2023-04-02, 16:35
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Tror du T hade 2 meter långa ben eller att hennes lår var två massiva timmerstockar vars kraft skulle slagit luften ur lungorna bakifrån på angriparen?
Du har uppenbarligen aldrig varit med om att nån sitter över din bröstkorg och dessutom kanske ”dunsar” upp och ner. Kan räcka med en person som väger 10 kg mindre än en själv för att man ska känna revbenen svikta och att det blir svårt att andas.

Haha Jag är lila bälte i BJJ så jag har haft folk som suttit på mig fler än en gång och jag skulle med lätthet kunna knäa dessa personer med full kraft i ryggen... men då det är olagligt att göra så i sporten... så händer de inte...

Så det är väl snarare du som aldrig haft någon sittandes i mount ovan på dig...
Citera
2023-04-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Just det, ingen användaraktivitet, för att hon låg och sov.

De registrerade rörelserna kan komma ifrån att hon var på toa, eller från att hon rört sig i sängen.
Det har visat sig att stegräknare kan registrera steg när man rör sig i sömnen. Jag hittade några där fler än 2000 steg registrerats under en normal natts sömn.

Det är svårt att förneka att ovanstående är fullt rimligt.

Rimligt är att hon var klarvaken eftersom ingen uppmärksammat att hon varit påtagligt berusad och att 5 min innan ankomst filmat rådjur.

Att hon skulle sova bort konfliktens upplösningen mellan hennes bästis och ärkerival har jag svårt att tro. Varför hon inte pillade på sin telefon berodde troligen på att hon hade full fokus på vad J och T gjorde.

Att vare sig J eller M använder sina telefoner mellan 01:50 och 02:49 är ett skrämmande sammanträffande. Att ingen av dom ens öppnar sin telefon under denna timme är väl nåt rekord för en 18 och 19 åring. Eller du kanske tror att även J sov under denna tid? Finns ju inga bevis för motsatsen faktiskt.
Citera
2023-04-02, 16:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Som jag ser det verkar som att JJ hållit fast TTs armar med sina knän.
Det finns endast 3 sätt som MH kan ha medverkat genom att hålla TTs händer:

1: Att MH suttit grensle över TTs ben (bakom JJ), lutat sig framåt och hållit ner TTs armar. Därav skadorna på TTs armar.
Eller
2: Att MH satt vid TTs huvudände och drog TTs armar uppåt/bakåt. Vilket inte skulle ha gett de skador TT hade på sina armbågar.

3: Tror att JJ tryckte ner TTs armar med sina knän. TT måste ha blivit groggy av fällningen ner i golvet och hann inte reagera så pass fort att hon kunde komma loss eller utdela rivningar, slag eller annat.

Om man lyfter armarna uppåt/utåt så kan man pressa ner armbågarna mot underlaget.
Citera
2023-04-02, 16:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Rimligt är att hon var klarvaken eftersom ingen uppmärksammat att hon varit påtagligt berusad och att 5 min innan ankomst filmat rådjur.

Att hon skulle sova bort konfliktens upplösningen mellan hennes bästis och ärkerival har jag svårt att tro. Varför hon inte pillade på sin telefon berodde troligen på att hon hade full fokus på vad J och T gjorde.

Att vare sig J eller M använder sina telefoner mellan 01:50 och 02:49 är ett skrämmande sammanträffande. Att ingen av dom ens öppnar sin telefon under denna timme är väl nåt rekord för en 18 och 19 åring. Eller du kanske tror att även J sov under denna tid? Finns ju inga bevis för motsatsen faktiskt.

Så kan det också vara. Men varför välja en så krånglig förklaring, när den enklaste förklaringen är att hon låg och sov
Citera
2023-04-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
GW tror att MH talar sanning.
Tror ni att hon gör det?

Nej. Hon verkar konstant ljuga sig igenom tillvaron.
Både föräldrar och lärare vittnar om ”vita lögner”.
Själv tror jag på ett vanemässigt ljugande för att underlätta tillvaron.

Gällande mordet tror jag vissa delar är sanning, andra inte.

Jag tror hon försökte ta isär dom i badrummet, men innan hon han uppfatta vad som hände var T strypt.

Stegen som registreras tror jag kommer från att hon reser sig och går runt helt chockad.
Hon fattar att dom kommer åka dit för mord. Vad ska hennes föräldrar säga?
J intalar henne att hon ska fixa det här. M behöver bara hålla sig lugn, så fixar J så att ingen kommer att få reda på vad som hänt.
M vill bara förtränga alltihop. Låtsas som det inte hänt.
Så jag tror hon intalar sig att hon sov. Det hände inte. Allt var bara en ond dröm.

Men det är bara vad jag tror.
Vad som hände vet bara dom inblandade.

Men jag tror inte M hade nån tanke på att T skulle dö.
Jag tror hon såg men inte fattade riktigt vad som hände. Att man riktigt tror sina ögon när man ser sin kompis mörda nån med sina bara händer.
Citera
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

De registrerade rörelserna kan komma ifrån att hon var på toa, eller från att hon rört sig i sängen.
Det har visat sig att stegräknare kan registrera steg när man rör sig i sömnen. Jag hittade några där fler än 2000 steg registrerats under en normal natts sömn.

