2023-04-02, 09:13
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Knepigt, Tove måste gillat vissa sidor hos JJ. Men så är det ju alla har bra o dåliga sidor.

Eller så lurades hon till lägenheten i tron att de skulle prata ut. Hon kanske trodde gott om alla vilket kostade henne livet. Vem kunde ana att unga kvinnor kunde vara så ondskefulla.
Citera
2023-04-02, 09:13
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Grannen gör allt för att hamna i rampljuset

Tvärtom, han vill vara anonym, vad menar du?
Citera
2023-04-02, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Fattar inte varför hon inte försöker knäa JLJ... i ryggen med all kraft... vilket hon rimligen bör ha kunnat gjort om hon har benen fria för att kunna sparka?

Jag blir inte klok... på det samtidig vill jag inte spekulera i det heller... men jag hoppas verkligen någon vänlig själ kommer att ge JLJ och MH samma behandling de gav TT...

Tror du T hade 2 meter långa ben eller att hennes lår var två massiva timmerstockar vars kraft skulle slagit luften ur lungorna bakifrån på angriparen?
Du har uppenbarligen aldrig varit med om att nån sitter över din bröstkorg och dessutom kanske ”dunsar” upp och ner. Kan räcka med en person som väger 10 kg mindre än en själv för att man ska känna revbenen svikta och att det blir svårt att andas.
Citera
2023-04-02, 09:15
Medlem
Någon som har länk till fup:en? Letat bakåt men inte funnit någon
Citera
2023-04-02, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Grannen gör allt för att hamna i rampljuset
vilken av dom?
Citera
2023-04-02, 09:30
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes.1127
Någon som har länk till fup:en? Letat bakåt men inte funnit någon

Läs första inlägget i hela tråden löser sig nog det
Citera
2023-04-02, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Expressen premiumartikel men man kan läsa d här:

”18-åringen vrider sig mot 20-åringen och skakar markerande på huvudet.
Det är en av få gånger under rättegången mot Toves misstänkta mördare, som de över huvudtaget reagerar på varandras närvaro.
– Hon såg mig, lyfte upp mig. Hon var min bästa vän, sa 18-åringen i rättssalen innan hon anklagade sin vän för mord.
Här är en redogörelse för det som hände i Eksjö tingsrätt, under årets mest uppmärksammade brottsfall. ”

Hmm kan man spekulera i att M skakar på huvudet för att J ljuger?
Ren spelulation såklart men om hon nu är sårädd för J är d ändå nåt att fundera på. Om nu d ens stämmer som beskrivits i artikeln
Jo nog stämmer det. Det skrevs i rapporteringen också. Det var några gånger MH skakade på huvudet. Även när åklagare pratade.
Citera
2023-04-02, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag håller med dig om att åklagarens presentation och förhör var relativt tunna.

Samtidigt är det dock viktigt att tänka på att åklagaren har att bevisa gärningarna. Han skall presentera det som leder i bevis, och inte slösa rättens tid med allehanda frågor.
Och sanningen å säga så hade han kanske inte så himla mycket mer att komma med.

Då är jag faktiskt mer skeptisk emot försvararna. Clea var ju bara en total katastrof för sin klient JJ. MHs försvarare gjorde ett klart bättre jobb, men hade också kunnat göra rätt mycket bättre dels med att väcka rimligt tvivel och även genom att ifrågasätta delar av den tekniska bevisningen. Men å andra sidan så var det väl inte så mycket av den som framkom vid rättegången. Så han kanske egentligen trots allt gjorde vad han kunde.

Det känns lite som att Rullman skjuter rejält från höften och bara förväntar sig att rätten ska köpa vad han säger utan vidare, särskilt var gäller MH. Båda var i lägenheten alltså måste båda vara skyldiga, verkar det som han tycker att rätten skall resonera. Ungefär så som många mindre begåvade här i tråden tänker. Vi får hoppas att tingsrätten har lite mer kompetens och integritet än så.

Jag är skeptisk mot rättsläkaren också. Eller hela redovisningen från det att fup släpptes.

Hon kan absolut sin sak.

Men ändrar på innehåll i obduktionsprotokollet och ena stunden känns det som att hon menar en sak och nästa gång känns det som att hon menar en annan. Det blir rörigt.
Citera
2023-04-02, 09:34
Medlem
WallabeJoys avatar
I fupen står det att Krim-tekniska och NFC är separat samt husransakan men verkar ej vara sekretess på, finns dessa bilagor någonstans?, hittar inte på första sidan.

Har förstått också att rättsläkarens delar är sekretess på.

Hur kommer det sig att allt sånt blir mer sekretess på idag än förr? Barn kan jag förstå men tycker mer och mer att man sällan får allt numera.
Citera
2023-04-02, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Nya Lakanet kanske var tänkt att det skulle dränkts in i brandfarlig vätska ?
Fast det användes aldrig i skogen ?
ja det var också en tanke jag hade. Från början men varför användes det inte då? Hon kanske tänkte hinna renbädds hemma och ta bort granbarren. Men hann du bre eftersom tiden rann ut för henne när hon pratade så länge på parkeringen och polisen var henne på spåren. Undrar om hon hade klarat sova i lägenheten om det funnits dusch där eller om det var olustigt vara där. Och därför tryggare åka till mamma trots det att det fanns bevis som inte städats bort.
Citera
2023-04-02, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hon hann nog inte skrika på hjälp, tänker jag. Först förvånad när hon knäas av J och faller hårt mot golvet. Fallet i sig kan ha resulterat i att T går in i sig själv och koncentrerar sig på smärtan i ryggen och huvudet.
Sedan sätter sig J plötsligt grensle över henne och griper tag runt halsen. Eftersom greppet, enligt rättsläkaren, har varit djupt och starkt och att J kom åt artärerna så kan T också ha tuppat av ganska omgående?

Försiktigheten kan ha försvunnit med alkoholen tillsammans med en vilja att lösa en långvarig konflikt.
På sätt och vis är ju även T starkt påverkad av J när hon skär sig efter ett gräl med J. Hon kunde inte släppa relationen fullt ut, trots all destruktivitet den förde med sig.
Jag har också tänkt på det där... varför följer hon med J hem...
Men kanske för att reda ut är enda lösningen istället för att gå omkring och va rädd för henne.
Men oerhört klantigt... Man går inte hem till nån som slagit en...
Citera
2023-04-02, 09:41
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Jag är skeptisk mot rättsläkaren också. Eller hela redovisningen från det att fup släpptes.

Hon kan absolut sin sak.

Men ändrar på innehåll i obduktionsprotokollet och ena stunden känns det som att hon menar en sak och nästa gång känns det som att hon menar en annan. Det blir rörigt.
Det första intyget (Som Clea hänvisar till) är preliminärt eller med andra ord, inte färdigt, alla analyser är inte gjorda....

Det är inte det preliminära intyget som rätten ska bedöma.

Men Clea Är minsann utbildad inom rätts medicin!

Eller med hennes egna ord till RL. Du är ju läkare och jag är ju advokat...
Senast redigerad av Romper 2023-04-02 kl. 09:47. Anledning: .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in