2023-04-02, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
McD var en nödlögn eftersom J stötte på grannen I trappan. Hon hade Ts mobil och nycklar med sig och avsikten var att göra sig av med dem och flytta cykeln.

Jag har för mig att det var så att J hämtade Ts mobil när hon gick tillbaka in i lägenheten en snabbis. Att det var först 02.46 som Ts mobil rörde sig enligt mobildata. Om jag minns rätt.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-04-02 kl. 21:13.
Citera
2023-04-02, 20:40
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-18-aringen-talar-nog-sanning-om-tove-mordet/

Gubben börjar bli senil alltså. Jag har aldrig varit med om att han sagt något logiskt eller haft rätt om något. Iaf inte på väldigt länge. Själv så är jag ganska övertygad att det är 18 åringen som ljuger som vanligt. Och då har jag följt fallet och läst fup.
Citera
2023-04-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon hade ju för vana att lämna sin telefon i Js lägenhet för att föräldrarna skulle tro att hon var där, när hon i själva verket gjorde andra saker. Det är ett manipulativt beteende.
Ett beteende som JJ i princip tryckte på henne. JJ sa till MH hennes föräldrar hade ett sjukligt och onormalt kontrollbehov, JJ skaffade fram en extra mobil som MH skulle ha på sig när de åkte iväg för att festa och knarka. Återigen är det JJ som är den manipulativa. Och det är JJ som kommer på idéer som följeslagaren MH bara hänger med på. Jag tror aldrig MH själv hade kommit på såna saker.
Det är rimligt att tycka MH och JJ båda mördade Tove. Men man behöver inte hitta egna påhitt om att MH var en mästarlögnare som manipulerade människor till höger och vänster
Det framgår absolut ingenstans. Inga vänner, inga från skolan, ingen i familjen uppger hon har sådana tendenser.
Däremot får man höra det en del i förhören när folk pratar om JJ. Hennes ex säger rakt ut hon var manipulativ.
Citera
2023-04-02, 20:42
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Att telefonen registrerar 33 steg om MH tar sig ur sängen, går på toaletten och tillbaks till sängen igen, är nog inte orimligt. Det är vad hon själv säger är orsaken till den registreringen.

33 steg fram och tillbaka alltså, från sängen till toaletten och tillbaka till sängen. 33 steg. Vi pratar om en etta här.
Citera
2023-04-02, 20:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Men igen, nu spekulerar jag, men hur traumatiskt var det egentligen för MH förutom det hon själv säger?

Det vi vet: MH avslutade natten med en timma pinterestskrollande och mobilspelande. Och föräldrarna såg en "normal" MH vid köksbordet på söndagen. Ingen har vittnat om en traumatiserad MH dagen efter.

Det vi inte vet: Hennes traumatiska upplevelser och rädsla för JJ, det är det bara hon själv som sagt. Det kan vara som mycket annat från henne - lögner. Vi vet inte, som sagt.
Nej, hon uppfattades inte som annorlunda, men var hon inte något mer tystlåten än vanligt?

Visst är det bara Ms egna ord vi har att gå på. Det är min högst personliga tolkning av vad hon valde att berätta och på vilket sätt. Jag uppfattade utsagorna som genuina. Givetvis kan någon annan uppfatta det på annat vis. Vem som tolkat rätt vet bara M och möjligtvis J.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det säger M i förhör. M säger att J återberättar för M att hon (J) låser dörren till toaletten för att M inte ska HÖRA vad som händer på toaletten.

Hur går allt ihop . . Var det inte direkt när de kom in till J som hon visade T runt i lägenheten . Enligt J var M med inne på toan på husesyn . Men inte enligt M .
Men annars stämmer väl deras story , att T ska ha råkat putta till J när hon ska gå ut från toaletten . J knuffar alltså då in henne i badrummet igen , slår ned henne och stänger och låser dörren ?
Eller knuffar in henne och låser dörren ?
Samtidigt som de säger att det bara råkade bli ett bråk som snabbt var avslutat , J knäade , så T föll o slog i huvudet , J flög på och satte sig på T , ett snabbt tumult , T tar stryptag och därför gör J samma sak , ett kort tryck på 10 sec och sen var det över .
Varför tänker man på att låsa dörren om allt gick så snabbt och bara råkade bli bråk pga T . Ett tonårsgnabb där J bara skulle slå till T .

