2023-04-03, 20:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Var det så att JJs mobil visar att de gick ut via källaren och inte huvudentrén?
1:51 går J 2 vån upp - hemma efter Nöjet
3:08 går J 2 vån upp - hemma efter McD
3:21 går J 3 vån ner, snabb gång

OBS! 3 vån ner! Det synes märkligt att hon går 2 vån för att komma upp till lgh och 3 vån för att komma ner
Citera
2023-04-03, 20:41
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Jag tror inte M vara ute efter att slå T och har aldrig varit, det är J som varit ute efter att slå och till och med bränna inne mm...

Men hon sa själv i förhör de skulle slå henne.
Citera
2023-04-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ska vi ta en vända om källarförrådet i stället? 😉
Gärna!
Jag tog för givet att det här var förrådet de pratade om även om jag själv såg framför mig att det var i källaren innan men tänkte att det kanske bara var att jag tänkte det, berätta gärna om det jag skrev kan vara fel då?
Citera
2023-04-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Grannen som hör sparkarna rimmar ju helt med JJs eget uttalande att Tove sparkar mycket och tillslut får in en rejäl skjuts mot väggen så de byter läge på golvet….
Om T använder benen så mycket som 5-10 sparkar tyder det tveklöst på att armarna/händer är fasthållna. J kan inte klarat att låsa fast de så hårt med sina lår om T kämpar för sitt liv och det skulle funnits slag o många avvärjningsskador på JJ. M håller i.

Låter mycket troligt!

Ockhams rakniv är en populär tumregel i dessa forum. Av nån anledning appliceras inte den regeln just i detta fall. Folk slår knut på sig själva för att få ur M från badrummet. Varenda lögn M presenterat får nån märklig förklaring.

Men allt sammantaget, är det rimligaste (enligt mig) att M ljuger av samma anledningar alla gör hennes situation. Hon vill slippa ansvar. Det är skitjobbigt att svara på frågor från anhöriga, vänner och sin egen familj varför dom gjort som dom gjort. Och att sitta i fängelse är väl heller inte nåt som lockar. Så det är full förståeligt att hon ljuger.

En annan tumregel som är bra att ha med sig. Mördare brukar bara erkänna det som det finns otvetydiga bevis för. Allt annat nekas det till. Är bevisen mot M otvetydig? Nej det är dom inte, och då nekar man.
Citera
2023-04-03, 20:55
Medlem
Citat:
1:51 går J 2 vån upp - hemma efter Nöjet
3:08 går J 2 vån upp - hemma efter McD
3:21 går J 3 vån ner, snabb gång

OBS! 3 vån ner! Det synes märkligt att hon går 2 vån för att komma upp till lgh och 3 vån för att komma ner

Ja eller hur?
Citera
2023-04-03, 20:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Minns inte heller så chansar lite ang skadorna. Men det var väl två huvudskador, en centrerad i bakhuvudet, en något snett till höger. Skada (kläm) på vänster hand. Vänster öga hade nån blödning, båda armbågarna och även nåt på armarna? Ryggen hade väl också klämskador om jag minns rätt.

Benen är jag osäker på om där fanns skador.

Och givetvis alla skador i halsen!

En jäkla massa olika skador iaf. Och dessa hade ju tydligen uppkommit när hon var vid liv.

Det låter ju inte som en fällning med bakhuvudet rakt ner i golvet som leder till medvetslöshet direkt, där J sitter och stryper i lugn och ro tills hon slutar andas. Låter snarare som J (och M) har fått kämpa med att hålla ner henne. Precis som det brukar helt enkelt. Offret kämpar med allt hen har. Varenda muskel i hela kroppen används för att försöka ta sig loss!

Alternativet till skadornas uppkomst är väl en misshandel som sker innan mordet. Men då är frågan varför grannarna inte hört nåt. Kanske dom har samma udda sömnrutiner som M? Dom sover vid exakt dom tillfällena T skriker men när yoghurten ska röras om är dom vakna.
Jo, T hade även skador på benen. Det var därför jag tidigare funderade över om kanske J och M höll i vars ett ben och lät T slänga sig trött, med en mängd blåmärken som följd. Och om T kämpade med hela kroppen för att komma loss är det inte så märkligt att hon inte orkade skrika. Möjligtvis kan hon i inledningsskedet undrat va fan de höll på med.
Citera
2023-04-03, 21:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men käre tid!!! (Om jag inte är helt ute och cyklar här då, man kan ju missat...men knappast).
Kan ni ALLA som tror på att MH inte varit delaktig/vaken sluta prata om det jävla förrådet?!
Att Rullman frågar henne extra om att hon går upp och ut i hallen in på toan och inte ser Tove samtidigt som JJ är på Donken är ju för att "likhunden" inte gjorde någon markering i förrådet. Hunden markerar i badrummet på plaströren/stängerna på golvet och vid golvbrunnen, och i baksätet på JJs bil. Jag läste den dagen det kom ut att hunden var i förrådet osv...
Så då kan ni som tror att MH inte såg något av Tove föröka hitta något annat ställe JJ gömde henne på som inte heller markerats av hunden..... (nu minns jag inte men den markerade nog i hallen också)

