2023-04-20, 18:50
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarletfire
Sverige känns inte rättssäkert när en 18 åring kan dömas för mord till livstid för att rätten tror och gissar hur det gick till , det saknas säkra bevis

Näe förstår de att ni vänsterblivna inte tycker det är rättssäkert längre när ni inte kan komma undan med brott längre... och de inte funkar att skylla på varandra för att gå fri... i USA hade dessa idioter suttit på death row redan
Citera
2023-04-20, 18:50
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarletfire
Sverige känns inte rättssäkert när en 18 åring kan dömas för mord till livstid för att rätten tror och gissar hur det gick till , det saknas säkra bevis
”Vi gissar på att du är skyldig och du får livstid”.
Vilka bevis är osäkra?
Citera
2023-04-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
Lite OT här men vet du ens vad ett delirium är? Det är inte något nån av dessa små ärtor någonsin har drabbats av.

Förlåt att jag skrattar! Tyckte delirium med ärtor i samma mening blev komiskt och vill tillägga att de ju inte ens vet vad panikångest är...."Jag frös till is" ... 2 min innan hon stack o skulle hämta bilen ...och narcissister använde de som ett vanligt ord för folk de störde sig på... njae delirium det tror inte jag heller!
Citera
2023-04-20, 18:54
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Någon av dessa?
https://gofile.io/d/K9yipj
aktbilaga 153
Citera
2023-04-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är inget snack om att mordet varit hänsynslöst. Frågan är om påföljden är enligt rättspraxis.
Det finns dom för mord där GM har våldtagit offret, kvävt henne, lämnat henne, stoppat ogräs i underlivet och lämnat henne halvbacken i skogen i ett underligt läge som jag skäms att beskriva!
Påföljden varit 14 års fängelse för mord.
Det var iofs före 2020 som lagändringen kom. Lagändringen som jag har uppfattat var fokuserad på dödlig våld i nära relationer och mord som har begåtts med särskild hänsynslöshet.
Enligt praxis exempelvis mord som har skett i offrets hemmiljö där offret skulle känna trygghet.
Frågan är om det här fallet hamnar under de områden som är beskrivna i lagändringen 2020?

Ja innan lagändringen krävdes det i princip tortyrliknande mord för att utdöma livstid. Efter lagändringen ska man utdöma livstid i större omsträckning och som tex här när det inneburit dödsångest för offret, varit två mot en och sedan alla omständigheter efteråt.
Citera
2023-04-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceMonkey1
Nej det är för att ni vänster-trash och ” åh det är så synd om adopterade” går på känslor, ni är ju totalt blåsta! Tur att åklagaren inte går på känslor som och vill ge ett hårt straff till Moa.

Läs mina förra inlägg, Moa är medskyldig punkt slut och ni som försvarar henne är patetiska. Hennes dom kommer snart och det kommer vara minst 10 år på henne. Hur känns det att vara helt blåst? Haha
Det är inte henne vi försvarar, det är själva rättsprincipen vi försvarar. Är M skyldig är det såklart fantastiskt att hon har blivit dömd, är M däremot inte skyldig i den utsträckning som rätten bedömt är det ett stort misslyckande att döma henne till livstids fängelse på de (och det måste du nog hålla med om) förhållandevis lösa grunder man verkar ha gjort.

Att döma på känsla är vad det faktiskt blir om vi börjar slarva med principerna, och det tror jag att du förstår.
Citera
2023-04-20, 19:00
Medlem
Citat:
.-.-.-.
Jag tror personligen att MH var betydligt mer inblandad än JJ påstår, tror inte en sekund på den här lätta "fällningen" JJ menar skulle ha lagt TT ner. Jag gissar att MH (som JJ säger) varit inne på toaletten när övergreppet börjar, och att hon varit med och brottat ned TT. Om hon därefter hållt fast armarna på det sätt JJ påstår känns lite oklart, men på något sätt har hon sett till att TT är "inkapaciterad" som rättsläkaren uttrycker det.
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Du skriver det jag tänkt länge men inte riktigt vågat skriva. Jag tror detsamma.
Det har jag trott länge. Jag tror inte att hon stått utanför utan att ingripa tidigare det går inte ihop
med det vi vet om henne.

Jag tror på J att hon när hon säger att hon skulle visa T badrummet . M gick in först .
T har nog känt av av att det varit konstigt att alla tre ska in och titta i ett tomt badrum och försökt skämta ” inte så mycket att se ” . Då har J knuffat in T och T har frågat vad de håller på med . Sedan har de båda i tyst samförstånd hållit fast , tystat och misshandlat och plågat T .
Citera
2023-04-20, 19:03
Medlem
Det ryktas i Vetlanda att anhöriga till en av kvinnorna har sålt den stora gården nog inte lätt bo kvar.
Citera
2023-04-20, 19:03
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det är exakt sådana vänster-trash och ”kvinnor som tänker med känslor” som har förstört vårt fina Sverige.

Ja... hur man kan tro att MH är oskyldig när hon befinner sig på brottsplatsen utan att ingripa eller att ens meddela polisen... det skriker inte oskyldig precis... och det är bra om Eksjö tingsrätt kan bli vägledande för övriga domstolar om att är man med vid brott utan att göra något åt det så är man exakt lika skyldig som förövaren själv.
Citera
2023-04-20, 19:06
Medlem
Citat:
Nej det är för att ni vänster-trash och ” åh det är så synd om adopterade” går på känslor, ni är ju totalt blåsta! Tur att åklagaren inte går på känslor som och vill ge ett hårt straff till Moa.

Läs mina förra inlägg, Moa är medskyldig punkt slut och ni som försvarar henne är patetiska. Hennes dom kommer snart och det kommer vara minst 10 år på henne. Hur känns det att vara helt blåst? Haha
Vem är Moa?? Hon heter Maja!
Citera
2023-04-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimlicopassport
Tyckte det blev extra tydligt när gärningskvinnornas namn, efternamn och bild publicerades bredvid Toves bild och förnamn, men utan hennes efternamn.
Jo och väldigt ovanligt efternamn. Man vill kanske inte offentliggöra det med tanke på anhöriga o s.v.
Citera
2023-04-20, 19:13
Avslutad
Citat:
Det är exakt sådana vänster-trash och ”kvinnor som tänker med känslor” som har förstört vårt fina Sverige.
Har väll inget med vänstern att göra? Finn ju egentligen Inge ting som kopplar Maja till själva mordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in