Citat:
Fast jag tror aldrig de satt i köket, hon fick en rundtur direkt och i badrummet fäller hon en stöddig kommentar att det inte var så mkt att se och då svartnar det för ögonen på Johanna. Som jag förstått det tar det en stund från grannen hör dunsarna till Johanna kommer. Det är ju för att Johanna säger att de sitter en stund i badrummet och ser Tove död.
Jag tror sen de bara stänger badrumsdörren. Planerar för vad de ska göra av kroppen. Planen de ska göra först förstörs när Johanna ska flytta mobil och cykel först grannen kommersat i trapphuset.
Jag tror sen de bara stänger badrumsdörren. Planerar för vad de ska göra av kroppen. Planen de ska göra först förstörs när Johanna ska flytta mobil och cykel först grannen kommersat i trapphuset.
Fast det stämmer oerhört dåligt med grannens tidspuppgifter. Grannen säger ju att allt hände inom ett kort tisspann inna de begav sig till Donken.
Albin ringde Tove strax innan de var inne i bostaden:
A 153/23
"Vid kl. 01:49:08 inkommer ett samtal från Albin Warrén till Tove som pågår i 1 minut och 3 sekunder. Vid tidpunkten för samtalet kopplar Toves telefon upp mot en basstation vid Bättringsvägen, vilken även täcker Storgatan 71 där Johannas bostad är belägen."
/343
"Kl. 01:51:00 positionerar Majas telefon vid Storgatan, troligen Johannas bostad."
Så vid ca 01:51 är de hemma.
Och resan till McD sker först vid 02:47
"Enligt platsdata från Toves Google konto har hennes mobiltelefon statiskt kvarstannat vid platsen omkring Johannas bostad mellan kl. 01:48 - kl. 02:47, då den sedan börjat förflyttas"
Det är alltså nästan en timme mellan dessa två händelser; komma hem och åka iväg.
Jag har oerhört svårt att tro att grannen skulle misstas sig så mycket på tiden. De är ju dessuto två personer inne hos grannen.
Han berättar ju om ett förlopp som snarare handar om max 15 minuter och inte tre kvart.