Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Gustav slutade iaf som styrelseordförande för Dahléns när förhållandet med K. Remmer blev känt..Det är var ju i linje med verkligheten.
Jobba kvar kunde han väl absolut göra med då han jobbat där en stor del av sitt liv. Hade han varit yngre kanske det varit mer underligt.
Jo, var väl Reidar som tvingade bort honom. Men ser det som osannolikt att han skulle bli kvar på Dahléns, Katarina skulle erbjuda honom något liknande på Remmer line. Som att du satt i kassan på ICA om du levde med VD:n på Willys. Är väldigt få som skulle göra så, och att arbetsgivaren skulle acceptera det, Katarina försökte utnyttja det hela tiden, och framstod som osympatisk, och även Reidar och Rebecka framstod som osympatiska som misstänkte Gustav för illojalitet. Men så skulle det vara i verkligheten också, ICA skulle inte känna sig trygga med att meddela dig sina kommande kampanjer om du levde ihop med Willys VD.
Sedan var det väl några vändor där Freja tillhör Remmer line. Då är det knappast troligt att de anställda skulle bli kvar på samma båt, man är anställd på ett företag eller en myndighet, och inte på en båt. Enstaka personer kan byta arbetsgivare i samband med att båten byter ägare, men de flesta skulle inte göra det. De flesta skulle antingen hamna på något av de andra av Dahléns andra fartyg, eller förlora jobbet. Vissa är väl iofs inte anställda av rederiet, utan hyr in sig. Är Viking lines bartender anställd av Viking line? Jag är inte säker, men skulle gissa att de inte är det, utan att de hyr in sig. Då skulle man kunna tänka sig att t.ex. Joker hyr in sig både hos Dahléns och Remmer line. Fast med en viss tveksamhet skulle jag nog ställa mig till det också.