2024-09-24, 21:33
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, nu slirar du som vanligt, dessutom blandar du hej vilt mellan "intresserade" och "inga misstankar längre". Polisen var mer än intresserade av KM. Polisen har hållit många förhör med KM. Polisen har haft KM anhållen. Polisen delgav KM misstanke om mord, men tvingades av försvaret att släppa den delgivningen efter en viss tid. Och så sent som 2022 sa Lars Johansson i TV3:s "Att lösa ett mord" att KM fortfarande är intressant i utredningen. Gick det in?

Och du måste tillhöra 1 av 10 miljoner svenskar som inte fattar att KM är oskyldig och inte inblandad på ngt sätt överhuvudtaget! Hade han varit det så skulle givetvis Polisen avslöjat honom när de rövknullade KM och hans kära L*nda på ett fullständigt sinnesjukt sätt! Dessutom i över ett år, herregud! De erbjöd honom horor och fan o hans moster, att inte detta fick större medialt efterspel är märkligt.

KM borde sälja storyn till ngt filmbolag, det går garanterat att göra en bra film av detta med endast lite fiction tillagt.

* i.
Citera
2024-09-24, 21:33
Medlem
Citat:
Den påläste vet ju att polisen har försökt få några personer att erkänna mord. Polisen delgav till exempel KM misstanke om mord! Dessutom är det så att den enda anledningen till varför fallet fortfarande är öppet, är för att mord är det enda brottet som är utredningsbart och som håller fallet just öppet. Fallet kan inte drivas vidare för något annat brott än just mord, för då skulle fallet ha varit tvunget att läggas ner för länge sedan. Därför skrev jag mord.

Men jag kan omformulera mig om det känns bättre: Vi har faktiskt att göra med ett brott här! (Något annat är enligt min mening uteslutet.)

Det hade känts ännu bättre om vi inte hade behövt påpeka att du skrev något som det inte finns belägg för. Men trevligt att det känns bättre för dig också.
Citera
2024-09-24, 22:00
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Och du måste tillhöra 1 av 10 miljoner svenskar som inte fattar att KM är oskyldig och inte inblandad på ngt sätt överhuvudtaget! Hade han varit det så skulle givetvis Polisen avslöjat honom när de rövknullade KM och hans kära L*nda på ett fullständigt sinnesjukt sätt! Dessutom i över ett år, herregud! De erbjöd honom horor och fan o hans moster, att inte detta fick större medialt efterspel är märkligt.

KM borde sälja storyn till ngt filmbolag, det går garanterat att göra en bra film av detta med endast lite fiction tillagt.

* i.

Jag frågar igen: Hur vet du att KM är oskyldig och inte på något sätt inblandad? Vad gjorde KM under den där tidsluckan som han inte kan redogöra för?
Citera
2024-09-24, 22:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det hade känts ännu bättre om vi inte hade behövt påpeka att du skrev något som det inte finns belägg för. Men trevligt att det känns bättre för dig också.

Vad finns det inte belägg för? Att ärendet drivs som ett mordfall? Ärendet drivs just som ett mordfall! PR var mordmisstänkt. CL var mordmisstänkt. KM var mordmisstänkt. TV3 kallade sin programserie 2022 för "Att lösa ett mord". Är det något som är oklart?
Senast redigerad av Ugglan. 2024-09-24 kl. 22:06.
Citera
2024-09-24, 22:59
Medlem
Citat:
Vad finns det inte belägg för? Att ärendet drivs som ett mordfall? Ärendet drivs just som ett mordfall! PR var mordmisstänkt. CL var mordmisstänkt. KM var mordmisstänkt. TV3 kallade sin programserie 2022 för "Att lösa ett mord". Är det något som är oklart?

Nu lämnar du öppet mål för mig att säga "det är mycket som är oklart så länge Helena inte är hittad". Men så lätta poäng vill jag inte ta. I stället säger jag att det - naturligtvis, är det frestande att tillägga - är oklart om det var ett mord, så länge ingen är dömd för det och kroppen saknas. Det du redovisar handlar om något annat, nämligen vad det hypotetiskt går att döma någon för, om ärendet skulle komma så långt idag (eller senare - idag är det ju ganska sent på kvällen redan).

