Citat:
Ursprungligen postat av
coli
Ja, hade JJ brottats ensam med T borde hon rimligen blivit klöst, riven, biten, kanske sparkad.
Polisen sög in både JJ och MH väldigt fort, ev avvärjningsskador borde ha hunnit dokumenteras innan de läkte. Såvitt jag förstår har man inte funnit några sådana skador på JJ eller MH.
Det mesta talar då för att T var ordentligt fasthållen medan hon ströps. Att T lyckades sparka med benen tyder sparkljuden på, men skulle verkligen en ensam kvinna både kunna hålla fast Ts kropp med sin egen tyngd, ha båda sina händer runt Ts hals - och samtidigt hålla fast Ts armar medan Ts ben sparkar vilt omkring?
Jag tvivlar på det. Nu var JJ större och tyngre än T - JJ är en stark hästtjej van vid att köra hästvagn och hålla i tyglar. Men T var en fotbollsspelare och inte otränad. Skulle JJ verkligen ro iland detta helt ensam - utan att få någon enda avvärjningsskada?
Som jag ser det verkar som att JJ hållit fast TTs armar med sina knän.
Det finns endast 3 sätt som MH kan ha medverkat genom att hålla TTs händer:
1: Att MH suttit grensle över TTs ben (bakom JJ), lutat sig framåt och hållit ner TTs armar. Därav skadorna på TTs armar.
Eller
2: Att MH satt vid TTs huvudände och drog TTs armar uppåt/bakåt. Vilket inte skulle ha gett de skador TT hade på sina armbågar.
3: Tror att JJ tryckte ner TTs armar med sina knän. TT måste ha blivit groggy av fällningen ner i golvet och hann inte reagera så pass fort att hon kunde komma loss eller utdela rivningar, slag eller annat.