2023-04-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Då kommer stödbevisningen i form av att dödsorsak och dödssätt stämmer in på hennes tidigare berättelse, motivbilden/konflikterna/bråket och de efterföljande gravfridsbrotten - vägas mot J:s trovärdighet i och med det faktum att hon dragit tillbaka sin berättelse "i elfte timmen". Hennes nya berättelse kommer också att vägas mot hennes tillförlitlighet, då hon kanske kommer med en berättelse som inte går ihop med utredningen/bevisningen som finns. Så det handlar ju väldigt mycket om vilken slags ny berättelse hon kommer med isåfall...

Om hon t ex drar motsvarande berättelse som MH i lägenheten. D v s att TT levde när hon åkte till Mc, råkade få med TTs telefon. Men att berättelsen angående tiden före och tiden efter vistelsen i lägenheten förblir intakt. Då tror jag att det blir riktigt svårt för den berättelsen är också möjligt sett till bevisläget och hänger med hennes berättelse från första början om en stupfull vän som ramlar i badrummet. Hon kan hävda att hon kände sig så pressad i förhören att hon behövde hitta på saker där i slutet av förundersökningen.
Citera
2023-04-08, 18:53
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, man kan resonera på det ena och det andra sättet om Ms delaktighet. Beroende på utgångspunkt kan man hitta stöd både för att hon inte var med eller att hon var med…

Jag tycker att M är rätt diffus, man får ingen klar bild av henne. Hon har bevisligen varit med på en del saker som är över gränsen, t ex trängt sig in i en lägenhet. Men baserat på vad som har kommit fram att hon gjort tidigare skulle jag aldrig ha trott att hon skulle vara med på att släpa ner ett lik för flera trappor och hjälpa till att göra sig av med det. Men det vet vi att hon har gjort. Så skulle hon kunna hålla fast Ts armar medan J ströp henne? Tja, vem vet var hennes gränser går?
Är det Albins lägenhet som du refererar till?
När MH. var med Alexsandr*?
Citera
2023-04-08, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
JJ har så extremt starka skäl för att hämnas på MH så att sannolikheten för hämnd, när tillfälle ges, måste förmodas ligga nära 100%. Allt annat är orimligt.

Det är i ljuset av ovanstående som MHs påstådda medverkan måste ses. Därmed inte sagt att jag utesluter att så har skett.

Hur tänkte du nu?
På vilket sätt har JJ starka skäl att hämnas på MH?
Vad har MH gjort JJ?
Citera
2023-04-08, 19:09
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror inte att M har det som krävs för att delta aktivt i ett mord.
För mig är fortfarande att blunda, hålla för öronen och be en bön det som ligger närmast.

Intressant, jag kan inte bevisa att du har fel, men den person du pratat om har aktivt varit med att ta TT till lägenhet, med största sannolikt åtminstone hört ett mord utan att ingripa, och inte heller larmat när hon var ensam med liket i tjugotalet minuter (det enda vi vet hon gjorde var var att smsa tummen upp-emoji), hjälpt till att bära ner liket, dumpa liket, avslutat kvällen med att slösurfa pinterest, agerat normalt dagen efter enligt familj, hållit tyst under det massiva sökinsatserna när hon kunde lindra för familj och vänner, sedan ljugit konstant i förhör.

Visst har hon vad som krävs.
Senast redigerad av argusmaximus 2023-04-08 kl. 19:14.
Citera
2023-04-08, 19:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Hur tänkte du nu?
På vilket sätt har JJ starka skäl att hämnas på MH?
Vad har MH gjort JJ?

MH har under förundersökningen, inför förhörsledare, golat i en omfattning som jag aldrig sett någon motsvarighet till. Och det handlar om överlag riktigt allvarliga brott.
Citera
2023-04-08, 19:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Är det Albins lägenhet som du refererar till?
När MH. var med Alexsandr*?
Ja.
Citera
2023-04-08, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
För att kunna bedöma trovärdigheten i det, hade man behövt veta hur pass snabbt svaret kom. Svarade hon direkt, eller fick hon tänka efter först och började med eh, alltså? Jag minns inte.

En del människor kan svara snabbare på en fråga när de ljuger än när de inte ljuger. Jag tycker det är svårt att avgöra trovärdigheten pga hur snabbt eller långsamt någon svarar.
Har du sett något mönster hos MH?
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-04-08 kl. 19:39.
Citera
2023-04-08, 19:25
Medlem
Citat:
MH har under förundersökningen, inför förhörsledare, golat i en omfattning som jag aldrig sett någon motsvarighet till. Och det handlar om överlag riktigt allvarliga brott.

Det var väl genom vittnen som berättade först som sedan förhörsledarna konfronterade MH med?
JJ säger ju att MH var delaktig i ett mord, medans MH säger att hon sover.
Då borde det ju rimligtvis vara tvärtom, att MH vill åt JJ.
Citera
2023-04-08, 19:27
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:

Igen: om JJ verkligen ville hämnas på MH, varför sade hon inte att MH var ensam gärningsperson.

Läser man förhören så är känslan att JJ tvärtom har sympati för MH. Hon har haft så många chanser att slänga MH under bussen. Men avstått. När hon till slut nästan ber hon nästan om ursäkt när hon säger att MH höll i armarna. Så vitt känt har inte JJ sagt ett ont ord om MH i förhören, till skillnad mot MH karaktärsmord på JJ.

Detta är några av anledningarna till att JJs sista version är trovärdig, inte bara flr mig utan även för polis och åklagare.
Senast redigerad av argusmaximus 2023-04-08 kl. 19:32.
Citera
2023-04-08, 19:28
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja.
Vart kommer informationen att MH har trängt sig in i en lägenhet ifrån?
Citera
2023-04-08, 19:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Igen: om JJ verkligen ville hämnas på MH, varför sade hon inte att MH var ensam gärningsperson.

Läser man förhören så är känslan att JJ tvärtom har sympati för MH. Hon har haft så många chanser att slänga MH under bussen. Men avstått. När hon till slut nästan ber hon nästan om ursäkt när hon säger att MH höll i armarna. Så vitt känt har inte JJ sagt ett ont ord om MH i förhören, till skillnad mot MH karaktärsmord på JJ.

Detta är några av anledningarna till att JJs sista version är trovärdig, inte bara flr mig utan även för polis och åklagare.

Varför skulle JJ och Clea bränna den till synes enda rimliga strategi som skulle kunna ha någon framgång JJ??

Att skylla allt på MH är definitivt inte en sådan.
Citera
2023-04-08, 19:48
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Varför skulle JJ och Clea bränna den till synes enda rimliga strategi som skulle kunna ha någon framgång JJ??

Att skylla allt på MH är definitivt inte en sådan.

Om man förenklar:
JJ hade möjligheten att skylla på MH som den som ströp.
Hon gjorde inte det.
Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in