2023-04-03, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, jag tror ju att Tove mördades ca tio- 15 minuter (höftat) innan de åkte till Donken. Då går jag på grannens uppgifter som jag ser som mycket trovärdiga.

Det var skribente jag svarade som menade att Tove dödats ganska snart efter att de kom in till lgh. Och JJ har väl också ändrat sin version till detta tidiga skede.

Vet inte om jag råkade svara fel person. Menade mer att det är väl inte så konstigt att fler saker kommer till grabbens kännedom under denna tiden.
Citera
2023-04-03, 21:44
Medlem
[QUOTE
Men när skulle T då fått skadorna på benen?
/QUOTE]
Är det säkert att de uppstod vid dödsfallet? Jag vet inte hur omfattande skadorna var. Fotbollsspelare kan ju få blåmärken av felsparkar på benen. Men då kanske det hade stått just blåmarken.
Citera
2023-04-03, 21:45
Medlem
Intressant fall det här.

Hängde med lite på rättegången i torsdags, läst lite i FUP och lite i tråden.

Det jag inte riktigt hänger med på är varför J skulle ha flyttat T till förrådet, varför tror ni det?
Citera
2023-04-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon skulle gå med två killkompisar så det kan mycket väl ha spridit sig på byn.
Det tror jag inte
De gick ut direkt efter beslutet
Citera
2023-04-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Haha, roligt skrivet. Jag är ju en av de skyldiga här... Men jätteintressant att du säger att likhunden var i förrådet o inte gjorde någon markering där... Så då kan inte T blivit gömd där då :-)
Bra, då vet vi det.
Vi får hitta ett nytt ställe att gömma T på då ;-)

Men konstigt är det tycker jag att M säger att hon var på toaletten när J var på donken när hon inte behöver säga det...

Kroppen låg troligtvis alldeles för kort tid för att hunden skulle kunna markera. Krimhunden gjorde nog ingen större nytta alls för att få fram vart kroppen låg.
Citera
2023-04-03, 21:49
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Men käre tid!!! (Om jag inte är helt ute och cyklar här då, man kan ju missat...men knappast).
Kan ni ALLA som tror på att MH inte varit delaktig/vaken sluta prata om det jävla förrådet?!
Du verkar ha blandat ihop källarförrådet med vindsförrådet? Källaren undersöktes men inte vindsutrymmet/-förrådet.
Citat:
Att Rullman frågar henne extra om att hon går upp och ut i hallen in på toan och inte ser Tove samtidigt som JJ är på Donken är ju för att "likhunden" inte gjorde någon markering i förrådet. Hunden markerar i badrummet på plaströren/stängerna på golvet och vid golvbrunnen, och i baksätet på JJs bil. Jag läste den dagen det kom ut att hunden var i förrådet osv...
Rullman ställer frågan för att han vill mena att om hon går till badrummet så kommer hon samtidigt att passera/befinna sig i hallen som ligger i dess omedelbara anslutning.
Citat:
Så då kan ni som tror att MH inte såg något av Tove föröka hitta något annat ställe JJ gömde henne på som inte heller markerats av hunden..... (nu minns jag inte men den markerade nog i hallen också)
Förrådet utanför ytterdörren gäller fortfarande; utanför eller inuti.

Beträffande alternativa ställen så låter den nämnda klädgarderoben osannolik eftersom det luktade starkt av rengöringsmedel i enbart hall och badrum, inte i klädgarderoben.
Om den ytan hade undgått J:s intensiva svabbande, så borde hunden ha markerat.
Citera
2023-04-03, 21:50
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ok även benen alltså!

Så fort man inser att ens liv är i fara är jag ganska säker på att man skriker. Speciellt om man är i en utsatt position som man har svårt att fly ifrån. Bland det första en gm gör, är just att tysta offret. Så i detta fall har troligen stryptaget kommit väldigt fort. Annars hade grannar hört henne skrika i det lyhörda huset.
Mycket troligt. Stryps man kan man inte skrika, men sparka.
Citera
2023-04-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Intressant fall det här.

Hängde med lite på rättegången i torsdags, läst lite i FUP och lite i tråden.

Det jag inte riktigt hänger med på är varför J skulle ha flyttat T till förrådet, varför tror ni det?

Det är MHs försvar som har lanserat den idiotiska teorin för att förklara hur MH kunnat gå på toaletten efter mordet utan att se ett lik där. Och så har en del mindre nogräknade personer i tråden spunnit vidare på det för att bevisa MHs oskuld.

Tanken är alltså att JJ skulle gömma liket så att inte MH ser det, med enorm risk att en granne får syn på det istället. Men några minuter senare ger hon upp och ber MH hjälpa henne trä sopsäckar över liket och köra ut det i skogen för att elda upp det. Logiskt så det förslår.
Citera
2023-04-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Haha, roligt skrivet. Jag är ju en av de skyldiga här... Men jätteintressant att du säger att likhunden var i förrådet o inte gjorde någon markering där... Så då kan inte T blivit gömd där då :-)
Bra, då vet vi det.
Vi får hitta ett nytt ställe att gömma T på då ;-)

Men konstigt är det tycker jag att M säger att hon var på toaletten när J var på donken när hon inte behöver säga det...

