2023-04-08, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Inte ett ont ord? - Vad gjorde då J när hon försökte lägga skulden på M för googlingarna och dikterna?

Det där är falskt påhitt!

Hon sa att det måste varit någon annan.
Hon sa absolut inte att det var MH som googlat eller skrivit låten.
Citera
2023-04-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, läs förhöret med TTs fotbollstränare, för jag tror TT ringde honom den natten, livrädd, hon hade låst in sig på toaletten och MH och Alexandra (osäker på As namn) var utanför toaletten och ville ha ut TT.

JJ var liksom utanför huset/porten (utomhus) och vittnet påstår att JJ "kom senare", men det tror inte jag på, jag tror JJ var the instigator.......

Nu är vi där igen, flera vittnen berättar samma sak.
JJ var inte där från början utan kom dit senare.

Men du som är så känslostyrd vill ändå försöka ändra på det hela att JJ är den värsta personen i världen.
Inse att MH kunde ta egna initiativ någon gång... hon var inte JJs "hund".
Citera
2023-04-08, 20:27
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Inte ett ont ord? - Vad gjorde då J när hon försökte lägga skulden på M för googlingarna och dikterna?

Lite skillnad på att skylla på någon för några textrader än att skylla på mord, no?
Nivån.
Citera
2023-04-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Om man förenklar:
JJ hade möjligheten att skylla på MH som den som ströp.
Hon gjorde inte det.
Varför?
Tror inte den lögnen hade gått hem eftersom det var Johanna som hatade Tove och avslöjade sig med Google-historik, uppvärmningsförsök, avancerade dikt-rimningar mm.
Däremot hade Johanna kunnat involvera Maja i mycket mer av aktiviteterna som skedde under natten.
Citera
2023-04-08, 20:36
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Tror inte den lögnen hade gått hem eftersom det var Johanna som hatade Tove och avslöjade sig med Google-historik, uppvärmningsförsök, avancerade dikt-rimningar mm.
Däremot hade Johanna kunnat involvera Maja i mycket mer av aktiviteterna som skedde under natten.

Jag tror inte heller den lögnen blivit trovärdig. Men fullt möjlig. Det var ett alternativ.
Citera
2023-04-08, 20:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Hon var inte med, hon kom dit långt senare.
Så från början var det MH som var i farten utan JJ.

Va?? Var du där?? Var du med???

Scrolla förbi mina inlägg nu, du behöver inte besvara dem alls! Vi tycker olika, du behöver inte bli otrevlig för det!!

Citat:

JJ sa väl att ex MH kan ha haft tillgång till JJs inloggsuppgifter.....
Citera
2023-04-08, 20:40
Medlem
Citat:
Jag tror inte heller den lögnen blivit trovärdig. Men fullt möjlig. Det var ett alternativ.

Fast i slutändan handlar det väl ändå inte om vilken lögn som gått hem eller inte, utan vad som kan bevisas bortom rimligt tvivel. Så som läget ser ut kan de dra vilken rövarhistoria som helst och ingen av dom kan fortfarande bindas till själva gärningen.
Citera
2023-04-08, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
Precis! Håller med dig helt och hållet. Uppenbart att JJ har spelat en avgörande roll, men det måste ju kunna bevisas i rätten bortom rimligt tvivel. Ser det inte som otroligt att det blir en friande dom, åtminstone i hovrätten. Båda blir dock såklart dömda för gravfridsbrott.

Ja, vi får väl hoppas att de utifrån alla omständigheter runt mordet och att de båda befinner sig i det slutna rummet kan räcka för samförstånd. Men visst är det lurigt. Blir väldigt intressant att läsa domen i hur rätten resonerar och värderar bevisen.
Citera
2023-04-08, 20:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
En del människor kan svara snabbare på en fråga när de ljuger än när de inte ljuger. Jag tycker det är svårt att avgöra trovärdigheten pga hur snabbt eller långsamt någon svarar.
Har du sett något mönster hos MH?
Min tanke var att jag skulle gå igenom hennes förhör noggrant, just för att hitta mönster men tiden har inte räckt till tyvär.
På en ja/nej-fråga tror jag att hon snabbt kan ljuga ett nej där det borde varit ja. Men jag tänker mig att svar på en öppen fråga tar lite tid och om hon ska producera en lögn, ytterligare tid.
Det är dock bara min hypotes.
Citera
2023-04-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, läs förhöret med TTs fotbollstränare, för jag tror TT ringde honom den natten, livrädd, hon hade låst in sig på toaletten och MH och Alexandra (osäker på As namn) var utanför toaletten och ville ha ut TT.

JJ var liksom utanför huset/porten (utomhus) och vittnet påstår att JJ "kom senare", men det tror inte jag på, jag tror JJ var the instigator.......

AW sa väl i förhör att J ville prata med T om att hon sagt på en fest kvällen innan till H att J varit otrogen mot honom. T var hos AW när MH och A bankade på ytterdörren och bad T komma ut. Han gick ned för att säga till de och då mötte han även J. Som berättade varför hon ville prata med T. På natten tog sedan T hans kniv och skar sig.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-04-08 kl. 21:36.
Citera
2023-04-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.t.e.a
https://m.youtube.com/watch?v=2ptVQ8W_qf4
Rättsläkarens vittnesmål om dödsorsaken
Har lyssnat o det värsta va clea säger till rättsläkaren..jag pratar bättre svenska än du...
Citera
2023-04-08, 20:55
Medlem
sybels avatar
Citat:
Intressant, jag kan inte bevisa att du har fel, men den person du pratat om har aktivt varit med att ta TT till lägenhet, med största sannolikt åtminstone hört ett mord utan att ingripa, och inte heller larmat när hon var ensam med liket i tjugotalet minuter (det enda vi vet hon gjorde var var att smsa tummen upp-emoji), hjälpt till att bära ner liket, dumpa liket, avslutat kvällen med att slösurfa pinterest, agerat normalt dagen efter enligt familj, hållit tyst under det massiva sökinsatserna när hon kunde lindra för familj och vänner, sedan ljugit konstant i förhör.

Visst har hon vad som krävs.
Jag kan hitta godtagbara förklaringar (OBS! Ej försvar!) till det du räknat upp och ser det därför annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in