2023-04-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag kanske är dum, förstår inte vilka som avses.
Han skrev ju ”ingen kontakt med took-book-morsan och övriga familjemedlemmar” - det kan omöjligt vara svårtolkat.
Citera
2023-04-03, 18:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Han skrev ju ”ingen kontakt med took-book-morsan och övriga familjemedlemmar” - det kan omöjligt vara svårtolkat.
Har fått det bra förklarat av Gabriel Knight via pm så vi behöver inte förlänga tråden ytterligare för idioter som mig.
Citera
2023-04-03, 18:43
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Anna Books son "lill-snorre" vistas i Västmanland på en plats med fyra bokstäver.Varför jag inte skriver ut området är enbart av medlidande av att ha sådan galen morsa. Bra att denne är ganska distanserad ifrån hennes diverse tokerier.
Sonen har varit på behandlingshem och bor i lgh som förstnämnda ansvarar för.
Kravet för boende där: Absolut drogfritt som kontrolleras genom urin och blodprov. Samt ej vistas i drogrelaterade och kriminella miljöer.

Nu har denne, enligt trovärdiga uppgifter, tagit återfall ( spice bl.a. ) och måste uppvisa att denne är drogfri en kortare tid, innan inflyttning igen. Samt ingen kontakt med "took-Book morsan " och övriga familjemedlemmar. Den ende kontakten med dessa är med personalen närvarande. Vilket är ganska logiskt, eftersom " morsan " både verbalt och i beteende fungerar som en tjack-skadad pundare som håller på att tända av.

Därför är Anna-galenpanna nedstämd och sänder ut förvirrade signaler till omgivningen. Sedan blir det inte bättre av att äldsta dottern har fått foten ifrån både arbetsplatsen och pojkvännen.
Ganska kyliga och bestämt avståndstagande ( milt sagt ) är sistnämnda mot både dottern och morsan.
Som vanligt kan inte morsan förstå varför att hennes snurrigt egocentriska beteende orsakat denna
spricka.
Familjen Book är lika välkomna till arbetsplatsen, pojkvännen och dennes familj, som att rabiessmittade snyltare med tendenser till spetälska tas emot med öppna famnar.
Allt enligt trovärdiga källor kring familjen Books svårigheter att ha längre och djupare relation med omgivningen.
Tack och godnatt, för Took-Books högmod ger mig alltid glada skratt.

Jag är ledsen men det där tror jag inte på. Har jobbat inom missbruksvården och även med att handlägga behandling och man kan inte förbjuda kontakt med familj. Man kan avråda från den men vården får inte villkoras mot kontakt med närmaste familj, undantaget om familjen tillhandahåller droger.
Men att säga att det är ett krav för att få fortsatt vård är åt helvete. Något sådant existerar inte.
Citera
2023-04-03, 21:21
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Jag är ledsen men det där tror jag inte på. Har jobbat inom missbruksvården och även med att handlägga behandling och man kan inte förbjuda kontakt med familj. Man kan avråda från den men vården får inte villkoras mot kontakt med närmaste familj, undantaget om familjen tillhandahåller droger.
Men att säga att det är ett krav för att få fortsatt vård är åt helvete. Något sådant existerar inte.
Håller med.
Ktbockens tidigare långa inlägg har påstått både det ena och andra som inte stämt. Hen är nog en ensam människa som sitter hemma och fabulerar.
Citera
2023-04-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelikantomte
Anna ’styrde’ Buns hemma till middag ikväll.

Hahahahahahahahha jag orkar inte 😂
Någon annan som vet vad styrde buns betyder? Eller hade tomten tittat lite för djupt i flaskan när inlägget skrevs?
Citera
2023-04-03, 23:19
Medlem
Citat:
ja och det är inte anna book

Det är V Rosenberg.
Citera
2023-04-04, 02:27
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Någon annan som vet vad styrde buns betyder? Eller hade tomten tittat lite för djupt i flaskan när inlägget skrevs?
Trodde bara det var jag som var för gammal, som inte förstod vad som menades

Samtidigt inser jag att jag nog definitivt är för gammal.
Vad är grejen här? Har Biltema extrapris på eltejp?
Gud vad ont det måste göra att gå runt med en sån där tagg i axeln

https://postimg.cc/QBwJXTy6
Citera
2023-04-04, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Trodde bara det var jag som var för gammal, som inte förstod vad som menades