Eller för att hon var upptagen med att mörda TT.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det tyckte inte jag, tyckte hon var saklig.
Åt vilket håll tyckte du att Rättsläkaren ville att de skulle gå?

Tycker rättsläkaren lägger att det endast kan vara så att jj gjort det ensam.
Tycker inte det talar för JJ gjort det själv
Citera
2023-04-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Jag undrar hur de mår psykiskt? Det är nog långa dagar i väntan på domen.

Förhoppningsvis mår dom som en påse skit, som väl förtjänat.
Men jag tror ju J sitter mest där och tycker synd om sig själv.
Citera
2023-04-02, 16:50
Medlem
MH säger att JJ är hennes bästa vän , de gör allt ihop . Ja de delar hela sitt liv med varandra .
MH är den som har fått höra om JJs tankar och vad hon tycker och känner . Hon är den som har fått JJs förtroende att veta allt om JJ , även hennes allra mörkaste och hatiska sida . Hon har hört om alla sjuka saker JJ har planerat och hur helt iskallt JJ har försökt bränna inne folk o velat döda folk i deras närhet .
Hon om någon vet att det inte är bara prat . Hon vet oxå om att dessa personer inte behöver ha gjort mycket alls för att JJ känna denna avsky .
Hon vet att JJ inte bara blir galen av ilska där och då när hon blir kränkt eller har känt sig oförättat . Utan hon vet att för JJ går det inte över , hon kan inte släppa saker . Utan tvärt om verkar har hon inte gapat och skrikigt .
Utan väldigt kyligt lugnt och mycket hotfull .
MH visste vilket avgrundsdjupt har hon kände inför T , och att JJ försökt döda T och hennes familj med att angöra en brand . Hon vet oxå senaste gången JJ hade kontakt med systrarna T så varnade hon dem och det skulle få konsekvenser .
MH säger själv nu att hon tror att JJ säger att hon var med och höll i TTs händer , för att hon vill ge igen . För MH som känner din vän bättre en någon annan vet att JJ alltid ska ge igen . Och alltid ger igen .

Kvällen på Nöjet efter att TT har kommit fram och sagt till JJ vilken hemsk människa ..
Och att det sedan verkar så angeläget om att få tag i T för att slå ned henne , eller att bli sams .
Även om JJ verkade lugn och trevlig och verkade ha släppt det på hemvägen .
Och att ingen som inte kände henne som MH gör skulle ha märkt nånting på JJ annat än att hon verkade glad och lugn .

Men MH känner JJ utan och innan , hon visste och kände att JJ spelade lugn . Hon kände igen hur J varit de andra gångerna innan hon skulle iväg och starta bränder . Hon hörde på J och såg hennes blickar .
Hon visste hur mörks insida var och hur mycket hon hatade T . Och hon förstod att efter T hade sagt så till J så låg T riktigt illa till .
Ändå så går hon och lägger sig såfort de kommer hem till JJ .
Hon vet mycket väl vilken sjuk hjärna J har , hon vet hur mycket hon hatar T , hon vet att hon aldrig kan släppa saker och att J tidigare försökt döda J men misslyckades .

Att med den vetskapen ens kunna somna djupt och kunna slappna av .
Hon måste ha känt att det var något i luften , Js energier . Hon borde ha legat på spänn o vaknat av minsta lilla och varit rädd för att något skulle kunna ske .

Hon kanske har låtsas sova för att hon var rädd och ville göra sig osynlig . Låtsas för J att hon inte sett hur svart hennes själ verkligen är .

Men sovit genom alla kritiska tider . Det har hon inte !
Citera
2023-04-02, 16:51
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
GW tror att MH talar sanning.
Tror ni att hon gör det?
Kan givetvis inte lita på JJ, men om hon vittnar falskt om att MH håller fast Tove, varför inte gå ett steg längre och hävda att det är MH som stryper? Ger henne en möjlighet att komma undan lindrigare.
Jag tror att bägge var med på det.
Senast redigerad av Knut-Anne 2023-04-02 kl. 17:01.
Citera
2023-04-02, 16:59
Medlem
Citat:

Du fortsätter att plocka isär förloppet i enstaka företeelser för att berätta för oss att skeendet är troligt. Det blir förvirrande för sådana som inte läst fup eller följt rättegången, ser idiotiskt ut för oss andra. Det som är orimligt är, återigen, MHs berättelse SAMMANTAGEN. Att hon skulle sova när mordet sker, när kroppen flyttas, när grannen ringer på, men vara vaken för att gå på toa och äta hamburgare. Dessutom har hon ju tilstått att hon varit på toaletten, varför sitter du och låtsas att hon har legat i sängen under hela förloppet?
Citera
2023-04-02, 17:00
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustis
Förhoppningsvis mår dom som en påse skit, som väl förtjänat.
Men jag tror ju J sitter mest där och tycker synd om sig själv.
De gråter nog inte över Toves bittra öde, de gråter över att de hamnat i klistret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in