2023-04-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Med hennes utseende och hur känt detta brottsmål är i Sverige så kan du ju fet glömma att hon kommer kunna bo någonstans i Sverige utan att någon känner igen henne...

99,999% av svenska folket har ingen aning om vem hon är, än mindre vad hon heter och allra minst hur hon ser ut. Snart har den sista 0,001% glömt också.
Citera
2023-04-04, 00:14
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Javisst.
expressen förstår sig inte på sånt.
Det är rapportering ifrån TR.
Förhör med bla. en av JJs grannar, Rättsläkare, och Slutplädering av åklagare...

(Tom. du kanske kan få en lite bättre inblick i vad som sagts och inte)

Fast GW är inte med, Synd Va?
Citera
2023-04-04, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruhuggorm
GW påstådde ju att bevisen mot Lisa Holms mördare var svaga men han åkte ju dit bara som det skrek om det.

Så man kanske inte ska lita på en gamling allt för mycket...

Jag gillar GW men blev tyvärr besviken när jag hörde honom säga att Skandiamannen inte kunde utföra mordet för tiden räckte inte till när tiden viss räckte till....
Tappade tyvärr förtroendet för honom då.
Citera
2023-04-04, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Om nu JJ har gjort det själv så förstår jag inte hur hon kan ha gjort det. Och varför säger då inte MH från början hur det har gått till så. Varför vänta 2-3 veckor. Är man oskyldig berättar man ju direkt....

Men att du inte förstår betyder ju inte att det inte kan ha hänt.
Jag tycker rättsläkarens uttalande var ganska tydligt. GW tvivlar inte på att hon kan ha gjort det själv. Så då tänker jag att så kan det säkert vara.
Citera
2023-04-04, 00:15
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
99,999% av svenska folket har ingen aning om vem hon är, än mindre vad hon heter och allra minst hur hon ser ut. Snart har den sista 0,001% glömt också.

Om det får dig att sova bättre så
Citera
2023-04-04, 00:18
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag tycker rättsläkarens uttalande var ganska tydligt. GW tvivlar inte på att hon kan ha gjort det själv. Så då tänker jag att så kan det säkert vara.

Då kan GW få demonstrera hur JJ ska ha gjort det utan att att Tove skulle kunna göra motstånd... jag är mer än villig att låta den tjockisen få fälla mig så som Tove blev fälld och han ska se till att jag inte kan försvara mig samtidigt som han ska strypa mig... jag är 100% säker på att han inte kommer att lyckas.
Citera
2023-04-04, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Det är rapportering ifrån TR.
Förhör med bla. en av JJs grannar, Rättsläkare, och Slutplädering av åklagare...

(Tom. du kanske kan få en lite bättre inblick i vad som sagts och inte)

Fast GW är inte med, Synd Va?

Jaha, men vad bra. Då framgår ju det jag skrev där. Läs så ser du.
Nä, klart GW inte är med där då. Han vittnade inte i rätten. Visste du inte det?
GW har framträtt i TV4 med sina analyser. Jag hittade några bra länkar här i tråden. Sök bakåt så hittar du säkert.
Citera
2023-04-04, 00:19
Medlem
Tror iaf på vad åklagaren säger. MH höll fast TT armar medans JJ ströp henne.
Citera
2023-04-04, 00:20
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Är GW nämndeman eller kanske till och med rättens ordförande i detta åtalet?
Citera
2023-04-04, 00:21
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Tror iaf på vad åklagaren säger. MH höll fast TT armar medans JJ ströp henne.

Det är det enda logiska med tanke på avsaknaden av skador på JLJ...
Citera
2023-04-04, 00:22
Medlem
Citat:
Med hennes utseende och hur känt detta brottsmål är i Sverige så kan du ju fet glömma att hon kommer kunna bo någonstans i Sverige utan att någon känner igen henne...

Instämmer helt och fullt. Dessutom har den här tråden extremt många visningar, man kan jämföra med andra mordfall:

60 588 svar
22 255 926 visningar

Rättvisa åt Tove!! Vi glömmer aldrig.
Citera
2023-04-04, 00:22
Medlem
Citat:
Ja... jag fattar inte heller men vad vet jag Maja kanske kör fullt ut på golare har inga polare även om det är ett stort T för tvek på det.

Nja, så fort hon börjar prata så skyller hon allt på JJ, även sånt som hon bevisligen är skyldig till. Hon antyder t.o.m. att JJ har planterat granbarren i sängen och använt hennes jacka i skogen när kroppen dumpades. (I det förhöret hävdade hon fortfarande att hon själv inte hade varit med och dumpat kroppen.) Tror mer på att MH bara erkänner det som går att bevisa, men sedan skyller ifrån sig så mycket det går. Tror knappast det finns någon moralisk kompass om att skydda JJ, bara att skydda sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in