Samtidigt inser jag att jag nog definitivt är för gammal.
Vad är grejen här? Har Biltema extrapris på eltejp?
Gud vad ont det måste göra att gå runt med en sån där tagg i axeln

https://postimg.cc/QBwJXTy6

Undrar hur hon missat att tänderna ser fake ut. Ingen skulle tänka, vilka fina tänder hon har.
Man skulle vara tvungen att anstränga sig från att inte stirra på hennes tänder
Citera
2023-04-04, 09:00
Medlem
Citat:

Först bör jag klargöra ( utan att kritisera dig ) angående relationer med närstående och 12 stegs-programmet som de flesta behandlingshemmet följer såsom tillämpar.
Första steget är att bli medveten om problemet. Steg två acceptans av problemet. Steg tre är början till förändring i tankar, känslor och social relation till omgivningen.

När närstående stör eller försvårar ett tillfrisknande, så blir " kravet " att reducera kontakten med allt som kolliderar med behandlingsmodellen. Vilket inkluderar relationen med närstående.
Om individen inte accepterar eller myglar med behandlingsmodellen( överenskommelsen ) , riskerar
denne att " bli tvungen " att avbryta kontakten med behandlingshemmet och försöksboendet efter
behandlingen.

En ( relation under tillfrisknandet ) närstående som Anna Book-Took är lika logisk som att försöka
släcka en intensiv brandhärd med bensin under behandlingsprogrammet.
Det handlar om att fokusera på sig själv och bli medveten vilka faktorer som triggar igång riskerna
med återfall. Vilket betyder alla riskmoment som även gäller kontakterna med närstående.

För att tillfriskna ifrån drogmissbruk, så handlar det om att bli " vuxen " och ta totalt ansvar för sitt
mående utan destruktiva försvarsmekanismer som förhindrar frigörelsen ( tillfrisknandet ) till att bli självständigt drogfri.
Kan individen inte följa dessa enkla levnadsregler, är jag övertygad att ett tillfrisknande är likvärdig
med att hoppa ifrån höga höjder utan fallskärm.
Kanske nu fått en kortfattad förklaring till mitt förra inlägg och insikten om vad jag menade?
Citera
2023-04-04, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussli
Håller med.
Ktbockens tidigare långa inlägg har påstått både det ena och andra som inte stämt. Hen är nog en ensam människa som sitter hemma och fabulerar.

Jag är varken en ensam människa eller " fabulerar " om individer i mina inlägg- Tvärtom så har jag ganska bred umgängeskrets runt Sveriges kretsar.
När det gäller Anna Book och hennes förvirrade beteenden , så TAR JAG BESTÄMT AVSTÅND TILL ALLT HON STÅR FÖR , AGERAR OCH RESULTATEN ( konsekvenserna ) . Både som förälder ( hennes barn och deras önskemål- åsikter som gagnar barns behov-trygghet, har denne Took-Book struntat i. ) och som privatperson. Allt bara kretsar kring henne, där omgivningen bara är tjänare och spelpjäser för att tillfredsställa varje uns av egocentriska kickar.

När det gäller olika möjligheter till engagemang i olika kristna församlingar, så har hon försökt genom lögner, manipulativt beteende och upphöjt sig själv som framstående förebild till dessa församlingar.
Några kristna församlingar frågade mig om att engagera Took-Book till att uppträda. Svaret blev ganska enkelt som lätt förståeligt.
En individ som Anna i kristna församlingar är lika lyckat som trovärdigt, som att bjuda in drogpåverkade ateister som använder serietidningen Kalle Anka som riktlinje och ideologi i sitt liv.
Allt från planering, gemenskap till agerande med lögnaktigt manipulativ som inspiration.
Kanske därför flertalet kristna församlingar ( som jag har gedigen kontakt med ) tackade nej till henne?
Citera
2023-04-04, 10:04
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Undrar hur hon missat att tänderna ser fake ut. Ingen skulle tänka, vilka fina tänder hon har.
Man skulle vara tvungen att anstränga sig från att inte stirra på hennes tänder
Eller så fastnar man på hennes ögonbryn, som dock trots allt har varit ännu mer framträdande för några år sedan.

Jag har för mig att hon sagt att hon inte bryr sig om tänderna ser fake ut. Hon som ”älskar sig själv som hon är” 😉.
Citera
2023-04-04, 12:38
Nu varnar hon för fake-konton, något de flesta kända och ökända råkar ut för. Men kontot hon visar och vill man ska anmäla är en fanpage och det heter t o m fanpage. Det är väl ändå inte att kategorisera som fake-konto, det utger sig ju inte för att vara hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in