2023-04-01, 13:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo,
det rent animaliska suget kan till och med jag förstå.
Han ser i grunden bra ut, under det slummiga, väldigt maskulin. Men jag hade bara behövt se tatueringarna i ögonvrån, t.ex. vid en bardisk, så hade jag undvikit ögonkontakt med den mannen och gått därifrån. Tatueringar av det omfånget är grava varningslampor.
Jasså.
Det "animaliska suget" hos Martin. Ohoj..

Det här lät identiskt som red flag angående Beauty and the beast syndrome hos groupies.
Dess innan skrev du snarlikt om Madsen:

"Nä, han är otäckt charmig, och det påverkar såklart mig också - som de flesta heterosexuella kvinnor, antar jag.
Jag har aldrig försökt förneka det.
Urgamla mekanismer i reptilhjärnan går ibland stick i stäv mot förnuftet, och ibland vinner det ena och ibland det andra. Vilket ibland är till fördel för artens överlevnad, och ibland till nackdel. "

Om man nu bortser från dina värderingar och Lotta inte brydde sig om tatueringar så kanske ni reagerade liknande?

Du undrar ständigt vad de skulle ha pratat om (och sen kommer dravel om galaxer med Madsen som nån ultimat mall.. ).
Alla är inte intresserade av varken gamla filmer, opera a la Wagner, tyska, rostiga ubåtar eller raketer som inte ens tog sig ur hangaren.
Ej heller den uråldriga stil du anammar från Drottning Silvia eller rejäla bomullstrosor.

Träning skulle de garanterat snacka om. Sen körde han racet om den goda lyssnaren i en krissituation.
Var ett stöd, så förstående, en tröst. Han var snäll och vänlig.
Vilket är identiskt vad vänner beskriver och likaså fd flickvänner.

Det finns ingen som beskriver det Manipulativa beteendet så kort och koncist som psykopaten Charles Manson.

... Och nej. Jag jämför dem inte. Jag likställer inte MJ och CM, bäst att tillägga.

"I looked at what they wanted to see.
And I became that."

Han beskriver spegling. De drar ur motparten info och pratar utifrån den.
Detta är själva manipulationen och kräver varken nåt högre IQ, en enorm vokabulär eller nåt i klass med NE.

De är kameleonter.

Den psykopat som skulle ställa sig in hos dig skulle nog inte ha några större problem, såsom du pladdrar utan större betänkligheter och totalt gränslöst.

Han skulle inte flytta de romantiska ljusen på en dejt för brandrisken, steka den perfekta biffen igen för den är för röd, inte be om ketchup eller byta ut vinet mot en Cola. (Raggar du på nåt LSS-boende?)
Senast redigerad av develi 2023-04-01 kl. 13:30.
Citera
2023-04-01, 15:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja du har naturligtvis rätt.

Tack! Jag har sällan fel.

Citat:
Men kanske ger det här textstycket från ett förhör med L*tt*s väninna An*tt* på sidan 80 ur FUP bifogad aktbilaga 2 nedan, egentligen svaret på vad som fick L*tt* att välja någon som M*rt*n.

”Annch*rl*tt träffade M*rt*n genom Facebook. De började umgås med varandra och hade gemensamma kompisar. M*rt*n uppvaktade Annch*rl*tt med blommor och annat. An*tt* tror att Annch*rl*tt föll för det. An*tt* tror att M*rt*n var väldigt charmerande. Han var dessutom musko(u)lös, tatuerad och respektingivande. Detta tyckte *nett* stämde in på vad Annch*rl*tt sökte hos en man.”

Om hon sökte och värderade dessa "egenskaper" hos en man i sin förhållandevis höga ålder (41år ) så är det minst sagt sorgligt. Hon var liksom ingen 19-åring (längre) i Paradise hotel/FBOY island som letar efter en tatuerad pojkvän. En kvinna som skulle fylla 42 borde väl ha bättre omdöme än att inleda en relation med en tatuerad kåkfarare som suttit hela 12 år i fängelse?

