2025-03-01, 19:56
Medlem
Några reflektioner medan jag ser filmen…

Anjo argumenterar extremt okunigt. Han har ett skolgårdsresonemang runt vad som har hänt, upphängt på en av förövarnas historia. Han har försökt, på samma skolgårdsresonemangsvis, parera vad kritiken handlat om… men exakt samma kritik som jag funderat på innan dokumentären kvarstår.

Han har hängt ut brottsoffrets namn och efter det beter han sig som ”den smarta” i Vi fem böckerna – eller om man vill ha en modernare referens: Han argumenterar precis som i LasseMaja-böckerna…

Går bra nu, Anjo!
Citera
2025-03-01, 20:28
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violalang

Anjo argumenterar extremt okunigt. Han har ett skolgårdsresonemang runt vad som har hänt, upphängt på en av förövarnas historia. Han har försökt, på samma skolgårdsresonemangsvis, parera vad kritiken handlat om… men exakt samma kritik som jag funderat på innan dokumentären kvarstår.

Han har hängt ut brottsoffrets namn och efter det beter han sig som ”den smarta” i Vi fem böckerna – eller om man vill ha en modernare referens: Han argumenterar precis som i LasseMaja-böckerna…

Går bra nu, Anjo!

Då inväntar åtminstone jag på att det kommer en anmälan om förtal snart.

Anna Bajskorv med sin make Roberto Ryggradslös...Vilken jävla genpool, alltså...

När kommer filmen om åldringsrånaren o partypundaren Felicia Book, tro?
Citera
2025-03-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Jag instämmer med det som skrivits ovan.

Detta borde inte dras upp igen.

Nu tvingas offret uppleva detta igen och dessutom bli ifrågasatt och utpekad samtidigt som det gullas med en vidrig våldtäktsman.

Den där Anjo måste ju ha något allvarligt fel någonstans som drar igång detta igen, om det sedan är på order av Anna eller inte.

Vad gäller Antonio så är han ännu ett skrämmande exempel på hur det går när man har föräldrar som duttar och gullar då man gör något dumt i unga år och som skyller på andra eller låtsas som om inget hänt.

Håller med Så jävla tragiskt
Citera
2025-03-01, 21:13
Medlem
TPLs avatar
På vilket sätt tror Anna att sonen blev hjälpt av filmerna där det gapas och skriks? Felicia sitter och pratar om att ungdomarna i våldtäktsfallet var omogna och inte visste nåt om exempelvis moral... Men det visste guldtjuven som snodde från en gamling och dessutom knarkade i vuxen ålder.
Vilken jävla familj. Roberto och Anna är mähän.
Anna var sig inte lik om man jämför med hennes selfies, häftiga kindpåsar.
Citera
2025-03-01, 21:44
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
På vilket sätt tror Anna att sonen blev hjälpt av filmerna där det gapas och skriks? Felicia sitter och pratar om att ungdomarna i våldtäktsfallet var omogna och inte visste nåt om exempelvis moral... Men det visste guldtjuven som snodde från en gamling och dessutom knarkade i vuxen ålder.
Vilken jävla familj. Roberto och Anna är mähän.
Anna var sig inte lik om man jämför med hennes selfies, häftiga kindpåsar.
Går det att skicka den via DM till oss övriga Bookomaner?
Citera
2025-03-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Går det att skicka den via DM till oss övriga Bookomaner?

https://pixeldrain.com/u/8Sy8eMSY

Varsågoda!
Citera
2025-03-01, 21:53
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
https://pixeldrain.com/u/8Sy8eMSY

Varsågoda!
Finns en variant i Anjos tråd också.
Citera
2025-03-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violalang

Går bra nu, Anjo!

Min känsla också, att ingen har stoppat honom från att släppa den är sjukt. Enligt honom så ska han ha visat upp denna för många människor.
Även ninetone nätverket och Stefan Hallgren tyckte det var en bra ide
Citera
2025-03-01, 22:02
Medlem
Ograsts avatar
Roberto misshandlar sin son? 1.35.34 i Anjos dokumentär.

https://odysee.com/Antonio---Na%CC%8...a%CC%88ttvis:3
Citera
2025-03-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Roberto misshandlar sin son? 1.35.34 i Anjos dokumentär.

https://odysee.com/Antonio---Na%CC%8...a%CC%88ttvis:3

Jag är i pincip emot att man ska slå barn. Men i med sådana män är ju lätt nt
Citera
2025-03-01, 22:27
Medlem
MaeWests avatar
Jag som nu väljer att inte se skiten, vädjar till de som offrar sin mentala hälsa genom att se på denna uthängning av ett (tidigare ) minderårigt barn som blivit utsatt för först, ett (flera?) sexuella övergrepp, o nu blir fråntagen all form av heder av familjen Toledano-Book, med Anna i spetsen, att polisanmäla det som går att polisanmäla.

Familjen Toledano-Book , där Roberto själv jobbar för att upprätthålla lagen (är numera ytterst tveksam till detta i o m denna förtalsvideo av en ung, vuxen kvinna) en familj där Anna , mamma och fru, har en historia av att vara innehavare av ett ytterst, rymligt samvete, och där den äldsta dottern är dokumenterat kriminell.

Kan verkligen Roberto Toledano fortsätta som säkerhetsvakt? Med en kriminell familj?
Citera
2025-03-01, 22:30
Medlem
moralhoras avatar
Anna kommer 55 minuter in i dokumentären och har ett TYDLIGT kors kring halsen trots att hon har på sig någon slags polo.

Och Anna hatar den andra GM. Det gick bra för honom efter domen - antagligen så hade han stabila föräldrar som stöttade honom och fick honom att acceptera den. Detta avskyr Anna då det speglar tillbaka dåligt på henne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in