2023-04-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Ja, rättsläkaren var ju tydlig med att Ms version var mer sannolik än Js version.
Också i linje med GWs bedömning.

Ja precis. Känns aldrig som att sanningen riktigt kommer komma fram här, någonsin.

Funderar också på grovt gravfridsbrott. Hon har ju inte varit med vid kroppen och eldat.
Och det tror jag inte att hon ljuger om heller samtidigt som JJ säkert velat göra det ifred.

Men det kanske är för att hon inte förhindrat det och varit med på platsen?
Det är ändå konstigt i mina öron, det är hyfsat uppenbart att hon inte varit drivande i att velat vara delaktig eller skända nån kropp...
Citera
2023-04-04, 00:00
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ja, rättsläkaren var ju tydlig med att Ms version var mer sannolik än Js version.
Också i linje med GWs bedömning.
Jaså?

https://www.expressen.se/nyheter/rattegangen-om-mordet-pa-tove/
Citera
2023-04-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squalorvictoria
Indicier styrkt av tidsintervallerna baserat pa Maja's video, SMS, Apple health, samtal osv. Hon snackar till slut.

Telefonen står ändå stilla i nästan 25min och dessutom över den satta tiden 0230...
Citera
2023-04-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Jag tror på åklagaren. Sen får vi se hur det blir. Men iaf om MH bara döms mot giftefriden så kommer hon få det jäkligt jobbigt när hon kommer ut. Tror inte hon kan bo kvar i Vetlanda iaf.

Åklagaren är part i målet. Där får man se till bevisning istället. Det är den GW bedömt.

Kanske bara bra för M att komma till annan ort, där hon kan få en nystart i livet utan att vara dömd på förhand.
Citera
2023-04-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
En sak till jag har tänkt på är att uppgifterna i FUP är alldeles för ofullständiga. Det finns ju iaf en sluttid för varje händelse, men det finns inte med. Funderar på att begära ut fullständig data från slasken. Är ju verkligen relevant för utredningen hur lång tid MH förflyttade sig. Det kan ju stjälpa hela hennes historia.

Visst, möjligen skulle ett snabbt besök på toaletten 02:19 kunna ha registrerats som en rörelse. Men var hon på toaletten i över tjugo minuter vid 02:43 så hade det definitivt registrerats som två händelser.
Intressant
Citera
2023-04-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Telefonen står ändå stilla i nästan 25min och dessutom över den satta tiden 0230...
Tove dog nog nara 2:45.
Citera
2023-04-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Rullman är inte kreti och pleti

Rullman är part i målet. Han påstår hela tiden bara att det värsta är sant, utan bevis.
Citera
2023-04-04, 00:05
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Åklagaren är part i målet. Där får man se till bevisning istället. Det är den GW bedömt.

Kanske bara bra för M att komma till annan ort, där hon kan få en nystart i livet utan att vara dömd på förhand.

Med hennes utseende och hur känt detta brottsmål är i Sverige så kan du ju fet glömma att hon kommer kunna bo någonstans i Sverige utan att någon känner igen henne...
Citera
2023-04-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Jag ser inte alls hur MH skulle fällas för mord. Det skall ställas utom rimligt tvivel och det finns ju tvivel i rättsmedicinska protokollet.
Lika sannolikt som MH har hållt I armarna så kan JJ ha använt sina ben eller liknande.

Om jag inte missat nåt...

Problemet i det här fallet är väl egentligen att det inte finns några bevis mot vare sig MH eller JJ vad gäller själva dödandet. Finns inget DNA under T:s naglar, inga skador att tala om på någon av de åtalade, inga vittnen. Det enda som finns är en uppdiktad historia av JJ om hur det hela gick till. Tar hon tillbaka sitt ”erkännande” när målet kommer upp i hovrätten så har jag svårt att se att någon kan bli dömd för mord. (Det räcker väl egentligen att hon säger ”jag erkände bara för att skydda MH, men det var hon som tog stryptag”) Inte svårt att räkna ut ungefär vad som hände, men att bevisa det rättsligt kan bli svårare.
Citera
2023-04-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Jaså?

https://www.expressen.se/nyheter/rattegangen-om-mordet-pa-tove/

Javisst.
expressen förstår sig inte på sånt.
Citera
2023-04-04, 00:11
Medlem
Citat:
Rullman är part i målet. Han påstår hela tiden bara att det värsta är sant, utan bevis.
Om nu JJ har gjort det själv så förstår jag inte hur hon kan ha gjort det. Och varför säger då inte MH från början hur det har gått till så. Varför vänta 2-3 veckor. Är man oskyldig berättar man ju direkt....
Citera
2023-04-04, 00:12
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Om nu JJ har gjort det själv så förstår jag inte hur hon kan ha gjort det. Och varför säger då inte MH från början hur det har gått till så. Varför vänta 2-3 veckor. Är man oskyldig berättar man ju direkt....

Ja... jag fattar inte heller men vad vet jag Maja kanske kör fullt ut på golare har inga polare även om det är ett stort T för tvek på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in