Citat:
Ursprungligen postat av
Larsvens
Som sagt, det verkar vara ha blivit en trådsanning om flera dunsar.
Men grannen är mycket tydlig när han hörs av polisen, enligt FUP.
Det var EN duns.
Ursprungligen postat av Tavelramskrok:
”Märkligt det där med dunsarna. Jag tror mig ha läst att det var tre dunsar. Två tätt efter varandra och en tredje duns strax därefter. Som att lyfta en soffa tre ggr och släppa den är ett annat utlåtande ang dunsarna.
Uppgiften om 50-100 kg är naturligtvis en ren gissning och uppskattning. Som är svår att veta.
Att behålla greppet kring någons hals eller mun blir troligen ganska svårt i fallet. Sen vet vi ju inte med säkerhet vad eller vem som föll. Om MH var så packad att hon spydde och fick läggas i säng. Vilket både MH och JJ bekräftar. (Om nu dessa två någonsin talat sanning i detta) Så kan det mycket väl varit MH som stått på öronen i lägenheten, bankat och slagit i golvet och kanske rent av hoppat jämfota på golvet.
Om det sen är troligt vete tusan. Men än är det ingen omöjlighet.
Det hade återigen varit mer än intressant att se lägenhetens möblering och även ett test på golvets beskaffenhet.
Tumult som ev uppstår i en kamp mellan exempelvis J och T borde enligt mig ge mer än tre dunsar. Det borde i kampen ge fler ljud ifrån sig än så. Det borde ge ljud från när tex knän, armbågar eller fötter slår mot parketten.
Som i en brottningsmatch där T är förhindrad att skrika eller gapa.
Borde inte J och T fallit samtidigt och varför blev det då två eller tre dunsar ?
(Två eller tre dunsar tycks vara beroende på vem som frågats)
Samtidigt går det inte att komma ifrån att försvunnen kvinna har besökt lägenheten. Dunsar har hörts och kvinnan funnen död. Tro fan att de två mgm är misstänkta.
Jag hade för mig att jag tidigare läst 3-4 dunsar, men när jag dubbelkollade med Greven stod det bara två, från intervjun med grannen under. Snurrigt!”