Jättehöga dunsar så det dånar och skallrar .. och inte minst ringklockan två gånger . Har inte M vaknat av dunsarna , så nog måste hon ha hört ringklockan .
Ljud kan absolut färdas olika . Men att dörrklockan inte skulle höras från hallen till sovalkoven i en etta ?
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
"Kritiken mot GW

Nu får professorn i kriminologi mothugg från Adam Rullmans chef.
– Det är tråkigt att en person uttrycker sig på det sättet som Leif GW gör när man uppfattar det som att åklagaren inte är vuxen, säger Klas Lorefors, kammarchef vid Åklagarkammaren i Jönköping.
– Jag vill framhålla att det är en oerhört skicklig åklagare som har hanterat det här ärendet och han har skött utredningen mycket väl sedan han tog hand om det i oktober månad. Det har inte funnits några synpunkter eller klagomål under utredningens gång. Åklagaren är noggrann, transparent och objektiv i sitt arbete.
Han fortsätter.
– Det är på inget sätt en oskicklig åklagare. Det är jättetråkigt att en för allmänheten så känd person uttrycker sig på det sättet, det blir förklenande, säger han."

https://www.expressen.se/nyheter/aklagarens-tuffa-svar--till-gw-forklenande/

Jag kan bara instämma, att GW uttrycker sig på det viset säger allt om GW och ingenting om Rullman. Klent av GW. Men det är å andra sidan sådan han är. Han lider nog allt av en ganska grandios personlighet.
Citera
2023-04-02, 20:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
33 steg fram och tillbaka alltså, från sängen till toaletten och tillbaka till sängen. 33 steg. Vi pratar om en etta här.

Jepp, jag vet. Det låter lite mycket. Men det är nog ändå inte orimligt. Oklart hur telefonen registrerar hennes rörelser i sängen när hon vaknar och går upp, liksom när hon är på toaletten och uträttar sina behov.
Citera
2023-04-02, 20:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Jag tror det var så att J hämtade Ts mobil när hon gick tillbaka in i lägenheten en snabbis. Att det var först 02.46 som Ts mobil rörde sig
Om jag minns rätt.
I så fall varför tog J med sig Ts mobil när hon skulle åka med grannen?
Om du nu tror att hon hämtade mobilen har du väl något underlag för tanken? Eller du gjorde som jag ibland, lät fingrarna gå före tanken?
Citera
2023-04-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Bara någon så korkad som du kan tro att jag varit på plats.
Jag utgår ifrån det som framkommit i målet och framförallt rättsläkarens uttalande om att alternativet är osannolikt.

Du vet väl att rättsläkaren klart och tydligt sa att det var osannolikt att MH hållit händerna så som JJ beskrev?

Hur går det med Brottsbalken 2022 som du skulle visa? Eller skall du till sist gå dina egna krav på andra tillmötes och medge att du hade jättemegafel och inte fattade ett skit av hur svensk lagstiftning fungerar?

Det stämmer inte. Gör om, gör rätt/läs eller lyssna om....
Citera
2023-04-02, 20:46
Medlem
Citat:
Om vi ska tro på allt M säger i förhör och på rättegången, varför ska vi då inte tro på allt J säger i förhör och i rättegång? Varför är M mer trovärdig än J?
Rullman säger att det J säger låter mer trovärdig än vad M säger
Vi vet att J är en psykopat
Och jag tror att då är det lättare att lägga all skuld på henne
Men för att J är en ond psykopat så behöver inte allt vara lögn av det hon säger

Vi har oftast lätta att lägga skuld och avsky en människa som J
Vilket är förstårligt
M är mer en vi känner sympatier för av flera anledningar
vi vill inte tro att hon gör fula saker och ljuger.
Så typiskt av oss människor vi dömer fort av det som syns tydligt
men det finns så mycket fler människor som är väldigt duktiga på att dölja vem dom är
Citera
2023-04-02, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
https://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-18-aringen-talar-nog-sanning-om-tove-mordet/

Gubben börjar bli senil alltså. Jag har aldrig varit med om att han sagt något logiskt eller haft rätt om något. Iaf inte på väldigt länge. Själv så är jag ganska övertygad att det är 18 åringen som ljuger som vanligt. Och då har jag följt fallet och läst fup.

GW börjar bli duktigt gammal, druckit och ätit massa onyttigt hela sitt liv. Bara varit en tidsfråga innan han skulle tappa det skarpa intellektet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in