VAR i TTs drogtestslista står det att det testades för GHB???

Ta fram det, tack!
Citera
2023-04-09, 08:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Tove var en tjej som spelade fotboll. Hur skulle det se ut om T använde droger då hon spelade fotboll och sedan dessutom arbetade på en skola? Det går inte ihop.

Det är ingen som säger att TT nyttjade droger.

Bara att hon just den kvällen blev lurad, att det utan TTs kunskap lades i en drog i hennes glas!!
Citera
2023-04-09, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Förstår inte heller hur hen orkar mer drog spåret.
Tröttsamt!
Ja verkligen
Personen ger sig inte trots att många har sagt ifrån och det är utrett av rättsläkare
Helt Maniskt så fortsätter hen babbla om droger
Citera
2023-04-09, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
19:de april kl 14:00.

Så va de ja, tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto