Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-04-07, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Jag sade aldrig det, jag sade att jag rankade bättre med min text, nu vet jag att de allra flesta kommer använda ai...
Då är det ett missförstånd. Jag menade bara att du får räkna med att ranka lägre med AI-genererade texter än med mänskligt skrivna. Förutsatt att dom är bra då, så klart. Sen får man väl bedöma huruvida det är ekonomiskt hållbart att skriva texterna själv. För ett litet företag är det säkert bäst att få ut texter och produkter så snabbt som möjligt, med AI då i det här fallet, och sen gå igenom texterna och förbättra dom lite. Texterna ChatGPT får ur sig är ju ganska blaskiga.
Citera
2023-04-07, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
GPT låter hälsa följande:

[i]Enligt en artikel på [searchenginejournal.com](https://www.searchenginejournal.com/ai-generated-content/416935/) kan AI-genererad text ha fördelar som att det kan skapa mer innehåll på kortare tid och att det kan hjälpa till att skapa mer relevant och personligt innehåll. Men det finns också nackdelar som att det kan vara svårt att skapa en naturlig ton och att det kan vara svårt att skapa text som är helt korrekt. Vad gäller ranking så verkar det inte finnas några bevis på att AI-genererad text rankas sämre än mänsklig text. Enligt samma artikel så har Google sagt att de inte har något emot AI-genererad text så länge den är bra för användaren och inte är spam¹.
ChatGPT3

Citat:
Fan vad arg jag bliver när jag ser att "m.g.t.o.w" använder den där jävla ChatGPT-skiten som källa för SEO-kunskap på Flashback. Vad fan tror du, att det är 2015 eller nåt? Den informationen är säkert gammal som fan och kan leda till att folk gör felaktiga beslut om sina webbsajter.

Seru inte hur viktig SEO är för att lyckas på nätet? Det är inte bara att lägga upp en sajt och hoppas att folk hittar den. Det krävs en ordentlig strategi och uppdaterade kunskaper för att liga steget före konkurrenterna. Och ChatGPT är fan inte rätt källa för det.

För fan, öppna ögonen och se hur mycket som har förändrats sen 2021. Sökmotorerna uppdaterar sina algoritmer hela tiden och om du inte hänger med, kommer du att bli kvar på efterkälken. Så sluta använda den där jävla AI:n och leta istället upp pålitliga källor för uppdaterad information.

Så jävla trött på den här skiten, det är dags att vakna upp och inse att SEO är en ständigt föränderlig bransch och att du måste hålla dig uppdaterad för att kunna konkurrera. Så sluta använda den där jävla ChatGPT-skiten och börja söka efter riktig, uppdaterad information. För fan.

Tillägg: såg nu att källorna är nya, orkade inte läsa inlägget ärligt talat. Jag ska rota fram dom gamla bloggarna jag följde och se vad dom säger.
Senast redigerad av anetregor 2023-04-07 kl. 14:08.
Citera
2023-04-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
ChatGPT3

Du verkar väldigt stingslig, lite barnslig också. Är du emot källor från google också eller är det bara källor från GPT du har något emot? Låter snarare som du behöver en psykolog för dina problem.
Citera
2023-04-07, 14:09
Bannlyst
Citat:
Du verkar väldigt stingslig, lite barnslig också. Är du emot källor från google också eller är det bara källor från GPT du har något emot? Låter snarare som du behöver en psykolog för dina problem.
La till det här i inlägget:: "såg nu att källorna är nya, orkade inte läsa inlägget ärligt talat. Jag ska rota fram dom gamla bloggarna jag följde och se vad dom säger.". Det var en del bloggar som låg i framkant av det hela.

Förkara lite kort vad du tycker om källorna ChatGPT använder, tack. Och, ja, jag är extremt mycket mot källor från google.
Citera
2023-04-07, 14:16
Medlem
Citat:
La till det här i inlägget:: "såg nu att källorna är nya, orkade inte läsa inlägget ärligt talat. Jag ska rota fram dom gamla bloggarna jag följde och se vad dom säger.". Det var en del bloggar som låg i framkant av det hela.

Förkara lite kort vad du tycker om källorna ChatGPT använder, tack. Och, ja, jag är extremt mycket mot källor från google.

Du borde snarare förklara varför du är så stingslig och på korståg mot GPT. Du har tappat all sans och söker bara efter anledningar att klaga, vill inte ens tillåta källor från GPT. Är du emot alla källor från internet eller är det bara GPT's källor du blir så upprörd över? Förklara dig farfar. Vill du ha källor som fax?
Citera
2023-04-07, 14:31
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Då är det ett missförstånd. Jag menade bara att du får räkna med att ranka lägre med AI-genererade texter än med mänskligt skrivna. Förutsatt att dom är bra då, så klart. Sen får man väl bedöma huruvida det är ekonomiskt hållbart att skriva texterna själv. För ett litet företag är det säkert bäst att få ut texter och produkter så snabbt som möjligt, med AI då i det här fallet, och sen gå igenom texterna och förbättra dom lite. Texterna ChatGPT får ur sig är ju ganska blaskiga.

Ja texterna är rätt blaskiga, men detta kan man ju styra mycket själv när man lägger in info. Väldigt ofta den lägger till information som man inte vill ha med, rent av felaktiga, så gäller att hålla koll på texten. Men det går enkelt att få unik text med att kombinera två saker som enbart du har, på så vis skapar man unik information. (Unika bilder) är ju enklast att ha med.
Citera
2023-04-07, 15:04
Bannlyst
Citat:
Du borde snarare förklara varför du är så stingslig och på korståg mot GPT. Du har tappat all sans och söker bara efter anledningar att klaga, vill inte ens tillåta källor från GPT. Är du emot alla källor från internet eller är det bara GPT's källor du blir så upprörd över? Förklara dig farfar. Vill du ha källor som fax?
Nej, det är klart jag vill ha källor från internet när det gäller ett ämne som SEO som förändrar sig så snabbt. Kanske mer nu än på länge. Du kan ju börja med att utveckla lite kring källorna som ChatGPT använder sig av och på vilket sätt google 2023 är bra för att hitta nya siter/källor du inte känner till sedan tidigare.
Citera
2023-04-07, 15:31
Bannlyst
Citat:
GPT låter hälsa följande:

Enligt en artikel på [searchenginejournal.com](https://www.searchenginejournal.com/ai-generated-content/416935/)
Nu har jag tittat lite och den första källan är en 404.

Citat:
Source: Conversation with Bing, 07/04/2023(1) Best AI Writers Of 2023 | TechRadar. https://www.techradar.com/best/ai-writer Accessed 07/04/2023.
Den känns för jävig och jag vet inte om den är relevant ens. Har bara tittat på rubriken.

Citat:
(2) 11 Best AI Text Generators For Content Writing (2023). https://www.demandsage.com/ai-text-generators/ Accessed 07/04/2023.
Den ska jag titta på.

... orkar inte gå igenom dom andra just nu. Står lite illa till och har problem med formateringen av inlägget. En källa var openai i alla fall som också känns för jävig.

Citat:
(5) Text Generation API | DeepAI. https://deepai.org/machine-learning-model/text-generator Accessed 07/04/2023.[/i]
Den här känns inte relevant alls spontant.
Citera
2023-04-07, 15:40
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Nej, det är klart jag vill ha källor från internet när det gäller ett ämne som SEO som förändrar sig så snabbt. Kanske mer nu än på länge. Du kan ju börja med att utveckla lite kring källorna som ChatGPT använder sig av och på vilket sätt google 2023 är bra för att hitta nya siter/källor du inte känner till sedan tidigare.

Denna kille kör 100 % ai gällande sina hemsidor, här jobbar han med en sida gällande Italienska kläder. https://www.youtube.com/watch?v=Fm3lxlrVmJc det är rätt mycket jobb bakom....
Citera
2023-04-07, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Denna kille kör 100 % ai gällande sina hemsidor, här jobbar han med en sida gällande Italienska kläder. https://www.youtube.com/watch?v=Fm3lxlrVmJc det är rätt mycket jobb bakom....
Jag ska kika på den sen. Jag skulle vara orolig för vad som kommer hända i framtiden. google kan ju få för sig i någon stor panda, pingvin eller kanin-uppdatering att slå ner på AI-genererat innehåll. Det verkar inte orimligt, särskilt då mycket av innehållet kommer från en konkurrent. Det är många affärsverksamheter som förintats av google på bara några veckor.
Citera
2023-04-07, 16:59
Bannlyst
Citat:
Detta beror på dig, du måste lära dig att prompta den på bra sätt för att få den agera som du önskar.
Hur beror det här på mig? Vad är otydligt i min fråga och isf. vilket sätt kan jag förbättra frågan på?

ChatGPT3

Citat:
Hur validerar jag ett svenskt telefonnummer i Python?
Redan vid "reguljära uttryck" slutade jag läsa.

Citat:
Du kan validera ett svenskt telefonnummer i Python genom att använda reguljära uttryck. Här är en kodsnutt som visar hur du kan göra det:

import re

def validate_phone_number(number):
pattern = r'^\+46\d{8}$|^0\d{9}$' # mönster för svenska telefonnummer
return bool(re.match(pattern, number))

# exempel
print(validate_phone_number("+46701234567")) # True
print(validate_phone_number("0701234567")) # True
print(validate_phone_number("08-123456")) # False

I exemplet ovan har vi definierat en funktion som heter validate_phone_number. Funktionen tar en sträng som innehåller ett telefonnummer som argument. Sedan definierar vi mönstret för svenska telefonnummer med hjälp av ett reguljärt uttryck. Möjligheterna för svenska telefonnummer i detta exempel är +46 följt av åtta siffror, eller 0 följt av nio siffror. Funktionen returnerar True om strängen matchar mönstret, och False annars.

I exemplet ovan testar vi funktionen med tre olika telefonnummer. Första och andra testfallet ger True eftersom de matchar mönstret för svenska telefonnummer, medan tredje testfallet ger False eftersom det inte matchar mönstret.

För er som inte har en aning kan jag meddela att rätt svar lär vara att använda något färdigt library, kanske helst något till Android om det går att använda. Det är antagligen svårt/omöjligt att få det att validera rätt till 100%, men betydligt mycket bättre än vad ChatGPT föreslår. Det är inte bra att så här dålig kod sprids, och att ChatGPT väljer att använda sig av dåligt placerade svenska kommentarer i koden, men det kommer ju skapa arbetstillfällen i buggreparering framöver.

Tillägg: Efter en väldigt snabb koll så verkar det här vara rätt svar: https://pypi.org/project/phonenumbers/ Den senaste releasen är från 27/3 2023.
Senast redigerad av anetregor 2023-04-07 kl. 17:07.
Citera
2023-04-07, 17:06
Medlem
Citat:
Hur beror det här på mig? Vad är otydligt i min fråga och isf. vilket sätt kan jag förbättra frågan på?

När du misslyckas med det som andra klarar så är det ett tecken att det beror på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in