2023-04-03, 11:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Ja det kanske var J som mitt i plågandet kom på att hon borde hämta Ms mobil så den skulle visa på steg . .

Iskall är Johanna, hämndgirig och förlägger skulden på andra. Hade hon förstått hur mobiler är mycket dumt att ta med sig till dumpningsplatsen, då hade hon kanske inte bara lämnat sin hemma, men kunde använt detta på et listigt sätt.

Hon kunde ha lagt sin egen mobil någonstans, tagit Majas mobil i sin ficka, tagit med den till dumpningsplatsen, och lämnat Toves mobil kvar i lgh medan hon åkte till Donken.

Men nu verkar hon sakna den kunskapen, och istället gör så att hon själv åker dit. Utan detta kan man undra när kroppen hade hittats, om den hade hittats.

Därför tror jag inte på att JJ har gjort något sådant.

Däremot tror jag att JJ är så hämndgirig att hon faktiskt skulle sätta dit Maja bara för att Maja berättat i förhör.

Johanna kastar inte bara grannen under bussen i förhör, utan även Maja när hon insinuerar att Maja skulle ha gjort googlingarna.

Det är väl lite typiskt skyldiga personer, de har väldigt ofta ett svar på vem som kan ha gjort det? Till skillnad mot oskyldiga, som oftast inte brukar kasta omkring sig namn hit och dit utan att någon frågat, om det inte är så att det har funnits en hotbild sedan tidigare.

Johanna går in i detalj på ett obehagligt sätt om grannen, såsom att nämna sexuellt motiv och att han har bil.

Varför ens nämna dessa faktorer?

Johanna skulle inte dra sig för något alls, om det var så att det gagnade henne. Det har hon ju visat prov på tidigare.

T ex mordbränningarna, där det är stor risk att flera människor kan komma att brännas inne. Det är hiskeligt.

Hon är totlat orädd, totalt iskall och det är otroligt synd att man inte lyckats få fast den här tjejen tidigare.

Jag tänker att om det hade varit en vuxnen vänkrets runt Johanna och att hon hade talat så vitt och brett om sina tankar och vad hon hade gjort (vilket hon förmodligen inte hade, om hon hade varit vuxen själv, men vem vet), då hade flera reagerat mycket starkt på hennes osunda tankar. Nu hade nog Johanna varit än mer ensam, då vuxna kan ta mer aktiva beslut att ta avstånd, men jag tror att sannolikheten hade varit större att någon hade anmält bränderna, och satt ihop ett och ett.

Nu är vännerna så unga, tror att det Johanna säger bara är tommaord/hot mest, och F*ilip som har hört direkt från Johanna om mordbranden på H*ampus dörr, är redan söndermanipulerad och förblindad, så det enda han förmår sig att göra är att berätta för en kompis.

Det hade gått att utreda mordbranden på Toves dörr och tack och lov att pappan sparat gerjor.

Nu får vi hoppas på det bästa...och lite till.
Citera
2023-04-03, 11:46
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Trollens enda möjlighet att fortsätta smutskasta MH är att klamra sig fast vid den första historia som MH höll sig hårt till fram till den punkt där hon vände och istället la korten på bordet.

Det är inte alls så som trollen vill hävda att MH hela tiden ljuger och bara medger det som polisen presenterar efter hand. MH vände över en natt, från att hålla hårt fast vid den uppdiktade historien en dag, till att direkt lägga alla korten på bordet nästa dag. Det var till och med MH själv som begärde förhöret där hon la alla korten på bordet, och hon började då berätta självmant.

Det är så som GW säger, att det finns skäl att tro att MH talar sanning.

Har du någon ide om varför JJ konsekvent vänder på tidsaxeln över dom tabubelagda och outredda 40 minuterna? Det enda skälet jag kan se är att om mordet hade skett som JJ påstår strax efter dom kom till lägenheten så kan inte MH hävda att hon sov. Är det vad JJ vill uppnå? Alltså hämnd.
Senast redigerad av LeeVan 2023-04-03 kl. 11:56.
Citera
2023-04-03, 11:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför?
Det skrev jag i förra inlägget. INGEN har nämnt något som pekar åt det hållet. Och Ms beteende visar icke-agerande på eget initiativ.
Citera
2023-04-03, 11:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Jag har för mig att J uppger i förhör att M säger att hon tycker det är obehagligt att röra kroppen. Men J svarar att den kan ju inte bara ligga här. Det kan vara en förklaring till att J bär mer.

Ja, absolut.
Och då kan man undra om Maja skulle klara av att hålla ner Toves händer under mordet?
Möjligt att Maja inte kan ha fattat exkat var JJ hade tänkt sig, men om hon sett Johannas händer runt Toves hals??

Maja kan förstås ha hållit händerna en kort stund, och Tove tappade medvetandet snabbare än de trodde, men ja... det är svårt att få ihop en tydlig bild av händelseförloppet.