Om LR istället hade använt sitt sunda förnuft så hade hon givetvis inte valt att ens dejta en nymuckad kåkfarare som sista gången suttit inne för kvinnomisshandel. Hon hade väl inte heller valt att planera barn med en tung missbrukare som gick på kokain, anabola steroider, marijuana, ecstasy, benso, alkohol och MDMA? Hur tänkte hon att ett barn skulle passa in där?

Den enda som kan lastas för alla dessa katastrofala felval var givetvis LR själv. Ingen har överhuvudtaget tvingat henne att dejta och ingå en relation med MJ utan det här var helt och hållet hennes eget val.

Alla kvinnor har ett eget ansvar för vilka män de släpper in i sitt liv, det går inte att skylla på efterhandskonstruktioner som att hon blev manipulerad eller var skör, LR visste dessutom om vilken historik MJ hade och just därför går det inte att bortförklara hennes alldeles eget beslut att börja umgås och planera barn med MJ.

Citat:
Gemensamma kompisar - andra kåkfarare/ muckarkompisar och att M*rt*n var tatuerad, muskulös och respektingivande var tydligen det som lockade L*tt*.
Det som vi andra skulle se som kännetecken på en olämplig farlig man, fr a när L*tt* dessutom visste om M*rt*ns 12 år i fängelse, att han misshandlat sina ex och en annan ung man så illa att denne senare dog.

Om hon blev lockad av en kåkfarare som suttit 1/3 av sitt liv i fängelse för olika typer av våldsbrott så kan man inte lasta detta felbeslut att bjuda in MJ i sitt liv på någon annan än henne själv? Det var knappast "samhällets" eller någon annans fel att hon valde MJ till pojkvän och älskare?

Citat:
L*tt* sökte sig till trash och passade rätt bra in i M*rt*ns umgänge där hon enligt sin väninna ett flertal gånger snortade kokain under mars-april. (Inte endast en gång som tidigare hävdats). Omkring slutet på april var L*tt* bl a skyhög och helt utslagen av koks på en fest - allt enligt en väninnas vittnesmål i FUP aktbilaga 2 nedan.

Återigen nämner du tunga droger. Man undrar om LR överhuvudtaget var mogen för barn? Att snorta kola på fester visar bara på hur destruktivt parets förhållande var, man kan dessutom bara spekulera i om MJ kände press på sig att bli pappa? Det går väl inte att läsa nånstans att han ville skaffa barn? LR hade kanske honom under psykiskt tryck där?

Citat:
Dessutom framkommer väldigt tydligt i samma aktbilaga i FUP att L*tt* inte mådde dåligt eller var skör vid tiden när hon inledde förhållandet med M*rt*n. Tvärtom, mådde hon enligt väninnornas vittnesmål riktigt bra då.

Men om hon mådde dåligt så är det väl knappast någon ursäkt för att välja en nymuckad kåkfarare och tung missbrukare till pojkvän?

Det finns säkerligen hundratusentals människor i Sverige som mår dåligt, de börjar ändå inte dejta missbrukare och kåkfarare som gjort sig skyldiga till dödsmisshandel.

Att LR sen ansåg att MJ var en passande pojkvän och älskare kan väl inte betecknas som något annat än rena rama tokerierna?

Citat:
L*tt* vävde ett garnnystan av lögner redan långt innan M*rt*n kom in i bilden. I sex år var hon tillsammans med M*gn*s, det tog slut i dec 2015 - men hon berättade inte om M*gn*s för P*r som hon också umgicks med och ”höll på halster”. Efter M*gn*s var hon tillsammans med J*n*s, men flörtade med andra så mycket att han snabbt avslutade och bröt kontakten. Inte heller J*n*s kände P*r till. Sedan träffade L*tt* M*rt*n sista veckan i februari 2016.

Med den där historiken så är det väl kanske inte så konstigt om också MJ var svartsjuk?

Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-04-01 kl. 15:06. Anledning: Tillägg
Citera
2023-04-01, 15:12
Medlem
Citat:
Om du inte länkar till den text du citerar - FUP - så får vi här helt enkelt anse att ditt klippande, klistrande och ev fabulerande inte är trovärdigt.

Antingen länk till ursprungstexten - eller så finns den inte och är enbart påhittad av dig.
Tycker alla här borde bortse från dina inlägg med citat ur FUP så länge det inte finns kontrollerbara länkar.

Vadå ”vi” här” ?

Det är väl inga konstigheter att läsa det i
FUP som @develi förklarar.

Sen med all den kunskap du skriver
du besitter borde du veta att det är
inte bara att lämna ett destruktivt förhållande.

” Får inte jag dig ska f*n ingen annan ha dig heller”

Har själv läst FUP när det här fallet var
färsk, och ser att du slänger in lite här och var som är dina egna hitte på. Som helt saknar källa.

Att du glädjs tillsammans med Lawnmoverman2011 att det var lika gott att Lotta dog, säger allt.

Citat:
Jo, det rent animaliska suget kan till och med jag förstå. Han ser i grunden bra ut, under det slummiga, väldigt maskulin. Men jag hade bara behövt se tatueringarna i ögonvrån, t.ex. vid en bardisk, så hade jag undvikit ögonkontakt med den mannen och gått därifrån. Tatueringar av det omfånget är grava varningslampor.

Tycker du fortfarande det är lika gott åt
Lotta att hon är död.

Vi lever på 2020 - talet där tatueringar är inne, vill nog säga fler som har än inte har. Det är varje vuxens egens val att sätta tatueringar på sin egen kropp.

Man blir väl inte kär i tatueringar trodde det var själva personen man delar sitt liv med.
Men där hade jag fel.

Vet du att Lotta var förälskad i mördarens tatueringar.

Viila i frid Lotta ❤️
Citera
2023-04-01, 15:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Återigen nämner du tunga droger. Man undrar om LR överhuvudtaget var mogen för barn? Att snorta kola på fester visar bara på hur destruktivt parets förhållande var, man kan dessutom bara spekulera i om MJ kände press på sig att bli pappa? Det går väl inte att läsa nånstans att han ville skaffa barn? LR hade kanske honom under psykiskt tryck där?
Bland alla patetiska försök till skitsnack om Lotta via insinuationer - så borde väl du veta att det framkommer via A*ngelica.
...förutom MJ själv i förhör.

"Tack! Jag har sällan fel."

Pinsam.
Citera
2023-04-01, 15:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Vadå ”vi” här” ?

färsk, och ser att du slänger in lite här och var som är dina egna hitte på. Som helt saknar källa.

Att du glädjs tillsammans med Lawnmoverman2011 att det var lika gott att Lotta dog, säger allt.

Lotta att hon är död.

Vi lever på 2020 - talet där tatueringar är inne, vill nog säga fler som har än inte har. Det är varje vuxens egens val att sätta tatueringar på sin egen kropp.

Man blir väl inte kär i tatueringar trodde det var själva personen man delar sitt liv med.
Men där hade jag fel.

Viila i frid Lotta ❤️
Det här är vi-begreppet a la superwomen.
Som två tummar i samma röv.

Det är å det femininas vägar de är foredömen med högre utbildning, bättre jobb, smarta och enorm livserfarenhet.
Fan tro't.
Citat:
Vi har nog mer livserfarenhet än du. Vi har liksom råkat på "Martin" och "Lotta" förr, och vi känner igen tecknen.

Citat:
"Vi är mestadels kvinnor med lite högre utbildning och bättre jobb än genomsnittet."

"Kvinnor med högre yrkespositioner och bättre betalda jobb i samhället vill att andra kvinnor också ska vara smarta och göra bra förnuftiga val. Vi vet ju att det går.

