2023-04-05, 03:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hon kanske var stressad, stirrig och pga det som hon inte kunde tänka klart.
Hon borde ju blivit mer stressad och stirrig när hon blir konfronterad av grannen i trappan. Konstigt att det mötet får henne att bli klartänkt och komma på att hon glömt betalkortet hemma?
Citera
2023-04-05, 03:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Josefin som är medsittare med M
Har fått endast M berättelse som M troligtvis hämtat fr media /tv nyheter/tidningar
Om jag förstod rätt så fick inte polisen några nya ledtrådar av det M sagt?
Och att de också frågar Josefin om detta i förhöret

Nja, MH sa nog till Josefin att MH hört det på nyheterna, men de detaljer om kroppen som MH berättade hade INTE varit på nyheterna vid den tidpunkten eller någon annanstans, så MH kunde bara känna till detta om hon själv varit delaktig eller att JJ berättat delar av händelsen för MH.
Citera
2023-04-05, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon borde ju blivit mer stressad och stirrig när hon blir konfronterad av grannen i trappan. Konstigt att det mötet får henne att bli klartänkt och komma på att hon glömt betalkortet hemma?

Undanflykter och åter undanflykter är väl det bästa för att dölja ett mord.
Citera
2023-04-05, 03:22
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det är svårt att veta hur domstolen dömmer, men man kan alltid hoppas att JJ döms till minst 18 års fängelse alternativt livstids fängelse. MH är det lite svårare med, men jag tror på minst 15 års fängelse och högst 18 års fängelse. Det kan vara så att MH blev övertalad av JJ med att hjälpa till att ta livet av Tove.

Jag är övertygad om att JLJ kmr få livstids finns inget annat för henne... MH bör få ett hårt straff om inte livstid så mellan 18-15år bakom lås och bom... och inge 2 tredjedelar utav straffet...

Det enda som stör mig är att dessa två husrum kommer att bekostas av svenska folket.
Citera
2023-04-05, 03:26
Medlem
Bunkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Men T bestämde väl först sent på kvällen att gå till Nöjet och kom dit runt midnatt. Så om T fick någon drog i glaset är det väl troligare att hon fick det i lägenheten? Ciderflaskan?
Jag har för mig att J säger till grannen i bilen att hennes vän (M) som ramlat i lägenheten kanske blev drogad på krogen. Det kan ju varit T det gällde.

Ps. Så sorgligt att höra att din dotter dog.

Rättsläkarna har utrett förgiftning och hittade inga spår av det. Med andra ord blev hon med största sannolik inte drogad….om jag inte missuppfattat
Citera
2023-04-05, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det enda som stör mig är att dessa två husrum kommer att bekostas av svenska folket.

Därför är det bäst att ge fan i att mörda sin rival och bara låta livet gå vidare och helt nonchalera.
Citera
2023-04-05, 03:33
Medlem
Citat:
Det är svårt att veta hur domstolen dömmer, men man kan alltid hoppas att JJ döms till minst 18 års fängelse alternativt livstids fängelse. MH är det lite svårare med, men jag tror på minst 15 års fängelse och högst 18 års fängelse. Det kan vara så att MH blev övertalad av JJ med att hjälpa till att ta livet av Tove.

Ja minst 15-18 borde M få
Men jag blir tveksam
hennes advokat skyddar henne med så många märkliga bortförklaringar som rätten kanske köper
J har säkert varit den drivande men M är inte oskyldig
Hade M visat någon form av ånger så hade hon berättat vart de gömt T kropp
Det hade varit mer normalt
Hon är ung
hon sägs vara känslomänniska
Det är inget som hon har visat
Hittar på olika lögner för att skydda sig själv
Citera
2023-04-05, 03:35
Medlem
Citat:
Därför är det bäst att ge fan i att mörda sin rival och bara låta livet gå vidare och helt nonchalera.
Ja vi normala gör så
Allt annat är sjukt
Citera
2023-04-05, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nja, MH sa nog till Josefin att MH hört det på nyheterna, men de detaljer om kroppen som MH berättade hade INTE varit på nyheterna vid den tidpunkten eller någon annanstans, så MH kunde bara känna till detta om hon själv varit delaktig eller att JJ berättat delar av händelsen för MH.
Jag tolkade det inte alls så
Men det är ett tag sen jag läste det förhöret
Det hade ju gett polisen i så fall bevis som de inte hade

Skulle vara intressant att höra någon annans tolkning
Citera
2023-04-05, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunks
Rättsläkarna har utrett förgiftning och hittade inga spår av det. Med andra ord blev hon med största sannolik inte drogad….om jag inte missuppfattat
Det står ingenting om att de funnit några spår av förgifning el droger i rättsläkarprottokollen
Senast redigerad av Anedin 2023-04-05 kl. 04:04.
Citera
2023-04-05, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja minst 15-18 borde M få
Men jag blir tveksam
hennes advokat skyddar henne med så många märkliga bortförklaringar som rätten kanske köper

Rullman har obduktionsutlåtandet som sitt stöd vilket talar för att det är mer än person som har utfört mordet på Tove. Och obduktionsutlåtandet väger tungt när det gäller straffpåföljden.
Citera
2023-04-05, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tja, men sms;et från donken till MH, och vilket MH svarar på är lite jobbigt......men det kan ju även vara kontrollfreaket JJ som lite "anonymt checkar" om polis har kommit.......för det hade nog MH skrivit,

-Ehh, öhh, polisen är här, kan du komma snart......

Om MH är skyldig, så har hon haft en himla tur, för jag tror inte hon är så smart egentligen.

Och jag tror faktiskt att MH är uppriktig att hon inte ser någon kropp kl 02.43, toabesöket där, och blir genuint chockad när hon blir väckt av JJ för JJ behöver hjälp med kroppen, egentligen inte pga att det är för tungt, utan för att det riskerar föra oljud i trapphuset.......

Och jag tror ju att JJ helst ville ha detta som sin egna "hemlighet" och "njuta" av det.....hon är riktigt sjuk och farlig.
Det hade varit för riskabelt för J att släpa ut kroppen till förådet
med risk för att bli upptäckt av grannen mitt i mot
Det hade också gett spår på golvet som spårhundar hade upptäckt
Senast redigerad av Anedin 2023-04-05 kl. 04:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in