En eller två?
Citera
2023-04-03, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Det fetade.....Det sms:et kan ha varit för att jj ville "kolla" om polisen hade kommit......även att vinna lite extra tid vid donken genom att prata med "kompisen" hon säg där.

J tog sig tid att gå iväg och prata och stå och skratta med en bekant vid donken .
När hon hon en kvart tidigare har haft ihjäl sin vän och har liket kvar hemma hos M .
Citera
2023-04-03, 12:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det skrev jag i förra inlägget. INGEN har nämnt något som pekar åt det hållet. Och Ms beteende visar icke-agerande på eget initiativ.

Om man säger så här istället då:

Hon var tvungen att välja vem hon skulle känna empati för. JJ eller TT. Och hon valde JJ. Och hatade TT eftersom JJ gjorde det.

Jag förstår att hon har en massa problem men jag har väldigt svårt för så fega människor utan något civilkurage. Det är patetiskt.
Citera
2023-04-03, 12:08
Medlem
Citat:
Grannen uppfattade ljuden som sparkar mot väggen, men det var det kanske inte?

En tanke:
På golvet låg en duschstång som kanske skulle kunnat lämna ett knackande ljud om T låg så att den kunde träffas av ryckningar.

Långsökt? Kanske det, men jag kan inte få in att T skulle ha så mycket krafter kvar 10 min efter dunsen att hon medvetet skulle kunna sparka.

Det tog väl inte 10 min från dunsen till domsparkliknande ljuden? Eller har jag missat nåt?

Trodde det handlade om 2-3 min!
Citera
2023-04-03, 12:10
Medlem
Citat:
Ja, förklaring till både "sparkarna" och alla mjukdelsskador kunde bringat bättre ljus över vad som hände.

Jag tuggar fortfarande på vad som kan ha åstadkommit sparkljuden, men har ännu inte hittat alternativ.

Rullman snävade in allt och det mesta till minimum, vilket kan ge rätten undermåligt underlag för bedömning, som jag ser det.
Jag fick lite känsla av att han närmast var ute efter att få Ms deltagande prövat.

Om du inte hade varit så säker på att M inte höll i armarna, hade ljuden enklast förklarats med att det var T som sparkade. Annars får man nog anstränga sig en hel del för att komma på vad som orsakade ljuden. 😛
Citera
2023-04-03, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Trollens enda möjlighet att fortsätta smutskasta MH är att klamra sig fast vid den första historia som MH höll sig hårt till fram till den punkt där hon vände och istället la korten på bordet.

Det är inte alls så som trollen vill hävda att MH hela tiden ljuger och bara medger det som polisen presenterar efter hand. MH vände över en natt, från att hålla hårt fast vid den uppdiktade historien en dag, till att direkt lägga alla korten på bordet nästa dag. Det var till och med MH själv som begärde förhöret där hon la alla korten på bordet, och hon började då berätta självmant.

Det är så som GW säger, att det finns skäl att tro att MH talar sanning.

Du tycker inte d är konstigt att hon fortfarande påstår att hon säger till JJ när hon vaknar för andra gången att hon är hungrig o de kommer fram till att JJ ska åka till mcdonalds?
Det kan ju inte stämma eller?

Lägg ihop d med att hon ska ha vaknat två gånger men INTE när väldigt höga smällar hörs och grannen ringer på dörren i en liten etta?
O JJ ska ha lyckats linda in kroppen o på nåt sätt gömma den då medans M sover?

Det är väl inte konstigt att många tvivlar på hennes historia?

Sen låtsas hon i förhören att hon kommer på nya grejer. Inte att hon bara ljög innan. Som d här me att hon nu inte spydde ”kom hon på” till sista förhöret. D va ju bara för hon fattade att d inte behövdes längre.
Senast redigerad av TheStation 2023-04-03 kl. 12:17.
Citera
2023-04-03, 12:17
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Jag har för mig att J uppger i förhör att M säger att hon tycker det är obehagligt att röra kroppen. Men J svarar att den kan ju inte bara ligga här. Det kan vara en förklaring till att J bär mer.
Det är såna detaljer som jag menar på visar att MH ljuger. Man skulle inte säga en sån sak, att kroppen var obehaglig att röra.
Citera
2023-04-03, 12:17
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Verkar ha en skrämmande påverkan på kvinnor... två kvinnor ifrån Vetlanda har skrivit in sig i svensk kriminal historia... där Jonna var den hittills yngsta innan nu JLJ tagit över... båda mörda de unga vackra kvinnor... med hela sina liv framför sig...

Skulle vilja att man gör en psykisk forskning på kvinnor ifrån Vetlanda och se vad som gör att just dessa är så avvikande ifrån rikssnittet.

Jonna vad är det för fall?
Citera
2023-04-03, 12:18
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
TT s dna fanns i JJs bil hur skulle dom förklara det för polisen? Plus gran barr i sängen , bilen och på kläderna

Ja men det är svårt att döma till mord om inte kroppen hittats, funnits såna fall tidigare där de inte kommer framåt förrän kropp hittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in