Det stör oss helt enkelt att en företrädare, en av oss kvinnor, betedde sig som en idiot. "
Senast redigerad av develi 2023-04-01 kl. 16:00.
Citera
2023-04-01, 16:10
Medlem
Citat:
Vadå ”vi” här” ?

Lotta att hon är död.

Men där hade jag fel.

Viila i frid Lotta ❤️

Vad är det för typ av argument? Vem har påstått att det var lika gott att hon dog? Riktigt ohederlig retorik. För min del blir resten av din text helt ointressant i samband med det påståendet.
Citera
2023-04-01, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bland alla patetiska försök till skitsnack om Lotta via insinuationer - så borde väl du veta att det framkommer via A*ngelica.

"Tack! Jag har sällan fel."

Pinsam.

Det framkommer även att han inser att han inte borde bli pappa i dåvarande livssituation.

Att Lotta ville ha barn väldigt gärna har du ju själv påtalat och några har nämnt hennes "biologiska klocka" som ett led i varför hon ger sig i kast med Martin och skriver om gemensamma barn och framtid intill de absolut sista dagarna.
Citera
2023-04-01, 16:40
Medlem
Citat:
Det var nog lika bra att hon dog:

SG och sno eller Lawnmoverman2011 får jag kolla upp en annan gång och återkomma.

Nu vet jag ju inte ur vilken kontext du dragit citatet, men om det inte är missvisande är det bedrövligt. Erkänner att jag inte läser era påhopp på varandra, då de dels är repetitiva och dels handlar om någon helt annan än trådens huvudpersoner.

Ja, du får nog återkomma med ett inlägg från de som skribenten uttryckligen pekade ut. Du verkar ju ha en väldigt omfattande samling av lösryckta citat och halva meningar.
Citera
2023-04-01, 17:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Bland alla patetiska försök till skitsnack om L*tt*via insinuationer - så borde väl du veta att det framkommer via A*ngelica.

Vet du om MJ uttryckte att han ville ha barn med LR? Eller var det bara hon som ville detta? Kan inte MJ isåfall ha känt sig pressad av hennes önskan?
Citera
2023-04-01, 17:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Bland alla patetiska försök till skitsnack om L*tt*via insinuationer - så borde väl du veta att det framkommer via A*ngelica.

Vet du om MJ uttryckte att han ville ha barn med LR? Eller var det bara hon som ville detta?

Kan inte MJ isåfall ha känt sig pressad av hennes önskan om att skaffa barn så fort som möjligt? Om svaret är ja, kan inte detta då ha lett till ännu mer bråk? Parets destruktiva relation var ju redan väldigt infekterad pga svartsjuka, misshandel, droger osv.
Citera
2023-04-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vet du om MJ uttryckte att han ville ha barn med LR? Eller var det bara hon som ville detta? Kan inte MJ isåfall ha känt sig pressad av hennes önskan?

Vad tänker du att det spelar för roll? Varför ens spekulera kring det?
Citera
2023-04-01, 17:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Fast nu hade MJ en annan kvinna vid sidan om (Ang*l*ca), han sa väl inte något sådant till henne? Varför tror du att MJ sade så just till LR?

Citat:
färsk

Hur fräscht är ditt minne? Fallet var färskt sommaren/hösten 2016. Du minns kanske fel.

Citat:

Du pratar om varje vuxens rätt att göra sina egna val. Vet du varför LR "valde" att inleda en relation med en nymuckad kåkfarare och tung missbrukare? Det är väl dessutom ändå rätt få kvinnor som vill skaffa barn med en person suttit på kåken i 12 år för olika typer av våldsbrott? Anser du att LR uppvisade ett bra omdöme i val av pojkvän?

Citat:
Men där hade jag fel.

Vet du att L*tt* var förälskad i mördarens tatueringar.

Vet du om hon kände attraktion inför MJ:s våldskapital? Det kan väl inte bara ha varit hans tatoos som var intressanta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in