2023-04-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Jag har läst FUP, det som jag har sett ang. olika förhör är att varken Alexsandr* ,JJ eller MH
befunnit sig inne i Albins lägenhet utan enbart Tove och Albin befunnit sig inne i lägenheten.

Så därför ställde jag frågan vart dessa uppgifter att MH skulle ha trängt sig in i Albins Lgh. kommer ifrån

De har rört ihop besöket hos A med festen där T blev rädd och gömde sig i ett annat rum.
Citera
2023-04-08, 20:56
Medlem
Hinsebergs avatar
Den stora knäckfrågan i skuldfrågan, som jag ser det, är hur vare sig MH eller JJ har märken efter att T försvarat sig och vad detta faktum pekar på....
Citera
2023-04-08, 20:58
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det där är falskt påhitt!

Hon sa att det måste varit någon annan.
Hon sa absolut inte att det var MH som googlat eller skrivit låten.
Nejdå, hon uttrycker sig mera förfinat än så:

J : Ja alltså jag har inte velat tänka den tanken innan men jag förstår att det är väldigt allvarligt nu och ska jag vara ärlig så det är klart att Maja alltid haft tillgång till både min mobil och dator och ja lägenhet och så jag vet inte riktigt vad jag ska tänka eftersom att situationen har blivit som den har blivit så kanske det finns saker om Maja som jag inte har någon aning om.

BF: I ärlighetens namn Johanna vem skulle skriva de här sakerna på din jobbdator förutom du?
J: Jag vet inte.
BF: Nej.
J: Kanske Maja.

J föreslår M som inkräktare om än med viss motvillighet, nu när hon inser situationens allvar.
Citera
2023-04-08, 20:59
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Min tanke var att jag skulle gå igenom hennes förhör noggrant, just för att hitta mönster men tiden har inte räckt till tyvär.
På en ja/nej-fråga tror jag att hon snabbt kan ljuga ett nej där det borde varit ja. Men jag tänker mig att svar på en öppen fråga tar lite tid och om hon ska producera en lögn, ytterligare tid.
Det är dock bara min hypotes.

Sant, men även ett ärligt svar kan ta längre tid när man ska sätta ord på sina tankar.
En lögn anses dock oftare vara utbroderad med oväsentligheter än en sanning.
Citera
2023-04-08, 21:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Igen: om JJ verkligen ville hämnas på MH, varför sade hon inte att MH var ensam gärningsperson.

Läser man förhören så är känslan att JJ tvärtom har sympati för MH. Hon har haft så många chanser att slänga MH under bussen. Men avstått. När hon till slut nästan ber hon nästan om ursäkt när hon säger att MH höll i armarna. Så vitt känt har inte JJ sagt ett ont ord om MH i förhören, till skillnad mot MH karaktärsmord på JJ.

Detta är några av anledningarna till att JJs sista version är trovärdig, inte bara flr mig utan även för polis och åklagare.
Man skulle öven kunna se det som att J är otroligt skicklig på att manipulera.

Men jag håller med dig om att hon får det att låta som att hon är omtänksam om M. Om hon sedan verkligen är det eller har något annat syfte, tycker jag är svårt att sia om.
Citera
2023-04-08, 21:02
Medlem
Citat:
Igen: om JJ verkligen ville hämnas på MH, varför sade hon inte att MH var ensam gärningsperson.

Läser man förhören så är känslan att JJ tvärtom har sympati för MH. Hon har haft så många chanser att slänga MH under bussen. Men avstått. När hon till slut nästan ber hon nästan om ursäkt när hon säger att MH höll i armarna. Så vitt känt har inte JJ sagt ett ont ord om MH i förhören, till skillnad mot MH karaktärsmord på JJ.

Detta är några av anledningarna till att JJs sista version är trovärdig, inte bara flr mig utan även för polis och åklagare.

Håller med dig i detta.

Detta mönster noterade jag även i rapporteringen från rättegången.

Minns jag rätt så skakade inte J på huvudet en enda gång under M s förhör. Men M skakade på huvudet flera gånger under J s förhör.

J har inte lagt över nånting på M. Enligt J tog M bort T s händer från J s hals och höll dom mot golvet i max 10 sekunder. Det J beskriver är kort och gott att M försöker försvara J från T vilket inte ens kan klassas som lätt misshandel.

18-åringens advokat ställer frågor till 20-åringen om 18-åringens delaktighet: Hur håller 18-åringen händerna?
– Min uppfattning var att hon försökte hjälpa mig genom att ta bort dem.
Pressade hon dem mot golvet?
– Jag vet inte exakt, och vad som innefattar ordet ”pressa”, men hon håller dem mot golvet, säger 20-åringen.
20-åringen säger också att hon och 18-åringen tillsammans, efter att Tove dött, diskuterade hur de skulle göra sig av med Toves saker.
– Det är diffust vem exakt som sa vad.

Nu ska man givetvis inte tolka allt dom säger som sanning. Men man kan iaf inte anklaga J för att hon svartmålar M.

Hur känns det nu?
– Det klart, det känns väldigt tufft. Jag tycker om 18-åringen väldigt mycket.
Nu börjar hon gråta.
– Jag har aldrig haft en så bra vän, vi var jättenära. Det är fruktansvärt att det blivit som det blivit, för jag tycker om henne väldigt mycket.
Citera
2023-04-08, 21:05
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Lite skillnad på att skylla på någon för några textrader än att skylla på mord, no?
Nivån.
Ja, fast nu var det frågan om J hade sagt ett ont ord om M.
Hade utredningen köpt J:s anklagelser eller misstänkliggöranden, skulle skulden för mordet falla på M?
Citera
2023-04-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Någon annan skrev att det inte finns några utbildade liksöks hundar i Sverige
(En hund som tillhör Tyska polisen användes när Tishkos lägenhet undersöktes i Wilma fallet)

"Däremot finns det så kallade kriminalsökshundar, som kan söka efter både blod, sperma och lik.

Likhund, kadaverhund och kriminalsökhund är samma sak. Det brukar stå vad hundarna kan. Jag vet inte om det är brist på den typen av hund men det är brist på hundar som kan söka efter begravda människor utan att markera på ben från djur osv.
Citera
2023-04-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Den stora knäckfrågan i skuldfrågan, som jag ser det, är hur vare sig MH eller JJ har märken efter att T försvarat sig och vad detta faktum pekar på....

Det pekar på att en höll fast T s händer medans den andre ströp henne till döds. Det är faktiskt inte krångligare än så.

Jag har läst om 100+ strypmord och jag har aldrig läst om ett fall där en ensam gm lyckas strypa ett jämnstarkt offer som varit medveten, utan att ha fått avvärjningsskador.

Det är tydligen väldigt jobbigt och fysisk krävande att strypa någon. Därför ser man nästan aldrig en man strypa en man eller en kvinna strypa en kvinna just för att dom är jämnstarka. Och dom få gångerna dom gör det har dom nästan alltid avvärjningsskador.
Citera
2023-04-08, 21:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Vart var jag otrevlig?
Snarare du som blev...
Men jag kan bli om det passar dig bättre så vi är på samma nivå.

Jag var inte där men flera vittnen var det och de berättar ju att JJ kom dit senare.

[b]Men vi kan ju skita i vittnesuppgifter för du har ju rätt, dina känslor säger att JJ fanimej var där hela tiden och att vittnena har tvärfel.
Känslostyrd jävla robot.
Trams hela tiden.

Håll dig till fakta istället för att sprida historier som du har hittat på och bestämt att det ska vara på det viset för du "känner så".

Detta är ingen gissningslek utan vi går på fakta från vittnesuppgifter, något du borde lära dig om du ska vara delaktigt i en ABoK tråd.[/B

Läs ditt egna inlägg!

Och, för tredje gången, scrolla förbi mina inlägg och SVAR till andra användare!!

Du pratar om vittnen som är mellan ca 16-19 år, de är ju inte världskända precis för att alltid tala sanning......speciellt inte när det gäller fylla, kriminalitet och konflikter.
Citera
2023-04-08, 21:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
AW sa väl i förhör att J ville prata med T om att hon sagt på en fest kvällen innan att J varit otrogen mot H. Han gick ned för att säga till MH och A som bankade på ytterdörren och bad T komma ut. Då mötte han även J. På natten tog sedan T hans kniv och skar sig.

Ja, men det har hänt minst en gång till då, men jag kommer inte ihåg om det var i AWs lägenhet.

Men då ringde TT sin fotbollstränare mitt i natten om att hon var rädd för MH och någon mer stod utanför badrumsdörren (TT hade låst in sig där).

Jag har inte fuppen nedladdad längre, jag har lite tillit till mitt minne, jag vet vad jag har läst.
Citera
2023-04-08, 21:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg

Dom har ju inga, och TT har inga försvarsskador heller, TT verkar inte ha försvarat sig alls, och inte skrikit eller gapat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in