Du försöker nu att rädda en situation där du har skrivit något som faktiskt inte stämmer, och som någon har påtalat. Det är kanske det enda du har svårare med än att uppträda hyfsat. Ett gott råd brukar vara att om man har trampat i klaveret ska man stå kvar, för det låter lika illa när man tar upp foten igen.
Citera
2024-09-24, 23:07
Medlem
Citat:

Lägger in en kommentar för detta är så talande efter alla år. Se på dessa oskyldigt anklagade, måste lägga till EA som var först ut. Så vilseledande i en samlad spretig skara. Den ende som hade något att delge var PR men tyvärr så slutade hans livslinje alldeles för tidigt. OBS man behöver inte vara skyldig eller inblandad för att veta något.
Citera
2024-09-25, 01:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Nu lämnar du öppet mål för mig att säga "det är mycket som är oklart så länge Helena inte är hittad". Men så lätta poäng vill jag inte ta. I stället säger jag att det - naturligtvis, är det frestande att tillägga - är oklart om det var ett mord, så länge ingen är dömd för det och kroppen saknas. Det du redovisar handlar om något annat, nämligen vad det hypotetiskt går att döma någon för, om ärendet skulle komma så långt idag (eller senare - idag är det ju ganska sent på kvällen redan).

Du försöker nu att rädda en situation där du har skrivit något som faktiskt inte stämmer, och som någon har påtalat. Det är kanske det enda du har svårare med än att uppträda hyfsat. Ett gott råd brukar vara att om man har trampat i klaveret ska man stå kvar, för det låter lika illa när man tar upp foten igen.

Fallet Helena Andersson bedrivs av polisen som ett mordfall. Det är liksom självklart, eftersom alla andra brottsalternativ är preskriberade.
Senast redigerad av Ugglan. 2024-09-25 kl. 01:58.
Citera
2024-09-25, 08:06
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Fallet Helena Andersson bedrivs av polisen som ett mordfall. Det är liksom självklart, eftersom alla andra brottsalternativ är preskriberade.

Det bedrivs som ett mordfall, ja.
Det är en hypotes.
Varken de eller vi vet.
Du har alla möjligheter att gå till polisen och informera dem om att du vet att det är ett mord, varför du vet det och hur det har gått till.
Citera
2024-09-25, 08:43
Medlem
Letrangeres avatar
Hon kan ha valt att gå off grid. Det är inte svårt att försvinna om man vill, har själv gjort det under 7 års tid. Blev anmäld försvunnen.
Citera
2024-09-25, 12:35
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Det bedrivs som ett mordfall, ja.
Det är en hypotes.
Varken de eller vi vet.
Du har alla möjligheter att gå till polisen och informera dem om att du vet att det är ett mord, varför du vet det och hur det har gått till.

Tack RFT, du verkar förstå vad jag försöker förmedla. Minst en annan skribent verkar inte förstå, men jag dristar mig till att tro att det inte beror på mig.
Citera
2024-09-25, 13:15
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
Kan de inte göra en familjesökning på de DNA som de har på skorna? som i Linköpingsfallet?

Nej, dom kan inte det för det är tydligen inte lagligt! Så dumt så man blir gråtfärdig...

Sedan menar idioterna på att det ändå inte skulle räcka som bevis då kanske eventuellt dna skulle kunna komma från någon typ pervers j-vel skulle kunnat runka på dojorna på gymmet... Skorna skulle då alltså slängts iväg från någon som hade typ handskar på sig mitt i sommaren i högtryck o värme.. Så därav kan gm:s avtryck saknas.

Fullt naturligt enligt poliserna...

Fy f-n.. Kan någonting bli mer dummare än så här?
Citera
2024-09-25, 16:59
Medlem
Citat:
Jag frågar igen: Hur vet du att KM är oskyldig och inte på något sätt inblandad? Vad gjorde KM under den där tidsluckan som han inte kan redogöra för?

Och just hur mycket kan en berusad KM hinna göra i det här "tidsluckan"..? Få undan HA så att ingen kan hitta henne på alla dessa år..? Förklara den du..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in