Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Vad finns det inte belägg för? Att ärendet drivs som ett mordfall? Ärendet drivs just som ett mordfall! PR var mordmisstänkt. CL var mordmisstänkt. KM var mordmisstänkt. TV3 kallade sin programserie 2022 för "Att lösa ett mord". Är det något som är oklart?
Nu lämnar du öppet mål för mig att säga "det är mycket som är oklart så länge Helena inte är hittad". Men så lätta poäng vill jag inte ta. I stället säger jag att det - naturligtvis, är det frestande att tillägga - är oklart om det var ett mord, så länge ingen är dömd för det och kroppen saknas. Det du redovisar handlar om något annat, nämligen vad det hypotetiskt går att döma någon för, om ärendet skulle komma så långt idag (eller senare - idag är det ju ganska sent på kvällen redan).
Du försöker nu att rädda en situation där du har skrivit något som faktiskt inte stämmer, och som någon har påtalat. Det är kanske det enda du har svårare med än att uppträda hyfsat. Ett gott råd brukar vara att om man har trampat i klaveret ska man stå kvar, för det låter lika illa när man tar upp foten igen.