Nu har jag letat ytterligare, men hittar inget om hundsök i vindsförråd.
En massa hundsök i bil,terräng och runt dammar mm, men híttar enbart detta om Storg 71:

KRIMINALTEKNISKA UNDERSÖKNINGAR
Lägenheten
Undersökningsprotokoll Storgatan 71................................................ ...............16
Sammanfattande PM över sök med kriminalsökhund................................... ....34
Fotografi(er) Bilder från Storgatan 71................................................ ...............41

A 156/34
"Måndag 221017
Tillsammans med kriminaltekniker utfördes brottsplatsundersökning i en av de misstänktas
lägenhet på Storgatan 71. Hunden visade ett förhöjt intresse vid golvbrunnen i badrummet,
förövrigt inget intresse (se kriminaltekniskt protokoll). Källaren i fastigheten genomsöktes
okulärt och med hund. Ett flertal källarförråd var låsta med hänglås.
"
//
"Tisdag 221018
Tillsammans med kriminaltekniker utfördes sök i en av de misstänktas fordon (se
kriminaltekniskt protokoll). Ingen markering av hunden.
Tillsammans med krimjour utfördes förnyat sök i källaren på Storgatan 71 samt på
Gränsgatan 16. Ett flertal källarförråd på båda adresserna var låsta med hänglås.
"
//
"Fredag 221021
Förnyade sök i källarutrymmen på Storgatan 71 och Gränsgatan 16. Omtag i ett intressant
område vid Klastorpagölen (grävning). Sök tillsammans med Igv på den ena misstänktas
föräldragård, Hadderyd,enligt nedan skiss.
"
//
"Måndag 221024
Tillsammans med kriminaltekniker utfördes ett förnyat sök i den ena misstänktes bostad på
Storgatan 71. Hunden visade återigen ett förhöjt intresse vid golvbrunnen i badrummet (se
kriminaltekniskt protokoll)
"
Citera
2023-04-03, 21:04
Medlem
Citat:
Jo, T hade även skador på benen. Det var därför jag tidigare funderade över om kanske J och M höll i vars ett ben och lät T slänga sig trött, med en mängd blåmärken som följd. Och om T kämpade med hela kroppen för att komma loss är det inte så märkligt att hon inte orkade skrika. Möjligtvis kan hon i inledningsskedet undrat va fan de höll på med.

Ok även benen alltså!

Så fort man inser att ens liv är i fara är jag ganska säker på att man skriker. Speciellt om man är i en utsatt position som man har svårt att fly ifrån. Bland det första en gm gör, är just att tysta offret. Så i detta fall har troligen stryptaget kommit väldigt fort. Annars hade grannar hört henne skrika i det lyhörda huset.
Citera
2023-04-03, 21:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Gärna!
Jag tog för givet att det här var förrådet de pratade om även om jag själv såg framför mig att det var i källaren innan men tänkte att det kanske bara var att jag tänkte det, berätta gärna om det jag skrev kan vara fel då?
Nej, nej, jag menade inte att du var fel ute. Det var närmast bara en fånig kommentar, lite "grep" över det hela.

Jag minns inte var hundarna var och nosade, men det var flera hundar och vid flera tillfällen. Troligtvis var det som du skrev, att om de funnit spår i vindsutrymmet hade det omnämnts, i a f i en bisats.

Såå långt tänkte dock inte jag när jag hoppade på tåget med vindsutrymmet. Jag var helt fokuserad på att M inte skulle lämnats ensam med en död T. Den tanken håller jag nog på att revidera.
Citera
2023-04-03, 21:09
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Jag tror att dom visste att Tove skulle ut . Stan är liten och nån känner nån som J känner . Så det hade nog J sniffat redan på .
Därför hon oxå tryckte på att hon blev såå förvånad att se T på Nöjet .

TT bestämde sent och spontant runt 12.30 att hon skulle ut så det tror jag inte.
Citera
2023-04-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Jo, det är sant...
Undrar hur det är med Maja o slå... Om det står någonstans att hon har slagit någon förut... eller bara hänger på J men aldrig gör det...
Citera
2023-04-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy

Stämmer, de ville få bort Tove från folk, för att slå henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in