2023-03-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qui-Gon-Gin
Rederiet. Serien i mitt hjärta.
Precis börjat se om serien igen och nått till säsong 8 och inser jag saknar Hans V Engström

Så glad jag hann träffa och dricka några öl med honom innan de va försent. Fina Uno <3
Spännande att få dricka öl med Hans 😃 vad pratade ni om och hur var han som person?
Citera
2023-03-23, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vainteforsaker
Spännande att få dricka öl med Hans 😃 vad pratade ni om och hur var han som person?

Ja faktiskt. Detta spontana möte på en restaurang i västertorp gav mig ett härligt minne och han ställde upp på att ta en bild

Dock visste jag inte om hans intresse för alkohol som jag förstått va stort på slutet. Han var vältalig och försökte va välklädd men tyvärr lite slitna kläder och han luktade illa.

Kommer inte ihåg ordagrant exakt vad vi pratade om men han satt där ensam vid ett bord och jag tror han blev glad när jag frågade om man fick sitta där och bjuda honom på en öl
Han va iallafall lite less på att alltid kopplas ihop med Uno men han förstod ju att de va ofrånkomligt.

Vi pratade om hur de va att va inflyttad i Stockholm (jag hade flyttat dit 4 år innan och de va meckigt med lägenheter innan jag köpte en)
Han pratade mycket om hur mycket han gillade att spela teater men ångrade inte att han gjort rollen som Uno.
Vi pratade lite om att jag skulle bli pappa för första gången men reagerade på att Han inte pratade nästan nånting om sin egen familj men
Har för mig han sa han hade 2 eller 3 döttrar.

Han var trevligt helt enkelt och var intresserad av personen (mig) och mina öden. Det roliga va att jag på den tiden gillade att spela Jack vegas och han sa han aldrig gjort det. Så när jag sedan satte mig vid en maskin så kom han efter en stund och satte sig vid en av maskinerna men hade stora problem med att logga in men fick hjälp av en av taxichaufförerna som satt och spelade haha 😂
Citera
2023-03-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ja faktiskt. Detta spontana möte på en restaurang i västertorp gav mig ett härligt minne och han ställde upp på att ta en bild

Dock visste jag inte om hans intresse för alkohol som jag förstått va stort på slutet. Han var vältalig och försökte va välklädd men tyvärr lite slitna kläder och han luktade illa.

Kommer inte ihåg ordagrant exakt vad vi pratade om men han satt där ensam vid ett bord och jag tror han blev glad när jag frågade om man fick sitta där och bjuda honom på en öl
Han va iallafall lite less på att alltid kopplas ihop med Uno men han förstod ju att de va ofrånkomligt.

Vi pratade om hur de va att va inflyttad i Stockholm (jag hade flyttat dit 4 år innan och de va meckigt med lägenheter innan jag köpte en)
Han pratade mycket om hur mycket han gillade att spela teater men ångrade inte att han gjort rollen som Uno.
Vi pratade lite om att jag skulle bli pappa för första gången men reagerade på att Han inte pratade nästan nånting om sin egen familj men

Han var trevligt helt enkelt och var intresserad av personen (mig) och mina öden. Det roliga va att jag på den tiden gillade att spela Jack vegas och han sa han aldrig gjort det. Så när jag sedan satte mig vid en maskin så kom han efter en stund och satte sig vid en av maskinerna men hade stora problem med att logga in men fick hjälp av en av taxichaufförerna som satt och spelade haha 😂

Sådan här information tycker jag är så kul att få. Får typ en ny bild av honom. Förstod att han hade problem med alkoholen i slutet 😔 men tack för din lilla historia 😊
Citera
2023-03-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vainteforsaker
Sådan här information tycker jag är så kul att få. Får typ en ny bild av honom. Förstod att han hade problem med alkoholen i slutet 😔 men tack för din lilla historia 😊

Jag är bara glad jag fick träffa honom innan han kilade vidare!
Otroligt vältalig och intelligent tror jag. Sjukdomar kan ställa till det för många
Citera
2023-03-27, 03:54
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Kul att få läsa om ditt möte med "Uno". Uno och Joker var ju bland roligare karaktärerna i serien.
Rederiet var serien som alla följde på 90-talet , minns att jag tyckte att den var så spännande. Nu ser jag den serien ibland av endast nostalgiska skäl och jag kan väl säga att den inte håller måttet om man jämför med allt annat som finns att se idag på tv och streaming.
Citera
2023-03-30, 15:35
Medlem
Giggsys avatar
Vem spelar den skånska receptionisten ombord på Freja? Hon dyker upp titt som tätt med en del repliker säsong 10 och framåt.
Citera
2023-03-30, 16:32
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Vem spelar den skånska receptionisten ombord på Freja? Hon dyker upp titt som tätt med en del repliker säsong 10 och framåt.

Malin Fritzell heter hon,
Citera
2023-03-30, 16:45
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Malin Fritzell heter hon,
Tackar!
Citera
2023-03-30, 16:53
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Tackar!

Vassego 🐸
Citera
2023-04-01, 18:40
Medlem
5 år sen Gerd och Joker dog

Irma fyller 80 år
Citera
2023-04-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qmzamqckalrtgj
5 år sen Gerd och Joker dog

Irma fyller 80 år

Hun var altså ikke mer enn 49 år i 1992? Hun så eldre ut.
Citera
2023-04-04, 01:15
Medlem
Ser sesong 13. Gustav ligger på sykehuset, og Sofie er hjemme fra Australia. Hun vet plutselig ingenting om Gustav og Tony. Vet ikke at Gustav har vært gift med Barbro og blitt enkemann og at Tony har vært gift osv. Virker totalt merkelig og urealistisk. De har liksom ikke hatt noen kontakt.
Senast redigerad av rexcharm 2023-04-04 kl. 01:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in