Citat:
Ursprungligen postat av
Revolutions
Hela Volvos verksamhet i Sverige kommer stödja sig på Northvolt till exempel (Du har upprepat detta igen och igen och igen, ska vi inte vara ärliga och konstatera att det inte bara är Volvo och Scania som darrande står och ser på när fullständigt fantastiska Northvolt kommer och räddar dem från undergång....i din egen hårt kontrollerade vision)
Scanias verksamhet kommer stödja sig på Northvolt. ("Har du hört den förut", ja !!!. Men då var adressaten 'Volvo")
Det är det absolut viktigaste företaget för svensk framtid. (Herregud, det här uttrycket ligger först i
Ditt svar till mig på ett seriöst inlägg ser ut som ett autogenererat svar från en chatbot på comviqs kundtjänst, när jag nämner det fåniga i dina automatupprepade floskler så har DU mage att kritisera MIG för att jag inte vet vad en klyscha är !
Men snälla lilla söta vän, ignorerar du bara totalt att Volvo ska köpa 65 GWH batterier från Northvolt per år. Det är ej en klyscha, det är fakta, sanningen, verkligheten. Du verkar inte förstå varken fakta eller verklighet så inte konstigt du måste gripa efter halmstrån för att förklara hur du använder ordet klyscha helt felaktigt.
Inte oväntat så ignorerar du faktan och verkligheten i att Northvolt ska i Sverige producera nog med batterier åt Sveriges absolut största privata arbetsköpare så att de kan bygga 1 miljon bilar och drastiskt skala upp sin bilproduktion från dagens 700000 bilar.
Berätta för mig hur detta inte gör Northvolt till Sveriges viktigaste företag när de ska understödja hela Volvos verksamhet i Sverige och även Scanias. Förstår du hur mycket ekonomisk aktivitet bara Volvo och Scania skapar?
Northvolt möjliggjör att vi fortfarande kan ha en fordonsindustri i Sverige som i per capita termer är lika stor som Tysklands.
Men detta är väl också klyschor och inte fakta och verklighet…