2023-03-30, 14:24
Medlem
Signalhorn
Framför mig en lång kö. Bakom mig en lång kö. Min tur att köra fram till rondellen vilket jag inte gör och nog f-n ska snorungen bakom hänga sig på signalhornet. Jo, jag vet att du är bakom då din negerrap hördes redan tidigare.
Men tyvärr, gubben med dramaten på övergångsstället var ingen person jag ville ta med på en ofrivillig åktur.
Hur stressad kan en fjunig snorunge vara kl 13.45 en Torsdag? Mamma kan varmhålla maten och tvätta dess kläder lite senare.
Citera
2023-04-03, 08:28
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ta nu detta på rätt sätt…
Nej, han låg garanterat inte ”inte ens en meter” ifrån dig, utan det var garanterat en synvilla vilket är mycket vanligt i sådana lägen, att felbedöma hur långt bakom en bil ligger.

Att han låg för dig obehagligt nära, det köper jag absolut. Och att han även låg för nära enligt reglerna, japp.

Så är det säkert. Det är väldigt svårt att bedöma när man själv sitter i bilen.
Citera
2023-04-03, 11:39
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Hur vet du att det är ”helt omotiverat” för dessa att ligga 20kmh under skyltat, har du stannat och frågat alla om varför de valt den hastigheten…?

Dessutom är det väl inte nån annan som ska bestämma vilken hastighet (upp till skyltad) du ska välja och när….?

Så hur ska du kunna bestämma vilken hastighet andra trafikanter ska hålla….?

En bra förare ska inte tillåta sig bli irriterad alls i trafiken, i synnerhet inte för sådana små skitsaker.

Fy fan vilket skitnödigt inlägg, hur kan du bli kränkt över en annan persons åsikter om vad han blir irriterad av i trafiken?
Och ja, det ÄR jävligt irriterande med löss som inte kan hålla hastigheten till minimum vad som är skyltat.
Citera
2023-04-03, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Fy fan vilket skitnödigt inlägg, hur kan du bli kränkt över en annan persons åsikter om vad han blir irriterad av i trafiken?
Och ja, det ÄR jävligt irriterande med löss som inte kan hålla hastigheten till minimum vad som är skyltat.
Du förstår visst inte vad hastighetsskyltarna betyder. Har du körkort?
Citera
2023-04-03, 18:19
Medlem
Citat:

Det finns inget som heter ”minimumhastighet” i Trafikförordningen, och du förstår tydligen inte vad skyltad hastighet betyder….

Blir du irriterad på alla bilar med släp på alla 90-120vägar….?
Citera
2023-04-04, 04:15
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Håller med. Människor som kör långsammare än minimi hastigheten borde arresteras och få dryga böter. Värdelösa förare.
Citera
2023-04-04, 05:24
Avslutad
När såg nån en förare med släpkärra som höll 80 på motorvägen?

Sjukt störande att precis alla kör en bra bit över 100 km/h och t.o.m kör om i 120 ibland. Har ringt polisen och tipsat flera ggr, men tror inte de bryr sig om trafikbrott längre.
Citera
2023-04-04, 07:27
Medlem
Svenskar är sjukt irriterande i trafiken. Folk vågar inte köra in i rondellen även fast den andra bilen är på andra sidan av rondellen. Måste vara enda landet i världen där motorcyklar står på rad vid rödljus. Hade man varit så passiv och seg i andra delar av världen kan man nog bli skjuten.
Citera
2023-04-04, 09:30
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Det finns inget som heter ”minimumhastighet” i Trafikförordningen, och du förstår tydligen inte vad skyltad hastighet betyder….

Blir du irriterad på alla bilar med släp på alla 90-120vägar….?

Har aldrig påstått att det finns något som heter "minimumhastighet". Har du bara otur när du läser eller är du så lättkränkt?
Nej, bli inte irriterad på bilar med släp som kör 90 på 90 väg, men dom som kör 70 på 90 väg borde hålla sig till skogsvägar.
Citera
2023-04-04, 09:42
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Har aldrig påstått att det finns något som heter "minimumhastighet". Har du bara otur när du läser eller är du så lättkränkt?
Nej, bli inte irriterad på bilar med släp som kör 90 på 90 väg, men dom som kör 70 på 90 väg borde hålla sig till skogsvägar.
Ännu bättre vore om dom gav tillbaka körkortet och tog bussen istället. De har inte i trafiken att göra.
Citera
2023-04-04, 11:15
Medlem
Citat:

Du är inte rätt man att prata om otur när andra läser…

Var in mitt inlägg skrev jag att bilar med släp körde 90 på 90-vägar….? Citera gärna…..

Bilar med släp kan ofta inte, eller får helt enkelt inte köra i 90 eller mer på vägar skyltade 90-120, och min poäng var om du blir irriterar på dessa…?

Du påstod mer eller mindre direkt att alla ska hålla minimum den skyltade hastigheten. Därav min fråga, för det står ingenstans i TF att man är skyldig att hålla minimum den skyltade hastigheten.

Men du tycker alltså att folk ska bryta trafiklagar för att du ska bli nöjd…? Trafiksäkerheten är sekundärt…?
Citera
2023-04-04, 11:25
Medlem
Tutande!

Någon avreagerar sig eller uppfostrar någon men en lång tutning oavsett att klocka ä 04:30 på morgonen så hela kvarteret hoppar upp ur sängen med risk för hjärtstopp eller att man hoppar öber sängkanten och slår sig.

Tutor, de avreagerar sig på varandra vi som passerar övergångstället 5 och meter ifrån tappar allt för händer och fötter och gamla Agda som är ute med hunden riskerar att dö.

Är det körskolorna som lärt ut att okynnestutning är ok i annat än nödsituation så är de idioter, eller vem har kommit på eländet. Ta bort tutorna, fan folk tutar ju reflexmässigt före de bromsar nu för tiden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in