2023-04-09, 01:31
Medlem
Läser i tråden att en del är inne på GHB.
Men används det verkligen som drog fortfarande?
Har inte hört det användas på typ 20 år eller nåt.
Har aldrig heller hört talas om att nån använder det på hästar.
Jag har sysslat med hästar i snart 40 år och aldrig hört talas om det. En snabb googling gav väldigt få träffar.
Citera
2023-04-09, 01:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Men borde J inte skrikit då eller larmat på mobilen. Jag tror snarare att hon blev påhoppad utan föraning. Det hördes ju enligt grannarna inga upprörda röster under natten. T kanske tom trodde att de pratat ut innan hon skulle gå. J kan ju vara väldigt insmickrande för att sedan sätta in en stöt. Det beskriver ju bland annat hennes ex.
Jo antagligen var det överraskning. Grannen satt dock mestadels o tittade på TV så ifall tjejerna satt i köket och pratade/tjafsade kanske grannarna inte hörde rösterna. Dessa rum ligger inte ovanför varann.
Citera
2023-04-09, 01:34
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag har utifrån förhören uppskattat avståndet badrum-kök-säng till 21 m och 30 steg. I FUP anges 23 m och 33 steg.
J hade en liten enrummare, kvadratmeter kan du ju skriva då du påstår dig veta exakta steg
Citera
2023-04-09, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Läser i tråden att en del är inne på GHB.
Men används det verkligen som drog fortfarande?
Har inte hört det användas på typ 20 år eller nåt.
Har aldrig heller hört talas om att nån använder det på hästar.
Jag har sysslat med hästar i snart 40 år och aldrig hört talas om det. En snabb googling gav väldigt få träffar.

Nej det är inte en del, det är 1 skribent.

Men den drogen testades vid obduktionen och är därmed överbevisad, men skribenten tror fortfarande att Tove blev drogad med GHB och att det är rimligt och möjligt även när det bevisligen inte är så.
Citera
2023-04-09, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Nej, inte enligt obduktionen.
Ja jag läste det. Mitt svar hamnade dock fel. Det var en i tråden som skrev att! GHB går ur kroppen fort och det använts ibland i ridsport. Svaret var till henne. (MA)
Citera
2023-04-09, 01:40
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Nej det är inte en del, det är 1 skribent.

Men den drogen testades vid obduktionen och är därmed överbevisad, men skribenten tror fortfarande att Tove blev drogad med GHB och att det är rimligt och möjligt även när det bevisligen inte är så.

Som sagt då måste Tove ha intagit 1 kork ghb... 1 timma innan hon avled för att det skulle gå ur kroppen... jag finner det högst otroligt... rent av idiotiskt att påstå...
Citera
2023-04-09, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ja jag läste det. Mitt svar hamnade dock fel. Det var en i tråden som skrev att! GHB går ur kroppen fort och det använts ibland i ridsport. Svaret var till henne. (MA)

Och ditt svar var att det var möjligt? vilket det inte är.
Citera
2023-04-09, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Som sagt då måste Tove ha intagit 1 kork ghb... 1 timma innan hon avled för att det skulle gå ur kroppen... jag finner det högst otroligt... rent av idiotiskt att påstå...

Ja jag förstår inte hur man kan vara så envis, obduktionen säger att det inte finns spår av GHB.

Sen hävdar en viss person gång på gång att "jag tror att Tove blev drogad med GHB".
Ännu värre att folk hakar på den orimliga teorin
Det är enligt mig falsk ryktesspridning.
Citera
2023-04-09, 01:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Angående GHB

https://www.internetmedicin.se/behandlingsoversikter/intoxikation/intoxikation-och-missbruk-ghb/

Citat:
Koncentration och dosering
*

Normaldos är 0,5-4 centiliter (20-30 % lösning) med stora individuella skillnader och variationer i lösningens styrka.

*En rusgivande dos kan variera mellan några gram upp till 18 gram, medan en normal medicinsk dos är 2,25 g per dos.