De gjorde inget sök med hund i vindsförrådet ialla fall framgår det inte av FUP. De såg nog ingen anledning till det. De sökte i källaren men ingen markering.där. Bara golvbrunnen i lägenheten markerades.
Citera
2023-04-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har jag letat ytterligare, men hittar inget om hundsök i vindsförråd.
En massa hundsök i bil,terräng och runt dammar mm, men híttar enbart detta om Storg 71:

KRIMINALTEKNISKA UNDERSÖKNINGAR
Lägenheten
Undersökningsprotokoll Storgatan 71................................................ ...............16
Sammanfattande PM över sök med kriminalsökhund................................... ....34
Fotografi(er) Bilder från Storgatan 71................................................ ...............41

A 156/34
"Måndag 221017
Tillsammans med kriminaltekniker utfördes brottsplatsundersökning i en av de misstänktas
lägenhet på Storgatan 71. Hunden visade ett förhöjt intresse vid golvbrunnen i badrummet,
förövrigt inget intresse (se kriminaltekniskt protokoll). Källaren i fastigheten genomsöktes
okulärt och med hund. Ett flertal källarförråd var låsta med hänglås.
"
//
"Tisdag 221018

Tillsammans med krimjour utfördes förnyat sök i källaren på Storgatan 71 samt på
Gränsgatan 16. Ett flertal källarförråd på båda adresserna var låsta med hänglås.
"
//
"[i]Fredag 221021
Förnyade sök i källarutrymmen på Storgatan 71 och Gränsgatan 16. Omtag i "

Vem har förråd på Gränsgatan
Citera
2023-04-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Ok visste inte det.
Det är bäst om du läser från trådens början
Citera
2023-04-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Jag tror att MH var förälskad i JJ och att hennes sovförklaring är väldigt läglig då hon inte behöver berätta något om hur hon sett/hjälpt till att strypa TT.

Jag tycker också att det är värt att notera i förhör med MHs pappa (saxat nedan) om MHs inställning till artisten som "tjallade" och blev mördad, så lite fick han skylla sig själv.

"Kissincidenten" nedan kan också förklara varför JJ blev sur på MH för att hon la sig i JJs säng. Och jag har svårt att föreställa mig att MH skulle tillåtas ligga i JJs säng hela den tiden som MH uppger.

MHs pappa i förhör om MH:

"Görgen uppger att han och Maja alltid kunnat prata, Maja berättar i stort sett allt för mig säger Görgen. Görgen frågade Maja hur det gick till när hon träffade Johanna, Maja svarade "vi kysste varandra", sedan dess "har dom hängt" säger Görgen. Görgen har frågat Maja flera gånger om hon och Johanna är ihop, men Maja har svarat "nej, vi är kompisar"."

...

"På fråga kring alkohol säger Görgen att varken Maja eller Johanna dricker speciellt mycket.
Johanna har oftast kört när de är ute. Gällande Maja så är Maja väldigt öppen och berättar för
Görgen om och när hon dricker. På fråga om Maja druckit för mycket någon gång berättar
Görgen att nu, en lördag i september, så hade Maja sovit över hos Johanna, i samband med
detta hade de druckit och blivit osams över något. Johanna hade ringt till Görgen vid 07.20 på söndagsmorgonen, Görgen hade missat samtalet, då skrev Johanna ett SMS till honom att Görgen måste hämta Maja. Görgen åkte hem till Johanna och mötte Maja i trapphuset. Maja hade kissat ner sig i Johannas säng, Maja hade sedan gått ut i trapphuset. Görgen frågade Maja varför hon inte ringt honom, Maja svarade att hon inte visste vad hon skulle göra."

...

"På fråga om hur mycket Johanna betyder för Maja svarar Görgen att det är hans uppfattning
att hon betyder väldigt mycket för Maja, "hon skulle kunna gå väldigt långt för att skydda
henne" säger Görgen. Görgen berättar som exempel att Maja gillade artisten Einar , som blev skjuten, väldigt mycket, han hade tydligen "tjallat" så lite fick han skylla sig själv enligt
Maja, "det skulle ta emot för Maja att tjalla på Johanna" säger Görgen. Görgen berättar vidare
att Maja är livrädd för att förlora sin kompis, när Maja var osams med Johanna, när Maja
kissade i sängen hos Johanna, så var Maja jätteorolig för att förlora Johanna. Görgen
kontaktade Alma om saken. Alma medlade mellan dem och de kom fram till att det hela var en "fyllegrej". Görgen vet inte vad bråket handlade om, han frågade Maja om det, men inte heller Maja visste det. Det hela löste sig redan dagen efter, vilket var en stor lättnad för Maja.

Det är Görgens uppfattning att "Maja och Johanna är tätt knutna på något sätt, Maja skulle kunna gå väldigt långt för att skydda Johanna och relationen""
Ja, jag reagerade direkt på hur hon berättar för sin pappa att de kysstes på en fest och sedan blev vänner. Istället för att bara säga de träffades på en fest. Hon nekar att hon har känslor säkert pga JJ inte känner samma och då ”skäms” MH över det och vill inte förstöra vänskapen. Men det fanns bara en annan person som också blundade för JJs mordbrand försök och annat skit hon höll på med - exet F som sa han var kär i henne. Och då berättade han ändå för en annan vän, medan MH har ingen annan förutom JJ. Tror hon skulle ställt upp på mycket för JJs skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in