2023-04-09, 02:35
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Enligt förhör så har M provat haschkaka en gång och fick då hallucinationer och även testat kokain en gång.
Tycker du att det är ett "Cannabismissbruk" och "missbrukat en del hasch"?

J däremot ska ha intagit Cannabis i någon form några gånger, knappast ett missbruk där heller.

Jag provade Cannabis en gång när jag var runt 15-års åldern, var jag också en missbrukare? eller kan det vara så att många provar just för att prova på?
Ur P7:an: - MH uppgav att hon testat kokain vid ett tillfälle cirka två år före aktuell undersökning och att hon använt cannabis, såväl genom rökning som genom att äta så kallas haschkaka, vid ett par tillfällen varav det senaste varit under augusti månad 2022.

För den som vill dölja sitt missbruk för omgivningen brukar det heta "jag har testat". - Gäller det även för M? M uppger både rökning och haschkaka. Man kan ifrågasätta ifall det rör sig om betydligt fler tillfällen; exakt när övergår "testandet" till missbruk.
Citera
2023-04-09, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ur P7:an: - MH uppgav att hon testat kokain vid ett tillfälle cirka två år före aktuell undersökning och att hon använt cannabis, såväl genom rökning som genom att äta så kallas haschkaka, vid ett par tillfällen varav det senaste varit under augusti månad 2022.

För den som vill dölja sitt missbruk för omgivningen brukar det heta "jag har testat". - Gäller det även för M? M uppger både rökning och haschkaka. Man kan ifrågasätta ifall det rör sig om betydligt fler tillfällen; exakt när övergår "testandet" till missbruk.

Ja det kan du fundera länge på, troligtvis lär du inte få reda på sanningen.
Men det är rätt ointressant hur många gånger hon prövat narkotika när det är ett mord som utreds.
Citera
2023-04-09, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det var inte det som sades heller, det var om hon skulle blivit drogad utav JJ och MH.
Men det har hon inte enligt obduktionen.

OK.
Men varför hitta på olika saker?
Citera
2023-04-09, 03:05
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
OK.

Hört talas om folk som droppar droger i glaset på krogen? TT + MH + JJ + Nöjet...
Citera
2023-04-09, 03:14
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Hört talas om folk som droppar droger i glaset på krogen? TT + MH + JJ + Nöjet...

Men herre jävlar... så du menar att TT blev drogad med GHB på nöjet utan att poliser eller väktare skulle märka att hon var påverkad utav en drog?
Citera
2023-04-09, 03:18
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men herre jävlar... så du menar att TT blev drogad med GHB på nöjet utan att poliser eller väktare skulle märka att hon var påverkad utav en drog?

Det var inte det som diskuterades - eller det jag svarade på. Det hör rimligtvis till vanligheterna - att substanser utesluts vid obduktion av mordoffret.

Ska man mot förmodan droga någon - är Oktoberfest på Nöjet med många hundra berusade besökare, idealiskt.

Det finns många potentiella scenarion för utredarna och god anledning för patologerna att intressera sig för vilka substanser som finns i kroppen vid en sån här händelse.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-09 kl. 03:29.
Citera
2023-04-09, 03:31
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det var inte det som diskuterades - eller det jag svarade på. Det hör rimligtvis till vanligheterna - att substanser utesluts vid obduktion av mordoffret.

Det var precis det som diskuterades i den diskussionen...

Ja vilket redan är bekräftat av flertalet i tråden...

Men med ditt svar så tolka jag det som att de skulle ha kunnat droga Tove på nöjet... men visst tolka jag fel då ber jag om ursäkt.
Citera
2023-04-09, 03:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ska man mot förmodan droga någon - är Oktoberfest på Nöjet med många hundra berusade besökare, idealiskt.

Det finns många potentiella scenarion för utredarna och god anledning för patologerna att intressera sig för vilka substanser som finns i kroppen vid en sån här händelse.

Visst men då är GHB nog knappast drogen du lär använda dig av... dels eftersom den är svår doserad och att den som blir drogad lär ju dra blickarna till sig... speciellt om du inte är van drog användare.

Royhypnol är/var en vanlig våldtäktsdrog man använde sig utav på krogen men kork? Aldrig hört om sådana fall.
Senast redigerad av nousernameneeded 2023-04-09 kl. 03:36.
Citera
2023-04-09, 05:12
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Visst men då är GHB nog knappast drogen du lär använda dig av... dels eftersom den är svår doserad och att den som blir drogad lär ju dra blickarna till sig... speciellt om du inte är van drog användare.

Royhypnol är/var en vanlig våldtäktsdrog man använde sig utav på krogen men kork? Aldrig hört om sådana fall.

Har inte sagt ett jobb om någon specifik substans. Nej - jag svarade på påståendet om det som en möjligt tillvägagångssätt.

Dock tror jag att jag missuppfattade skribentens inlägg, då det hen refererar till, är en trådsanning - dvs. just påhittat. .

Obduktionsrapporten gäller, förstås, inget annat.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-09 kl. 05:29.
Citera
2023-04-09, 05:14
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Det var precis det som diskuterades i den diskussionen...

Ja vilket redan är bekräftat av flertalet i tråden...

Men med ditt svar så tolka jag det som att de skulle ha kunnat droga Tove på nöjet... men visst tolka jag fel då ber jag om ursäkt.

Ingen fara. Skriver lite kategoriskt, för tydlighetens skull, bara.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-09 kl. 05:18.
Citera
2023-04-09, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
OK.
Det är någon skribent som vill ha det till att T blev drogad av J så hon kunde mörda T ensam
En trådsanning för att fria M
Obduktionsrapporten visar att T Inte var drogad
Citera
2023-04-09, 05:32
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är någon skribent som vill ha det till att T blev drogad av J så hon kunde mörda T ensam
En trådsanning för att fria M
Obduktionsrapporten visar att T Inte var drogad

Bra där. Jag missförstod helt. Tidigare i tråden har det ju funnits andra, som tex. velat misstänkliggöra vittnen. Av vilken anledning är ju svårt att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in