*En kapsyl GHB ger ett rus motsvarande ungefär 2 starköl och sitter i ca en timma.

*Två kapsyler kan leda till sömn inom 20-30 minuter.

*Tre till fyra kapsyler kan orsaka koma i 3-5 timmar.

*Fem till sex kapsyler hos den ovane kan leda till djupt koma (RLS 8), andningsdepression, långsam hjärtrytm med risk för kramper och plötslig död.

*Pojkar/män förefaller tolerera högre doser jämfört med flickor/kvinnor.

*GHB inducerar en betydande toleransutveckling efter 1-6 månaders användning.

Så nej GHB är knappast troligt att det använts...

Det förefaller omöjligt inom tidsramen... Vi har att röra oss med...

Så kan ni släppa GHB spåret nu?
Senast redigerad av nousernameneeded 2023-04-09 kl. 01:56.
Citera
2023-04-09, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag har lyssnat till två korta ljudupptagningar, utan förvrängda röster. J låter som en dålig skådespelerska med inlagda snyftningar lite här och där - fejk rakt igenom.
M låter äkta med påtaglig ångest och skräck i rösten, det går också att höra fysiologiska reaktioner.

M började bära när hon fick tillsägelse av J som bad om hjälp. I skogen tittade hon bort och orkade inte vara kvar. Hon satte sig i bilen med huvudet mellan knäna - krypa ihop, inte vilja se, inte vilja höra.
Hon berättar också att hon mådde skit.

Vad J gör är märkligt och horribelt; får bränningen av kroppen att likna omtanke. Hon menar att hon gjorde det hon var tvungen till. Samma uttryck vid släpandet över grusvägen.

Att M visar sig vara känslomässigt avtrubbad de första månaderna - ja, absolut.
Läste att hon har missbrukat en del hasch och sista gången skulle ha skett i augusti förra året.
Hon hade i samband med det tillfället haft hallucinationer som klingat av efter en tid. Det låter som att M har missbrukat cannabis ganska frekvent då hon drabbas av en psykos.
Cannabis är fettlösligt och kan sitta i flera veckor efter ett enda röktillfälle och pytsas det på under en längre tid så är det inte ovanligt att det till sist utlöser en kortvarig psykos.
Är en hjärna under växande med sårbarheter i frontalloben så drabbar det framför allt minnesfunktionen. Men även personligheten påverkas med mer eller mindre avtrubbning av känslolivet som följd.

Funderade bara ifall det här cannabismissbruket har varit mer omfattande än hon har velat erkänna och att det är en av orsakerna till känslomässig avstängdhet under lång tid.

Vad gäller rubriceringen så trodde kanske J på fullt allvar att hennes ärliga erkännande om misshandel och olyckshändelse, kunde fria henne från mord - visste hon ens att en rättsläkare kunde motbevisa hennes påstående om 10 sekunder?

Enligt förhör så har M provat haschkaka en gång och fick då hallucinationer och även testat kokain en gång.
Tycker du att det är ett "Cannabismissbruk" och "missbrukat en del hasch"?

J däremot ska ha intagit Cannabis i någon form några gånger, knappast ett missbruk där heller.

Jag provade Cannabis en gång när jag var runt 15-års åldern, var jag också en missbrukare? eller kan det vara så att många provar just för att prova på?
Citera
2023-04-09, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Snälla det fanns inga droger i T kropp
Det kollades
Läs rättsläkarens utredning

Tove var en tjej som spelade fotboll. Hur skulle det se ut om T använde droger då hon spelade fotboll och sedan dessutom arbetade på en skola? Det går inte ihop.
Citera
2023-04-09, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Tove var en tjej som spelade fotboll. Hur skulle det se ut om T använde droger då hon spelade fotboll och sedan dessutom arbetade på en skola? Det går inte ihop.

Det var inte det som sades heller, det var om hon skulle blivit drogad utav JJ och MH.
Men det har hon inte enligt obduktionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in