2023-04-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Så kan det mycket väl vara och det är inte omöjligt att öppna en låst dörr från utsidan om M är vaken och vill avstyra det som pågår på toaletten. Men hon sover enligt vad hon själv säger så den möjligheten faller dessvärre bort.

Vem har sagt att J låste dörren?
Citera
2023-04-02, 19:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
”Eller så vände hon på sig i sömnen?” 33 varv??

Hänger du inte med i tråden för fem öre?

Tror du att andra som rapporterat om 2500 registrerade steg under en normal natts sömn har vänt på sig 2500 gånger?

Varför inte bara inse faktum? Varför hålla på som en faktaresistent idiot?
Senast redigerad av trngw 2023-04-02 kl. 20:30.
Citera
2023-04-02, 19:56
Medlem
Citat:
Johanna Möller dömdes för mord på sin far, trots att hon inte ens var i huset samma dag han knivmördades.
Hon dömdes inte för medhjälp eller anstiftan till mord, utan för mord, trots att hon befann sig nästan hundra meter därifrån och aldrig gick in i huset.

Så nog kan man döma någon för medhjälp utan DNA fynd om denne befunnit sig i samma pyttelilla etta som mordet begicks och dessutom varit med om att locka dit mordoffret och frakta bort kroppen efteråt. Och ljuga om det i många veckor efteråt.

Hoppas bevisen räcker för att fälla bägge för mord!
Citera
2023-04-02, 19:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Jag tror rätten kommer anse att hon ljuger, märkena på TTs armar tycker jag tyder på att två personer mördat henne.

Med största sannolikhet kommer rätten att lägga större vikt vid rättsläkarens uttalande än vid din åsikter.
Och rättsläkaren uttalade att det var osannolikt.
Citera
2023-04-02, 20:00
Medlem
GW verkar tro att M.H är oskyldig…
Citera
2023-04-02, 20:01
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes

Det säger M i förhör. M säger att J återberättar för M att hon (J) låser dörren till toaletten för att M inte ska HÖRA vad som händer på toaletten.
Citera
2023-04-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nu har du läst och hört om en sådan strypning.

Och ja, Tove var sannolikt inte vid fullt medvetande, och ja någon höll fast armarna, nämligen JJ, med sina ben.

Men jag kan inte låta bli att undra, hur väl insatt är du alla strypmord som skett i världen i modern tid?

Nej den missade jag. Länka gärna igen.

Inte mer insatt än geme man som har stort intresse för kriminalfall.
Citera
2023-04-02, 20:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Nä det har du rätt i.
Hon borde ju verkligen ha det med sig från uppfostran. Föräldrarna verkar ju väldigt ordentliga och fungerande.
Nu när jag tänker efter så är det faktiskt jättekonstigt.
Kan det vara revolt mot allt som familjen står för?
Det kan det säkert. Lägg tonårsrevolt till listan du gjorde innan! Inte konstigt att M är svårgreppbar med en hel arsenal av faktorer som var och en har individuellt utseende.
Citera
2023-04-02, 20:03
Medlem
Citat:
Den kända devisen:
”Mata aldrig ett monster, då växer han och vill ha mer”.
Skrolla, ignorera och svara principiellt inte förrän tonen är bättre och invektiven borta.

Den 19 april kommer domen, en dom som naturligtvis kommer överklagas hur utfallet än blir.

Det ha ju framkommit att det saknas en del i förundersökning - ingen rekonstruktion där de åtalade fått berätta var de befann sig, hur de satt eller låg, ingen syn på brottsplatsen där man testat hur högt ljuden kan ha låtit ner till grannen eller till sovalkoven. Ingen kontroll om kroppen kan ha legat i trapphusförrådet eller i klädkammaren. Ingen diskussion om var man då skulle ställt alla saker som fanns i klädkammaren liksom på sängen om MH skulle legat på den. Enligt kunniga inte heller en grundlig tömning/undersökning av Ts telefon.

Frågan är om HR rent juridiskt har möjlighet att komplettera med utökade undersökningar av den typen? Eller om HR är bundna att enbart ompröva TRs beslut på de grunder som förelåg i TR?
Någon som vet?

Jag undrar också varför inte rekonstruktion gjorts. Trodde det var typ standard.

Nån som känner sig manad kanske kan mäta upp badrummets storlek hemma, med toastol och dörröppning, och tejpa på golvet eller lägga pinnar på gräsmattan. Sen ta två kompisar och kolla om man får plats tre pers. Hur stort rörelseutrymme man får. Sen justera lite för personernas storlek.
Citera
2023-04-02, 20:04
Medlem
Kan någon ge mig en rimlig förklaring till varför J skulle åka och köpa en hamburgare till M efter att hon mördat Tove? J säger ju själv att hon tänker att hon inte kan ha en död kropp i sin lägenhet och den känsla kan man ju förstå. Att väga den känslan och risken att åka dit som växer för varje minut Toves kropp ligger kvar i lägenheten mot att M mår illa och är hungrig och sen komma fram till att Ms hunger väger tyngre makes no sense. Däremot är det mycket rimligt att hon ville få bort cykeln men att grannen kom emellan. Så där har vi väl en uppenbar lögn från M eller är det något sorts missförstånd/minne som hon rört ihop? det är ju välkänt att minnen förändras lite varje gång man plockar fram dem och över tid kan de förvrängas avsevärt.
Citera
2023-04-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Ja, rättsläkaren säger att skadorna på Tove kan ha uppkommit av en ensam gärningsman, och att det inte finns något som styrker att Maja skulle ha hållit i Toves händer. Hade Johanna sagt att Maja höll fast armarna vore det mer trovärdigt.
JjJ har sagt att MH höll fast TTs armar
Citera
2023-04-02, 20:07
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Ur MHs förhör:
"Ja jag har skrivit upp lite här. Eh, eh, ja först är då med vad Johanna, ja jag kommit på liksom vad Johanna sa till vad det var som hade hänt och då var det att, ja Tove och Johanna hade börjat bråka igen då i Johannas lägenhet. Eh, och slåss. Johanna knuffade in Tove på toaletten. Eh, och hon går in själv också in på toaletten och låser dörren för att inte jag, för att inte jag ska höra vad som händer."

Akt Bil. 153. sidan 1189
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in